Postat de: nicoletasavin | 20/12/2008

Poarta Învierii

 

Maestrul se lăsa rar fotografiat...

Maestrul se lăsa rar fotografiat...

Mică lecţie de esoterism de Mihai Ursachi

În noapte, în noapte, în noapte
voi bate la uşile oarbe ale tăcerilor…
„Acestea sunt uşile tainei,
în număr de şapte,”
– Corăbierilor,
rătăcitori după Soare,
lăsaţi-mă singur…

Cutremurare’n afară, dar pace adâncă’n adâncuri,
cu degete palide, flori de iacint,
şi uşa dintâi s’a deschis scârţiind;
şi am stătut fără nume, neştiutor,
nespus de uşor,
neştiutor început,
fără trecut,
neştiutor viitor…

Şi am bătut – eram altul, cu floare de măr,
şi mere rodit-au într’adevăr,
o lume se’ncearcă în fiece măr
şi fiece măr e un un număr
Cu degete arse şi ochi de scântei,
la uşa de taină cu numărul trei;
pe frunte-mi – frunza, una, de trifoi:
„Şi tot înţelesul,  şi singurul sens
îl vei avea prin subiect, predicat
şi voluptoasa lor întruunire;
şi totul va fi înlăuntru’ţi,
şi totul va fi în afară’ţi,
şi tu între ele.

Şi vei pricepe şi apa ce curge
din deal către tine
şi de la tine la vale
în clipa de ieri,
în clipa de azi
şi’n clipa de mâine;
căci tot de asemeni, odaia lumii tale
e Înălţime,
Lărgime
şi Adâncime,
amin.”

Braţu’mi de bronz cu tărie bătu la intrarea a patra,
în faţa statuilor goale mânat de destin.
„Mai stai puţin”
gânguri adormind Cleopatra.

În faţa uşii cinci
eram în opinci
şi nădragi:
„Oiţelor dragi,
sus la munte sus
doinind v’am adus
ca să vă ascund
dincolo de prund,
la iarba cea grasă,
în ţara frumoasă,
de Domnul aleasă…”

În faţa uşii şase
am tras la aghioase:
„Aghios, Aghios, Aghios,
tămâie, tămâie, tămâie,
momâie, momâie,
lălâie…”

„Părea că prin nouri o poartă s’a deschis”,
adânca dintre porţi.
Şi în tăcerea tăcerilor
am zis:
– Corăbierilor,
lumină! Şi-am înviat dintru morţi.


Lasă un răspuns

Categorii

