Postat de: nicoletasavin | 18/11/2008

Astept sa fiu arestata!

Pe 12 mai 2008, Tribunalul Bucuresti l-a achitat pe Corneliu Iacobov, unul dintre cei 19 inculpati in dosarul Rafo Onesti, cauza in care serviciile secrete, DNA si DIICOT estimau un prejudiciu cu mult peste un miliard de dolari. Capetele de acuzare au fost complicitate la evaziune fiscala, spalare de bani si delapidare.  Judecatorii afirma ca faptele de care a fost acuzat afaceristul nu exista in legea penala. Ei n-au exclus existenta unui „alt tip de raspundere juridica (raspunderea civila, contractuala sau materiala) in conditii determinate, care nu intra, insa, „in competenta instantei penale”…

La inceputul acestei luni, Virgil Teodorescu, fost consilier al lui Serban Mihailescu zis Michi Spaga, acuzat de trafic de influenta in dosarul Omu-Busteni, a fost achitat de catre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Altfel spus, cei peste 90.000 de euro luati de la fostul fotbalist Octavian Ionescu i se cuveneau, la fel cum milioanele de euro cerute pentru demararea proiectului turistic Omu intrau in fisa postului…

Ieri, 18 noeimbrie 2008, Tribunalul Bucuresti l-a achitat pe Sorin Ovidiu Vantu pentru falsul si uzul de fals de care era acuzat in constituirea Bancii Internationale de Dezvoltare (BID). Decizia are un istoric: o condamnare la trei ani de inchisoare (Judecatoria sectorului 1), rejudecarea dosarului (ceruta de Tribunalul Bucuresti), condamnare la doi ani de inchisoare (tot Judecatoria sectorului 1), achitare (Tribunalul Bucuresti). Procurorii pot ataca achitarea cu recurs la Curtea de Apel, dar cred ca achitarea va fi mentinuta. In celelalte dosare in care a fost cercetat Vantu, infractiunile s-au prescris.

Acestea fiind spuse, gasesc de cuviinta sa ma autodenunt:

Subsemnata Nicoleta Savin, ex-jurnalist de investigatie, cer sa fiu incarcerata pentru mai multe infractiuni comise in exercitarea meseriei. Imi asum urmatoarele vini:

* Mi-am tocit axonii neuronilor (mare pierdere), flecurile de la cizme, pantofi sau sandale (dupa caz), documentand anchetele in cazurile Rafo Onesti, Banca Internationale de Dezvoltare (BID) si Omu-Busteni.

* Mi-am tocit degetele tastand (chiar am nenorocit si tastaturile redactiilor in care am lucrat), articole de presa despre aceste cazuri care, la vremea respectiva, au tinut prima pagina a ziarelor.

* Mi-am batut gura degeaba pe la diverse televiziuni, vorbind despre aceste anchete si despre multe altele. Mi-am facut dusmani si din ce ce mai putine televiziuni mai risca sa ma aiba printre invitati.

* Am produs mare disconfort, stres si costuri cu avocatii domnilor Corneliu Iacobov (dosarul Rafo), Sorin Ovidiu Vantu (dosarul Bancii Internationale de Dezvoltare – BID) si Virgil Teodorescu, consilierul lui Michi Spaga (cazul Omu-Busteni) 

* Am circumstante agravante si sunt un real pericol social: timp de 18 ani, am facut numeroase anchete in dosare care s-au acoperit de praf. Unele dintre infractiuni s-au prescris intre timp, la altele, probabil ca n-a venit vremea ca inculpatii sa fie achitati. Amintesc aici doar cazurile de rasunet, precum Bancorex, FNI, Jaf in Ministerul de Interne, Serparia „Doi s’un sfert”, Afacerea Jimbolia, Afacerea Portelanul, Afacerea Tigareta 2, Cazul Lele-Tarau-Panait, Rapoarte Armagedon, afaceri ale familiei Nastase, tunuri ale STS sau SRI. Si lista poate continua cu sute de cazuri pentru care mi-am neglijat familia, sanatatea sau cariera.

In toate cauzele despre care am scris si in care nu s-a intamplat nimic, recunosc ca ma asteptam la condamnari modice, cu suspendare, la amenzi penale, stiam ca se trage de timp pentru ca infractiunile sa intre in prescriptie, dar nu mi-a trecut prin cap niciodata ca pot trai sa vad ca instantele achita inculpatii.

Acum inteleg de ce toti cei care fac naveta la DNA sau DIICOT sustin ca AU INCREDERE IN JUSTITIE.  Acum sentintele judecatoresti spun, negru pe alb, ca presa si procurorii au batut campii, anticoruptia e un moft, iar domnii sunt curati ca lacrima.

Nu stiu daca si alti colegi care au practicat defuncta meserie de jurnalist de investigatie imi vor calca pe urme, dar eu cred ca trebuie sa raspund in justitie pentru daunele morale produse unor cetateni deosebit de onorabili.

Am incredere ca in cazul meu, spre deosebire de cazul domnului Iacobov, Justitia va gasi gasi in legea penala faptele de comiterea carora ma autodenunt, dar pe care nu le regret. Or fi penale, daca asa spun judecatorii, dar sunt morale.


Responses

  1. Daca-i p-asa, da-ne in gat, Nico, ca sa-ti tinem de urat inca vreo doi-trei-patru jurnalisti care n-au avut altceva mai bun a face decat sa scrie anchete! Acum imi dai circumstante atenuante pt ca am ales presa tabloida?! Am mai ciupit nitel si pe aici, dar cat sa enervam lumea sau sa o distram.

