Postat de: nicoletasavin | 28/12/2008

Nu închideţi uşa Domnului!

De mult, din studenţie, n-am mai făcut Crăciunul la o mănăstire. Şi dacă tot am decis să reiau acest bun obicei, am ales mănăstirea mea de suflet, Sihăstria. Am plecat într-acolo vineri, la prânz, şi m-am întors astăzi. E spaţiul ideal dacă vrei cu adevărat recluziune într-un loc unde nimeni şi nimic nu te poate ajunge. Nu tu însemne ale civilizaţiei precum telefonul, internetul, televiziunea sau radioul, nu tu vicii practicate cu savoare de o viaţă, precum tutunul, nu tu urări ipocrite sau vorbe mieroase, în adunări de convenienţă.

Într-o chilie pentru oaspeţi ai tot ce-ţi trebuie ca să-ţi aminteşti că Domnul este singurul tău idol, iar tu eşti o părticică din El. Asta dacă binevoieşti să laşi totul la porţile mănăstirii, să profiţi de liniştea de afară ca să faci linişte înlăuntru-ţi şi să-ţi regăseşti, astfel, drumul spre tine. Elemente ajutătoare:  focul trosnind în sobă pe o pătură de jar, luminând brăduţul pe care ţi l-ai împodobit cu cele trebuitoare, aduse de acasă, lumina zecilor de lumânări pe care le-ai plantat peste tot, corul bărbătesc care care se aude în surdină, prin megafoanele de la biserică, o baie fierbinte ce-ţi pune sângele în mişcare, o cană de vin fiert cu scorţişoară, un miros îmbătător de tămâie, o masă plină cu bunătăţi, un plafon numai bun de privit atunci când, întinsă în pat, încerci o reală introspecţie. Nu strică o plimbare în frigul tăios al nopţii, cu ochii la cerul plin de stele, în stare să alunge orice temere pământească.

La Sihăstria nu poţi avea temeri, în afara celor despre soarta sufletului tău, mai mult sau mai puţin păcătos. E drept, fiindcă veneam aici pe vremea când trăia părintele Ilie Cleopa, acesta mi-a lipsit, aproape la fel de mult ca tata. „Dacă un om este bolnav, nu-l duceţi la doctor, că doctorul e putregai, ca şi mine. Mergeţi cu el la preot,  să-i vindece sufletul şi corpul se va putea vindeca şi el, după aceea. Dacă e prea târziu, măcar sufletul să fie salvat”,  spunea părintele Cleopa celor ce luau calea Sihăstriei, să-l asculte. Nu am să uit niciodată cum veneau animalele din pădure sau păsările cerului în alai, lângă el, când ieşea să se plimbe. Iar ca mine au văzut minunea mulţi alţi credincioşi. Parcă-i înţelegeau vorbele, parcă ştiau că are iarba fiarelor. Marele duhovnic nu mai este demult (s-a dus la Domnul pe 2 decembrie 1998), dar umbra lui ocroteşte fiecare colţ din Sihăstria. Părintele trăieşte şi în sufletele noastre, ale celor care l-am cunoscut şi ne raportăm duhovniceşte la el, până vom închide, la rându-ne ochii.

Inspirată alegere a fost scurta călătorie la Sihăstria. Mi-a reamintit că nu venim degeaba pe această lume, că raţiunea cosmică a vieţilor noastre ne depăşeşte, că Domnul ne ocroteşte, în fiece clipă, iar singura noastră datorie este să-i lăsăm uşa deschisă…


Responses

  1. ACUM CEVA TIMP FELIX IN GUVERN ERA CONSIDERAT UN CAZ IMORAL

    toate lumea a fost deacord cu dl Basescu acum cand mai est exact un an pana cand dl Basescu va fi judecat de electoract acepta ca intro alianta cu partidul presidential sa fie in functie un fost ministru al economiei, urmărit penal în două dosare sub acuzaţia de spionaj şi trădare .se spuna ca urmaritul penal pentru spionaj va fi seful agentie investitie straina adica omul potrivit la locul potrivit

    DOMNILOR NICI MACAR IN ABSURDISTAN NU S-A MAI VAZUT ASA SFIDARE SI BATAIE DE JOC LA ADRESA ROMANILOR IUBITORI DE NEAM SI DE TARA

    Dar ce poate sa mai faca poporul decit sa voteze in consecinta la vara si la toamna pana atunci nu are decit sa faca haz de necaz si asta nu e nimic

    BAIETI DESTEPTI SE PREGATESC DE JAFUL SECOLULUI

    sub comanda si complicitate lui marinarului .Totul se intempla ca pe vremea pirati din caraibi se uitau la prada cu un ochi stramb si apoi atacau fara scrupul .Deci sa revenim urmaritul penal pentru spionaj si tradare este pus acolo cu urmatorul scop in functie valoare jafului el i va aseza pe baieti destepti intro forma „crescendo „si apoi la fel cum sa intemplat in 89 va face in asa fel incit conturile lor sa dispare in paradisele fiscale si sa ramane baieti curati ca lacrimi iar pe principiul hotul prinz este negustor cinstit vor putea avea si ei cit o antenuta nu de alta o data cu uninominal asta e nevoie ca in fiecare oras fiecare baiat destept sa aiba televiziune lui prieteni stiu dece
    SURSA EXTRAS DE PE SITUL http://WWW.RODRIGO.RO

  2. Superbă confidenţă şi… dătătoare de gînduri.
    la multi ani de gînduri bune!
    Flavius
    Brasov

  3. Cum ai rezolvat totuşi cu fumatul? Te intreb pentru ca stiu ce-am patit intr-un astfel de loc, la Rohia.

  4. Relativ simplu, Alex…. n-am fumat…. am recuperat, insa, de cand am intrat in Targu Neamt, precum o pacatoasa care-si respecta viciul… si sa ne intelegem… n-a fost deloc usor.

  5. Flavius, ma bucur ca ti-a placut. Multam de urari. Sa avem un an bun!

  6. Tot la fumat ma gandeam si eu, pacatoasa si vicioasa, vai!

    N-ai lasat tu link, dar te-am gasit. Si foarte bine am facut, pentru ca am dat timpul inapoi aici, la tine, si te-am urmat la Sihastria.🙂

  7. Bine ai venit, Umma, investigatoareo! Eu nu indraznesc sa scriu, dar tu – constat – scotoceşti cu mare succes. Ca o profa de romana reciclata in jurnalistică ce ma aflu, iti spun cu toata seriozitatea ca rar mi-a fost dat citesc o scriitura de o asemenea prospetime, nervozitate si acuratete. Nu-i pacat ca ne bucuri pe toti, pe bloguri, dar e mare păcat daca nu scrii sistematic si nu publici… Asa ca ma declar oficial beleaua care se va tine de capul tau, fiindca Domnul nu da har cu nemiluita de florile marului… Pana la primul volum, promit ca in 2009 sa te citesc adesea…. Cu Umma la cafea (fara sare….) si tutun (fara regrete…)!

  8. Pai, atunci cand te injura sau te lauda cineva, vrei sa stii cine, cum, de ce, pe ce fond. Asa ca acum eu nu pot decat sa ma bucur pentru ca vorbele si „amenintarile” atat de frumoase au venit de la asa o profa jurnalista. Sa mai zic si ca „acasa” noastra natala e cam aceeasi? Nu mai zic.🙂


Lasă un răspuns

Categorii

