Postat de: nicoletasavin | 05/12/2008

Cârcoteli ursachiene sau cum vorbim tăcerea?

N-am nici o vină că mai există oameni pe care îi mănâncă buricele degetelor şi mă provoacă… Aşa că ridic mănuşa şi răspund tot cu un Mihai Ursachi.

Dacă unii au dobândit grade judecând strâmb cât să stea drepţi sau jucându-se cu minţile oamenilor, alţii au învăţat de la Maestrul din Ţicău, ca nişte discipoli respectuoşi, cum să fugă de măriri lumeşti. Sunt săraci discipolii, poate nu-s nici frumoşi în accepţia clasică a cuvântului, dar sufletul lor e un briliant… Pardon, diamant… Atâta au, cu el defilează… E mult? E puţin? Muma Fecioara va decide….

Alte 11 chipuri de a vorbi tăcerea

În memoria lui I.S.

Omule, tu ai imaginat moartea anume pentru a o învinge! Aşa spun totdeauna cei ce vieţuiesc.

A fi cu adevărat ridicul e doar cu o centimă mai uşor decât a fi sublim. Privilegii umane…

Dintre noi doi, copacule, cine va muri? Tu care nu ştii, sau eu care ştiu?

Resemnarea pietrelor de a exista… Memorie, memorie, memorie….

Viaţa ta, copacule, e de 5000 de ani, a mea numai de-o clipă. Dar eu te-am cunoscut pe tine, iar tu pe mine nu.

În fiecare piatră este o inimă. Şi picătura ce o va străbate  – prin ere fără număr – îi este săgeata hărăzită. Iar tu, omule, ai o inimă şi o lacrimă.

Poezie, memoria pietrei…

A fi ridicul este a fi bun de râs. Numai noi putem fi ridiculi, numai noi sublimi. Râde de mine, copacule, râde de mine, piatră! Aud hohotul întregului Cosmos, râzând de spiţa omenească.

Poezie, hohotul marelui Logos…

Iar ochii aceştia vor duce cu dânşii imaginea lumii, şi imaginea ei se va amesteca într’însa. Şi mii de miriade de ochi, asemenea stelelor ce se scufundă’n mare. Odată şi odată lumea va fi imaginea.

Săgeată străpungând eonul, imensa piatră, Diamantul… Poezie e numele tău?


Responses

  1. Hmmmmm continuatzi intr-un mod absolut insinuant sa postatzi in doua categorii distincte
    ……pentru cititori in Arca lui Ursachi shi pentru ceilaltzi in Parabole! Deci:

    1. Nu obishnuiesc sa arunc manushi deoarece nu folosesc……nu este indicat sa conduci sau sa practici tirul…..inmanushat! (ma refer bineintzeles
    la condusul unui autoturism shi tirul sportiv!) deci doamna mea nu eu nu am aruncat manusha
    ……DOAR AM OGLINDIT (fiind mereu un om oglinda).
    2. In nenumarate randuri am spus ca totdeauna aparentzele sunt inshelatoare shi jocul cuvintelor poate creea o stare indus-confuzionala celui ce le citeshte!.
    3. Ca nu cumva ps-ul gradelor sa induca o stare indus-confuzionala revin shi va deslushesc :
    – orice marinar sta dreptzi in momentul avansarii..
    deci vorbeam de gradele marinareshti.
    – orice medic psihiatru se poate juca cu mintea unui om….deci vorbeam de gradele medicale.

    Sa avetzi o zi frumoasa shi sincer va doresc sa nu mai credetzi in EL (ma refeream la zeul Zeus…nu de alta dar sa nu va creez din nou o stare confuzionala!)

