Postat de: nicoletasavin | 22/03/2010

Mile Cărpineşan „s-a dus să moară puţin!”

Mile Cărpineşan „s-a dus să moară puţin”, aş putea spune, furând expresia lui Marin Sorescu, din poezia Shakespeare.

Şi prefer „puţinul”  fiindcă mi-i foarte greu să înţeleg şi să accept că Mile, la numai 34 de ani, s-a dus, definitiv, dintre noi.

Avea un an mai mult ca Iisus Hristos şi toată viaţa înainte. O să spuneţi că atâtea zile i-au fost sortite, că Dumnezeu ştie de ce l-a chemat, că o să-l întâlnim „dincolo”, dar asta nu mă consolează.

Fără a fi prieteni, în sensul tradiţional al cuvântului, am fost buni colegi şi camarazi întru jurnalism. Voi respecta totdeauna oamenii care cred în meseria lor, care îşi riscă viaţa pentru un grăunte de realitate şi de adevăr. Mile a fost unul dintre aceştia. Şi când a greşit, Mile a crezut în adevărul lui şi şi-a umanizat greşeala. Şi Dumnezeu a crezut în îngerii căzuţi, darămite Mile…

Ce ştiu sigur este că lui Mile Cărpineşan nu i-ar fi plăcut să ne vadă plângând, ci doar cinstindu-i amintirea. Dacă-l vom purta în suflete, se cheamă că i-am jucat o festă morţii, păstrându-l viu…

Dumnezeu să-l ierte şi să să-l odihnească în pace!


Responses

  1. Buna seara!
    Frumoase randuri, mare-i pierderea…nu indraznesc decat sa leg aceste cuvinte… DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA!

  2. Lulu,
    Nu-s atat de frumoase pe cat ar fi meritat Mile… Dar e greu sa ne adunam in aceste momente.
    Mi-as dori sa am timp sa ajung la Timisoara… Cine stie, poate ca da Domnul si ajung…
    Oricum, bine-ai venit pe Blogul de veghe!

  3. „In cei 10 ani de Antena 1, Carpenisan si-a predat de fiecare data la timp materialele. Astazi, a venit timpul sa-si predea legitimatia. Doar pe cea cu sigla Antenei, nu si pe cea de ziarist. Se desparte de postul in care munca i-a fost si viata, dar si risc de moarte- fara sa faca liste de motive, fara sa insire picaturile stranse in aproape jumatate de viata, care astazi au umplut paharul. Lasa, totusi, sa se inteleaga, ca ceea ce s-a strans in pahar a prins cu timpul un gust amar.

    Sincron: De ce ai ramas in Antena 1 10 ani?

    Pentru ca am crezut in ceea ce mi-a spus Sorin Oancea, si anume Antena 1 este viitorul meu. Pentru ca cel mai mult am respectat un om din Antena, si acela e Sorin Oancea si pentru ca am sperat ca Antena 1 va vedea candva ce am facut eu pentru aceasta televiziune.

    Cei care vor, totusi, sa vada ce a facut Mile Carpenisan pentru Antena 1 au de parcurs un drum foarte scurt: pana la arhiva televiziunii din Baneasa. Acolo ii asteapta sute de casete video pe care Mile Carpenisan a filmat dezlantuirea stihiilor din oameni si natura: razboiul din Irak si cel din Kosovo, revolutia din Belgrad, rapirea ziaristilor romani in Bagdad, infruntarea dintre un reporter convins de adevarul spuselor sale si un presedinte fara prea multe convingeri, tsunami-ul din Indonezia, inundatiile din Banat si Moldova. Mii de transmisiuni in direct si de stiri care au creat si intretinut doua brand-uri de presa: Observatorul si Mile Carpenisan. Insa numai unul dintre acestea mai este, acum, proprietatea Antenei 1.

    Sincron: Ai plecat tu din Antena 1 sau a plecat Antena 1 din tine?
    Antena 1 mi-a curs prin vene, iar eu astazi mi-am taiat venele, dar nu m-am sinucis.
    Cei care vor sa inteleaga de ce a plecat Mile Carpenisan din Antena 1 trebuie, insa, sa iasa din arhiva. Sa-I priveasca pe oamenii din jur, sa vada pe ce fotolii stau si cum s-au catarat acolo. Sa ii intrebe cum pot sa uite ca respectul nu are functie, jurnalismul nu are hormoni iar dreptatea nu are ranchiuna. Sa incerce sa inteleaga de ce au uitat ca si ei credeau, candva, mai mult in meserie decat in razbunari absurde. Si, in final, cine va avea toate curiozitatile astea, va afla ca Mile a castigat, azi, singurul razboi care conteaza: cu sine insusi. ” (Dimineata…in care nu a mai plouat- blogul lui M.Carpenisan).

