Postat de: nicoletasavin | 07/12/2008

Seducătorul june Beligan

radu_beligan N-am fost niciodată fan Beligan, dar în această seară m-am lăsat târâtă la Naţionalul bucureştean de un fost coleg de chinuri la admiterea la IATC, pe care nu l-am mai văzut din 1983. Ţinea morţiş să vadă spectacolul-confesiune al maestrului la împlinirea venerabilei vârste de 90 de ani. Şi să mă convingă că nonagenarul nu este un dinozaur manierist. A reuşit. M-am făcut mică-mică-mică în fotoliu, mi-a fost ruşine de clişeele cu care l-am judecat pe marele actor ani de-a rândul. În seara acesta Radu Beligan s-a metamorfozat într-un june de care m-am lăsat vrăjită, vreme de două ceasuri. Sedusă, chiar.

Da, oameni buni, are dreptate maestrul, secretul longevităţii este iubirea. Iubiţi-vă prietenii şi duşmanii, iubiţi tot ce e viu sau neviu, dar vă acompaniază trecerea prin lume, şi o să ajungeţi seducători nonagenari. Iar dacă iubiţi, atunci vă iubeşte şi Dumnezeu, ajungeţi să simţiţi cum Creatorul a tot şi a toate vă pune degetul pe frunte.

Suntem suma întâlnirilor noastre, dar şi rezultatul unui proces de învăţare continuu. spune Beligan. Ce e mai reconfortant pentru spirit decât să vezi un om de 90 de ani care şi-a păstrat cu bucurie starea de elev, nu le ştie pe toate şi încă mai aşteaptă să înveţe ceva de la unduirea cortinei, bătaia unei pleoape sau adierea unui gând? 

Jos pălăria, Radu Beligan!


Responses

  1. Un sir al scenei romanesti

  2. La Mulți Ani, Maestrului! Azi e ziua lui…


Lasă un răspuns

Categorii