    Hihihi

  2. Cine se acuza se acuza, spun romanii. Eu nu sunt atat de radicala ca ei, nu vreau nici sa va intretin o stare indus-confuzionala si nici sa va creez una noua.
    Deci, ca sa punem punct si sa nu carcotim pana la primavara:
    1. Nu jigniti inteligentele – a dumneavoastra, a mea, sau a citititorilor – jucandu-va cu cuvintele scrise. Ele sunt specialitatea mea, dumneavoastra va jucati doar cu mintile. Pe acest teritoriu, pierdeti, va asigur, asa ca va sfatuiesc sa va opriti.
    2. Derivat din 1, pe cale de consecinta, stim cu totii ca nu vorbeam de tradatori din politichie, ci de persoane – domnisori si domnite – private, pe care le suspicionez ca au ales sa fie Iude in relatia cu mine. De altfel, am mentionat clar caracterul apolitic al postarii.
    3. Pentru „ceilalti”, misiva mea nu poate sta decat la parabole, fiindca miezul mesajului se ascunde intre randuri si este protejat de scrierea in limba melancolica, cu caractere insesizabile publicului larg. „Prietenii” stiu de ce….
    4. Oglinda aburita nu reflecta nimic – cel putin in ceea ce ma priveste – mai stergeti-o din cand in cand.
    5. Am descoperit de mult lipsa manusilor. Nu tin doar de cald si nu au doar rolul de a atenua lovituri sau provoca la duel, dau si distinctie uneori, asa ca va sfatuiesc sa le purtati.
    6. La grade nu ma pricep, dar vedeti sa nu va sara breslele marinarilor si ale medicilor in cap pentru ca le atribuiti ochi albastri. Despre baietii si fetele cu ochi albastri (gradatii, ca sa nu inducem confuzii) am spus mereu ca sunt buni dupa ce mor… promit ca unora dintre ei o sa le duc o coroana, daca le supravietuiesc….
    7. Sigur ca voi avea o zi frumoasa, mi-o aduce Mos Nicolae. Sunt ca un foc de paie, ma infurii, iert usor, dar nu uit.
    8. El, Zeus, e doar in Olimp. Pamantenii doar se cred zei, dar uita ca Dumnezeu ne-a dat liber arbitru. Asa ca fiecare decide cat este de (in)credul.

    Cu sinceritate si gratie in manuirea cuvintelor
    Gazda Blogului de Veghe

  3. Nu am inteles foarte exact despre ce e vorba, insa referitor la „ochii albastri” de care se pare ca nu o sa scapam prea curind (dar o sa scapam, pina la urma…), va urez, doamna Nicoleta Savin, sa le supravietuiti si sa nu va lasati intimidata de mizeriile pe care acestia nu obosesc in a le face, ori de cite ori au ocazia.

    Si inca ceva, vreau sa va mai spun ca nu sinteti singura, distanta fizica care uneori ne separa nu poate fi un inconvenient, atunci cind e vorba de nemerniciile bajetilor. Asta o spun si pentru cei care nu vad cu ochi buni tot ceea ce incercati sa faceti dumneavoasta, insa cel mai important, as vrea ca in primul rind dumneavoastra sa fiti incredintata ca nu e totul in zadar si chiar daca simpatia nu se simte de la distanta, mai exista destui oameni pe lumea asta care va apreciaza, va simpatizeaza si va sprijina, cel putin din punct de vedere moral, daca nu mai mult.

    Inchei aici acest comentariu, urindu-va tuturor celor care vor citi, (cu ochi albastri sau nu), s-auzim numai de bine!

  4. Multumesc, Nasti.
    E reconfortant sa ai prieteni, sa afli ca exista persoane care iti pretuiesc munca, chiar daca nu le cunosti.
    E un motiv sa tragi aer in piept si sa mergi mai departe.

  5. Astazi scrii un subiect tare abscons si daca pot sa-ti vb la per tu ca intre prieteni poti sa-ti spun ca este o zi trista s-a pierdut o fiinta importanta sub numele de Anca Parghel. Nimic din ceea ce scriu astazi nu prea se leaga si stau si fac o scurta introspectie in lumea artistilor si vad ca 2008 a fost cam negru.Altfel cat ne certam pe guvewrne pe putere … nimic nu mai conteaza cand trebuie sa tragi linie.”Eu nu ma cert cu voi caci nu am timp sa ma impac!”Nicolae Iorga

  6. -Imi place nespus de mult ca in cei cativa ani de ucenicie ati reusit totusi sa invatati A GRESI SUBTIL !
    Oricine ar citi inceputul postarii dumneavoastra:

    Cine se acuza se acuza, spun romanii.