    SUFLETUL DOMNIEI SALE, imi ramane drag pentru ca MILE CARPENISAN NU A PREDAT NICIO LEGITIMATIE:
    a fi VIU,
    a nu fi FARISEU si a
    Risipi PUTERE si INCREDERE

    inseamna UN ADEVARAT chiar si atunci cand „iti muti casa putin” ….
    Sarbul nu s-a jucat cu jumatatile – totul sau nimic!

  4. Multam, Brandusa… Undeva, candva, il vom mai intalni…

  5. Citesc de ceva timp aici, te urmaresc cand si cand la tv…Prietenii mei m-au indrumat sa vizitez blogul… 😉 Si eu as dori sa fii acolo, poate reusesti. In rest ce sa zic in nemernicia mea? Cuvintele sunt de prisos. Multumesc!

  6. Cunoastem prietenii… Si de buni, si de rai…

    Cred 99% ca voi merge la inmormantare. Tibi Lovin si George Roncea deja sunt pe drum. Sper sa plec si eu maine, dupa emisiunea de la Vox News, seara. Se pare ca-l inmormanteaza joi. Mile nu ne-ar vrea tristi, asa ca e bine sa ne adunam…

    Cat despre „nemernicia” ta, multi si-ar dori-o.
    Fii cat mai des „nemernica” pe aici!

  7. Vin cu APV-istul si Austriaca! Ajung cu Viena de trei jumate! Nu uita datoria de la Brux! CAFEAUA! MAROCANĂ VERDE!

  8. Sunt prietenii nostri si sunt buni, cand poteca le este stramba le-o indreptam noi, au nevoie…. Ma bucur sincer ca veti fi acolo si multi…dar nu pot sa nu ma gandesc si ce va fi….fiind o fire mai sensibila, uuuuf …dar lasa ca mai vorbim…. 😦

  9. Uite, aparu unul dintre ei…. va las sa vb e lumea vostra candva si a mea…
    …nostrii….scuze

  10. Nu fugi! Am timp pentru tot poporul… 🙂

  11. Nunu! Io cu Savin nu mă dau la bârfă! Întăi plăteşte datoria! CAFEAUA SAVIN! CAFEAUA!…..şi după aceea mai vedem! PUNCT!

  12. hihihih vezi ca Sebio (botezat de mine), da’ n-a dat inca berea, cere o confirmare la el!!!!

  13. Stai sa vad, Lulu!

  14. Aaaa, da, briliantul…

  15. Savin văd că te faci că n-auzi! CAFEAUA!

  16. Sezi bland, ca nu dau magrebienii…. 🙂
    Ce naiba e asa de mare branza o cafea? O dau cand te vad. Daca te grabesti, poftim una virtuala… Dar n-are aroma…

  17. Lulu,
    Nu uita sa-l taxezi cu berea pe Hagi Tudose… Botezul costa si la un zgarcit… 🙂

  18. Daaaa, las’ pe mine, am eu ac de cojocul zgarcitilor! Nu le cer nimic, hihiihi. Apoi te costa dublu daca le ceri ceva…
    Tinand cont ca-s o femeie dragalasa si simtitoare, nu va rezista si va scoate cu mana-i tremurand banutul sa plateasca berica ….mama acum mi-o iau, stai sa vezi.

  19. Draga me,
    Toate pana la bericica! Doar nu ceri un Rolls Royce. Nasa merita berea…

  20. Mda, hai fie încă o dată mâncat lupul! S-o mai găsi ceva mărunţiş prin buzunarele mele cu arici să dau şi io de-o bere la naşă!

  21. Deh, mai vedem, nu ma pronunt….nu-i de joaca cu astfel de oameni 🙂
    Noapte buna! Imi plezneste capul…. 😦

  22. buna seara,mai uite unde s-au refugiat oamenii astia.
    bravos natiune.de astia imi sunteti?
    dar ,nu-i cu suparare,despre MILE’nu mai scriu nimic,am lasat un text la EUSEBIU destul de lung,si mi-am exprimat opiniile.