  2. Pai ar cam trebui sa ne inchida pe toti. Mai mult sau mai putin, toti jurnalistii am scris despre curatii neamului. Acuma daca vreti sa-mi tineti de urat, asta decideti voi, nu torn eu pe nimeni.

  3. Cat despre optiunea pentru presa tabloida, te-am inteles de atunci…. chiar mi-aduc aminte discutia in care-mi vorbeai despre oferta… eeeee, ce vremuri…. cred ca o sa te invit la o cafea sa mai barfim despre ele

  4. Hihihi ……..una cotita shi perversa:

    FII, FARA GRIJA…………….
    ARMATA E CU NOI,
    SECURISHTII E LA COTROCENI!

    PS
    Domnul Lazaroiu pe unde mai lucreaza ?….sunt sigur ca dumneavoastra shtitzi !
    hihihi

  5. Cucule nimic nu stii….e coleg de serviciu cu domnul Turcan, sotul lu’ fina care si-a facut studii pe la Moscova !…..ce sa-i faci, i-a adunat tatucul precum closca puii !

  6. Ca sa nu fie confuzii….al doilea cuc este constiintza perversa ce mi-a raspuns la intrebarea pseudo-tampito-retorica !

  7. De arestat nu o sa se oboseasca nimeni sa o faca, dar mi-e teama sa nu patesti ca ziaristii rusi care deranjeaza pe cei cu bani. Adica, stii ce spun, ultimul ziarist rus agresat trage sa moara dupa o bataie zdravana. in locul tau as lasa-o mai moale ca oricum nu se schimba nimic, chiar daca scrii tu.

  8. Nicole: Abia acum te autodenunti?🙂 Oricum ii doare-n buzunarul de la spate. Lupta cu morile de vant este mai usoara decat cu tovarasa coruptie.

  9. Degeaba ne tocim pixurile…

  10. Uneori imi vine sa cred ca nu mai e nimic de facut. Noroc ca imi revin repede.

  11. adevarul si dreptatea nu mai au nimic in comun
    toata lumea stie care e adevarul, inclusiv justitia
    dreptatea o primesti, si stim cum se primeste
    daca nu ai „cu ce”, atunci primesti nedreptate

  12. Justitzia romaneasca: o balta colmatata cu namol in care poti sa arunci shi o bomba atomica shi nu se face nici un val, fie el cit de mic. Eu personal nu mai astept nimic din partea ei. Noi ne-am facut meseria. Ei… niciodata. Au mushchi doar in fata alora care au furat creo gaina ori un sca de cartofi. In rest… Dumnezeu cu mila

  13. Mai bine bloggeritza, ca pot sa spun ce vreau si nu ma aresteaza nimeni!🙂

  14. […] in lant in cazuri de coruptie si tepe date statului (de increngatura afaceristilor politiceni), Nicoleta Savin cere sa fie arestata si veti vedea de ce. Un autodenunt major acolo. Legat de tema, abia lansat in […]

  15. Lui Becali i se trage de la comentariul referitor la Basescu
    Un tip purtat prin tribunale cu catuse la maini,este infierat in ochii electoratului.
    Si astfel, un potential candidat dispare din schema
    mai raman altii ,dar va veni si timpul lor…

  16. cine ne apara de justitie?
    am apreciat din tot sufletul interventia dv la realitatea. pt ca si eu sunt o victima a legaturilor dintre judecatori si mafia care stapaneste tara
    Din ce in ce mai des vedem ca justitia ii apara pe hoti iar noi cei pagubiti nu avem nici-o cale de a protesta.
    Chiar daca scrii petitii la presedinte sau la conducerea csm , ei nu fac altceva decat sa o trimita judecatorului care a facut abuzul.
    Trebuie sa facem ceva!!

  17. Va avea Dumnezeu grija de ei, nu te teme ! In Univers, in natura, pretutindeni exista o lege eterna si nescrisa: legea compensatiei – ce iei, trebuie sa dai inapoi sub o forma sau alta. Si in final, tot la garsoniera ajung. Am vazut la Fundeni asta. Am vazut cum o valiza cu sute de mii de $ nu valoreaza nimic. Am incerdere in Dumnezeu. El e supremul judecator.

  18. Am auzit cea mai tare chestie,justitia se vrea respectata si nu se vrea respectata pentru ca a castigat respectul nostru,se vrea respectata prin nu stiu ce masuri coercitive.Poate sa vina oricine sa dea nu stiu ce legi,sau sa ia nu stiu ce masuri,perceptia in mintea si sufletul nostru este aceea ca in Romania hotii si criminalii sunt liberi sau eliberati.Nu stiu daca Becali este vinovat sau nu,dar atata timp cat Becali este arestat si hotii masinii sale nu au fost arestati inainte,oamenii de pe strada mea,din orasul meu,din tara mea vad in Becali eroul care a invins hotii,mai eficient decat cei abilitati sa prinda hotii.

  19. Ma asteptam sa ma intrebati si pe mine, ca am trecut odata prin experienta asta. Si am acumulat oleaca de experienta prin saloanele de la etajul nr. 9. Dar poate ca sunteti prea ocupata…

  20. vreau sa vorbesc cu tine nicoleta savin
    sper ca ma mai stii
    te pup anicuta


Lasă un răspuns

Categorii