    ar considera-o drept o scapare, o minora eroare dehhhh…….niste cititori neinitiati in jocul greselilor neintentionate, intentionat facute !
    Va asigur ca nu aveti cum sa-mi intretineti o stare indus-confuzionala, cat despre am creea una noua….NICI VORBA! SUNT CEL CARE DACA SE FRIGE O DATA CU FIERUL DE CALCAT A DOUA OARA ANGAJEAZA O CALCATOAREASA PENTRU DUNGA DE LA CAMASI!
    -1. Nu jignesc …raspund! Cine se simte jignit de raspunsul meu….este destept, cine-l intelege, este intelegent! ….nu uitati doamna ca intelegenta este nativa, nu este capatata prin acumulare de informatie.
    -2. Va comunic ca raspunsul meu este total ne-apolitic si va reamintesc, acum cand sunt in afara cercului, ca mizati pe o carte necastigatoare, pe un biet pacalici portocaliu, mincinos, intrigant si lipsit de onoare.
    -3. Ai cui prieteni? ca la rubrica asta la mine nu figureaza nimeni……SUNT SINGUR PE DRUM SI BRUSC MI-AU REVENIT DURERILE IN ACUTE-N BASCHETZI!
    -4. nu cred ca este necesar sa ma obosesc pentru a mai sterge oglinda….deoarece s-a spart! UPSSSSSSS 7 ANI GHINION….iar o sa fie reales Basescu!
    -5. am in pod la vechituri vreo 10 saci de distinctie…..ii ofer bucuros pe 10 grame de naturalete!
    -6. astept coroana!
    -7. Spre diferenta de dumneavoastra, eu ma infurii greu, nu iert si nu uit !….cat despre Mos Nicolae eu stiu ce sa zic cu criza asta ?
    8. Acum 3 ani am fost in Olimp deoarece aveam niscaiva treburi cu Zeus. Un olimpian mi-a spus ca pe Zeus nu-l mai gasesc in Olimp…… cica s-ar fi mutat in Dealul Cotrocenilor, unde cu banii obtinuti din vanzarea flotei lui Poseidon si-a inchiriat pentru 4 ani un palat. (nu se stie daca o sa mai poata prelungi contractul de inchiriere inca 4 ani deoarece vecinii, trandafirii roshii din Gradina Botanica s-au cam saturat de permanentele certuri si scandaluri provocate de acesta)

    Cu aceeasi sinceritate dar fara gratie,
    Eu…

    Daca aveti ceva de comentat, precum va este obiceiul, poftiti la mine in ograda ca deh sunt un jentil si nu mi-am permis sa fiu magariu, badaran si basescu la dumneavoastra-n ospetie !

  7. Cu corectitudinea celei care admite ca s-a putut frige si pentru ca a manuit prost un fier de calcat,
    Cu inteligenta celei care intelege ce ati dorit a-mi spune, dar nu a masurat inca generozitatea ursitorii,
    Cu buna credinta a celei pentru care nu conteaza daca optiunea e castigatoare sau nu,
    Cu credinta ca am si prieteni adevarati, nu doar adversari sau dusmani de moarte,
    Cu parerea de rau ca omul-oglinda din dumneavoastra s-a spart,
    Cu mult mai mult decat cele 10 grame de naturalete pe care le-ati cumpara (nu stiu daca si de la mine),
    Cu asigurarea ca voi duce coroane si prietenilor si dusmanilor, daca sunt in viata la decesul lor (depinde numai de dumneavoastra in care tabara va situati la acel moment),
    Cu bucuria ca stiu sa iert, asa cum stiu si sa nu uit, doar doua dintre motivele pentru care Mos Nicolae nu ma va ocoli,
    Cu abilitatea de a nu da curs jocului cu mintile oamenilor, fiindca nu la Zeus de la Cotroceni faceam referire,
    Plus amaraciunea de a vedea ca sunteti un oaspete incorect,

    Va rog sa incetam acest dialog. Nu de alta, dar ne ia lumea in serios.

    P.S. Nu comentez in ograda nimanui si sper ca acumularea de informatie imi va utila ca sa pastrez, elegant, aparentele

  8. Bagatzi gherutzele-n pernutze shi alta data nu mai incercatzi sa mi le aratatzi ….am totdeauna foarfeca minune la mine !

    Sa avetzi zi buna !


Lasă un răspuns

Categorii