  23. Zappa,
    Stii ca eu nu plec de acasa. Si intru rar si la mine. Mile m-a scos din barlog, dar azi a fost o exceptie… raman aici… Dar primesc cu drag oaspeti

  24. bine stimata doamna,trebuie sa va spun ca aveti toata consideratia mea.
    imi plac interventiile dv ,desi datorita programului idiot pe care il am va vad destul de rar.
    stiu din sursele mele ca aveti interdictie la tv. MOGULILOR,asa cum toti jurnalistii verticali au,care nu sunt dispusi sa cinte partiturile care li se pun in fata.
    cine nu cinta aria calomniei-E UN TICALOS DE BASESCIAN.
    pina si scandalul asta ingrozitor cu voicu,derbedeii astia incearca sa-l intoarca impotriva lui basescu,.
    dar gata am zis ca o periopada nu mai fac politica,si nu mai fac.
    mi-a facut placere sa vb cu dv.

  25. Dupa cum bine ai observat nici eu. Cat mai putina politichie in acest spatiu de suflet. Si cam trebuie sa-mi fac mai mult timp pentru el… Asa ca, mai vorbim, zappa king

  26. „Sa traiesti vremuri interesante” e un proverb de-al chinezilor si zau ca am trait iteresant generatia noastra!Nu vreau sa supar,dar parca odata cu acea casca,Mile si-a „donat”norocul!Poate sunt deplasat,dar asta-i impresia mea.Nu l-am cunoscut personal decat de la televizor,insa se vedea clar ca omul poseda coloana verticala si cum ar zice Eusebio:avea sange in instalatie!Asta lipseste multora!
    Asta e viata:”venim pe rand si plecam pe sarite”,important e sa ramana ceva dupa noi.Dupa Mile Carpenisan ramane ceva!
    Sper ca ziaristii sa infinteze o bursa,un premiu,care sa-i poarte numele!Merita!
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  27. Trebuie sa fim puternici pentru a primi loviturile vietii.Deci trebuie undeva acolo in sufletul nostru sa gasim puterea pentru a depasi aceste momente grele.Va inteleg durerea…nu e usor…doresc din tot sufletul sa treceti peste aceste momente .Viata merge inainte!Din pacate fara cel drag pe care l-am pierdut…ironia sortii si sa-i purtam amintirea in suflet,in gand,in inima noastra…..
    Am pierdut multe persoane dragii dar incerc sa ma conformez ideii ca destinul nu-l putem dicta trebuie sa mergem inainte,sa nu ne pierdem speranta si sa nu uitam ca cei dragi care au plecat din aceasta lume in lumea celor drepti,nu cred ca le-ar place sa ne vada tristi desi este foarte greu trebuie sa mergem mai departe!
    Dumnezeu sa-l odihneasca pe MILE!

  28. Este o pierdere imensa,nu-mi gasesc cuvintele sunt absolut devastata sunt coplesita de aceasta tragedie de ieri MILE nu mai este printre noi dar va ramane vesnic printre noi prin tot ceea ce a facut pentru noi cerul a mai castigat un inger!Deci nu ma pot abtine sa nu plang cand scriu aceste randuri dar pur si simplu simt nevoia sa spun ceea ce este in sufletul meu acum…o durere imensa si cred ca trebuie cu aceasta ocazie sa invatam sa pretuim mai mult valorile umane sa-i respectam pentru ceea ce fac pentru noi.MILE a daruit momente speciale pentru absolut toti oamenii datorita acestui mod va ramane valoros si nu va fi uitat.

    1

  29. Nimeni nu va scapa de moarte,toti suntem supusii acestei dureri sa vedem o persoana draga cum pleaca de langa noi si suntem neputinciosi nu avem puterea sa-i ajutam…..de ce este viatza asa de cruda?de ce a trebuit sa moara MILE la 34 de ani?de ce Dumnezeu ii ea pe cei mai buni dintre noi?nu e corect sa mori in floarea varstei si totusi MILE a murit intr-un SPITAL din ROMANIA ……

  30. Omul este trecator prin aceasta lume viata este un dar divin si trebuie traita cu intensitate maxima tragedia disparitiei unei persoane ne afecteaza enorm suntem coplesiti de durere nu are nici o importanta cum sau cat traiesti pentru ca toti devenim egali in fata mortii care anuleaza toate valorile vietii.

