Postat de: nicoletasavin | 08/03/2009

Unde sunt cei care nu mai sunt?

M-a apucat un dor nebun de bunica Zoiţa, persoana care mi-a marcat copilăria. Pentru că, azi, de sărbătoarea femeii, m-am gândit care este femeia cea mai importantă din viaţa mea, în afara mamei. 
În postările din secţiunea „Bunica Zoiţa” spun câte ceva despre această femeie straşnică, dar nu pot scrie lucrurile cu adevărat importante. Un anume gen de sfială mă opreşte să-i creionez portretul, mi se pare că aş comite o impietate impardonabilă.
Bunica Zoiţa s-a dus, la fel şi tatăl meu, despre care, încă, nu îndrăznesc să scriu vreun  rând. Singura rădăcină rămasă în viaţă este mama.
Iată de ce am simţit nevoia să caut şi să ascult Tudor Gheorghe, „Unde sunt cei care nu mai sunt?” Rude apropiate, prieteni, duşmani, maeştri, învăţăcei, simple cunoştinţe care, atunci cînd le-a sunat ceasul, s-au dus la întâlnirea cu Domnul. Fără de voaluri, fără de averi, fără de putinţa de a cumpăra diligenţe. În faţa Domnului nu avem taine şi vom da seamă pentru ce am făptuit cu dumnezeirea din noi…
 

Întrebat-am vântul, călătorul,
Bidiviu pe care-mână norul
Spre albastre margini de pământ:
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a vântul: Aripile lor
Nevăzute mă răpesc în zbor.

Întrebat-am luminata ciocârlie,
Candelă ce suie în tărie
Untdelemnul cântecului sfânt:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a ciocârlia: S-au ascuns
În lumina celui nepătruns.

Întrebat-am bufniţa cu ochiul sferic,
Oarba care vede-n întuneric
Tainele nespuse de cuvânt:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a bufniţa: Când va cădea
Marele-ntuneric, veţi vedea.

Unde sunt cei care nu mai sunt?

–-
Versuri după Nichifor Crainic


Lasă un răspuns

Categorii