  31. dumnezeu sa-l primeasca cu ganduri bune

  32. Mile mi-a fost drag si imi este. Nu l-am cunoscut decat din presa, in lumea in care am fost „frati”. Cu siguranta era mai temerar decat mine. Multi dintre jurnalisti se tem sa-si puna pe o foaie gandurile, sau le rostesc doar pe cele pe care vor sa le auda altii.

    In tot timpul asta banateanul nostru s-a dus sa infrunte natura, gloantele si vrajmasia, Acum e liniste, dintr-o data s-a facut liniste iar imaginile incep sa paleasca. Mi-asi dori ca Mile sa ajunga intr-un loc in care gloantele sunt inlocuite de razele soarelui iar zgomotul exploziilor sa se transforme intr-un val de dragoste pentru ca nu-mi plac stirile si nici imaginile in care oamenii sufera.

    Dumnezeu sa aiba grija de inima lui curajoasa.

    Matei DONEA

  33. DANIELA-ai multa dreptate,e multa durere si suferinta in viata noastra,pt ca nu-i asa,n-am cunoaste fericirea daca nu am suferi,n-am aprecia starea de bine daca n-am intilnii si starea de rau.
    PARADISUL…………in lumea asta nu exista,paridisul pe pamint este un vis irealizabil.
    dar fericire exista,,IN DOZE MICI,ADMINISTRATA CU PIPETA’dar exista.
    necazul este insa altul,majoritatea oamenilor trec indiferenti pe linga ea si nu o vad.
    de ce asa de multi oameni sunt ORBI?
    n-as putea sa-ti dau un raspuns convenabil,tot ce imi doresc in lumea asta este sa intilnesc cit mai putini orbi,care nu vad cind le zimbeste fericirea si-i trage de observatie.
    e singurul lucru de care ma tem.si ma bucur enorm cind intilnesc oameni capabili sa vada cind fericirea le iese in cale,le zimbeste timid si-i invita la o viata fericita.

  34. Păcat de tinereţea lui…

  35. Un munte de om cu un suflet sensibil, asemeni unui copil.Adio,mare jurnalist!Poate acolo sus Domnul are planuri mari pt tine.Vei ramane viu in sufletele noastre !

  36. Nu pot sa simt altceva decat revolta… Mi se pare cumplit de nedrept ca un barbat cat un munte, in floarea varstei sa moara din cauza unei boli nenorocite. Asta dupa ce a trait niste conflicte, chiar niste razboaie. Am fost si eu jurnalist in Romania candva, cel mai mare gest de curaj profesional al meu a fost marsul minerilor lui Cosma cu „bataliile” aferente. Aproape am murit de frica… Stiu multi jurnalisti care toata viata nu au facut decat sa copieze informatii primite pe fax sau mail, maximul curaj il au cand merg la conferinte de presa unde nu deranjeaza pe nimeni cu vreo intrebare. Acestia lucreaza in 3-4 locuri de 20 de ani si nimeni nu ii supara cu nimic. Mile a facut infinit mai mult, dar nu s-au batut trusturile de presa pentru el, nici sa il acapareze, nici sa il pastreze. Daca s-ar fi nascut in alta tara, televiziunile s-ar fi batut pentru el si l-ar fi platit regeste. Si, indraznesc sa spun, nu ar fi murit din cauza septicemiei. Ma simt ingrozitor de revoltata, nici macar nu stiu pe cine…
    Condoleante familiei si prietenilor
    Mona Sandru

  37. Dumnezeu sa-l odihneasca !Si sa ne mai dea astfel de jurnalisti ca ce se intimpla acum in presa e,….dar ce s-a intimplat ?accident?o boala acuta ?de ce atita mister?

  38. „Sfarsitul nu-i aici”….. Dumnezeu ii cheama la El pe cei pe care ii iubeste… multa compasiune familiei dar sa aiba incredere Mile este si va fii printre noi
    spiritul sau nu poate sa dispara dintre noi…..Dumnezeu sa-l odihnesaca in pace.Maria Rosa
    Abrud

  39. dumnezeu l-a luat prea devreme…

  40. Ar fi implinit astazi 36 de ani-Un om cu suflet mare cat toata Timisoara lui, astazi „un premiu in memoriam”.
    Lumina pt. MILE CARPENISAN!
    Mile Carpenisan! 23 august-1975
    ” A vorbi despre omul şi jurnalistul Mile Cărpenişan este ca şi cum ai turna o lacrimă pe plita încinsă a sufletelor” celor care l-au admirat.

    Brindusa


Lasă un răspuns

Categorii

