Publicat de: nicoletasavin | 04/04/2010

Hristos au înviat!

Hristos au înviat

de Alexei Mateevici

Se asternuse piatra pe proaspatul mormânt
Si noaptea coborâse, acoperind cetatea.
Se linistise neamul vânzarii. Pe pamânt
Era o taina mare… minune-apropiata.

Au stat tacuti de paza cei doi ostasi strajari
Ne-atinsi de maretia adâncurilor firii,
Nepresimtind venirea minunii celei mari
Ce-avea sa schimbe fata si rostul omenirii.

Si iata miezul noptii, de stele-mpodobit;
Un tunet lung s-aude, pamântu-n el vuieste,
Adânci puteri îl misca, izbindu-l. Zguduit,
Mormântul se deschide: scriptura se-mplineste.

Lumini lucesc la gura mormântului deschis,
Întunecimea piere o clipa-n toata firea…
Hristos învie!… Paznici, sa fie voua vis,
Lumina va orbeste, v-a înlemnit uimirea!

Lumina din lumina cerescului cuprins
Luceste-acum pe chipu-i, Îl-nalta biruinta.
Si, lepadând pamântul, îi lasa foc nestins
Pe calea mântuirii: nadejdea si credinta.

Cu moartea Sa, pe cruce murind nevinovat,
Ne-au dat El noua pilda a marii jertfi de Sine,
Cu moartea Sa pe moarte calcând au înviat
Spre învierea vietii în faptele de bine.

Cântati cu bucurie acelui Ce-au scapat
Pe om si omenirea de moarte sufleteasca.
Îi Pastele! Viata! Hristos au înviat!
Iubire între oameni si pace sa domneasca!

Responses

  1. Adevarat a inviat!

  2. Christos a inviat!

  3. Adevărat a înviat!

  4. Vad ca v-ati adunat toti cei ce bantuiti ograda stim noi cui…. mai putin zappa si lumasssa … ma bucur… Bibliotecarul face safteaua…. 🙂
    Da, adevarat a inviat!
    Va mai astept

  5. Hristos a inviat!
    Ce mai faci, Nicoleta, mai? Iti pierdusem urma – adica te-am mai vazut, din cind in cind, de partea cealalta a sticlei, dar fara posibilitate de contact!
    Banuiesc ca n-ai mai tinut legatura cu fostii colegi de redactie din anii de inceput ai presei din Iasi. Mai da si tu un semn!
    Pe curind!
    Cip IESAN

  6. Nicoleta, ce mai faci, mai, draga?
    Cip

  7. Buna seara!
    Am lipsit de la apel hihihi, dar sunt prezenta acum…incerc sa-mi revin dupa aceste zile in care n-am mancat- decat am gustat, n – am baut, am fost sofer neplatit, s-a ras de mine la greu… da’ si eu m-am razbunat pe gasca fix dimineata pe la 5 de Paste. Ce-am facut mi-e cam jena sa va spun, dar mi a picat bineeeeee 🙂 Dulce mai fu a mea razbunare hehehee!

  8. Nicoleta, te salut cu drag da’ rau de drag hihihhi!

  9. Pacatoasa mica,
    (asta fiindca te-ai razbunat , dulce, in zi sfanta de Paste, pe principiul dinte pentru dinte 🙂 )

    Nu ne mai fierbe la foc mic si zi-ne ce ai facut. Ne (stra)bate o curiozitate careia nu i s-a determinat, inca, sexul, nationalitatea sau apartenenta religioasa…
    Nu ne sugera sa presupunem, fiindca imaginatia lasata sa umble brambura poate lua iluziile drept realitate si viceversa…

    Asadar, la spovedanie, draga, ca tainele sunt apasatoare 🙂 !
    Daca nu zici la tot cartierul – deh, jena – trimitem un „parintel” in Banie! Si-i smulgem lui taina spovedaniei… 🙂

  10. Hihihihih Nicoletaaaaaaaaaa, te vazui, sic! La realitatea, iar sic!

  11. Aha, vrei spovedanie, poftim spovedanie…..
    Suna telefonul- melodia mea -pazo di lei…raspund era in seara Invierii pe la ora 21….
    -baaaaa lulu, bausi?
    -nu domn’ prof nu baui, ca nu-s betiva ca tine si nevasta-ta ….hihihih- un ras plin de satisfactie se aude de la domn’ prof universitar….
    -de ce ma intrebi?
    – pai sa vii sa ne aduni si sa mergem la manastire… vii cu masina ta o lasi la mine si ne imbarcam in a mea sa incapem toti (adica 3 perechi)
    -da’ fomeia ta are tata carnet, ce face cu el?
    -bau si ea o tara cu mine ….sa aiba spor la treaba…..
    -bine betivilor, vin dar va costa, vreau banuti…
    -iti dau o palinca….
    – neh, vreau bani….
    Si asa ma pusei eu pe treaba ii adunai, ii dusei la manastire, le-am zis sa nu scoata un cuvant, i-am parat paritelui Grigorie- duhovnicul meu… Apoi, stabiliram unde chefuim…. Booon, carat iar, mancat putin, baut ioc, astia se distrau crapau, radeau din orice….. pe la 5 dimineata…. le-am dat startul la somnica… imbarcat si plecat de la gazda…in masina domnii si doamnele bine „afumati” incepura taina despre femei, sa rada sa se laude, ca tari sunt ei, ce macho…. cum nu le rezista studentele….. aha imi zisei…si o revelatie imi strafulgera mintea mea …. ca deh se mai intampal sa am si astfel de gandiri „ciudate”… vazand eu ce le poate mintea, in loc sa-i duc spre casa, fara sa observe am luat calea spre iesirea din Craiova – spre Bals…. si cum zona unde-i duceam, la noi e celebra…da, intuiti bine in zona cu doamne si domnisoare care presteaza diverse treburi…. ii duc acolo…. le zic gara am ajuns…. habar nu aveau de nauci ce erau si de cocosi ce sa dadeau….coborara …in camp pe podul celebru unde gasesti acele doamne „cu suflet mare”…. coborara cum spuneam…. prietenelor le am zis pe furis sa nu scoate un cuvant ca le mananc…. stati im masina, le-am zis…. cobor doar eu…. am coborat, au coborat si distinsii domni….ametiti rau…. si dintro data zise florin….baaaaaa da’ unde suntem? Marian zice…. aoleu, Lulu ne-a dus la curve…. eu in secunda doi am intrat in masina, am blocat portierele si sa i fi vazut pe pampalai cum ne implorau sa incetam…… mda, venira fetitele se uitau dezorientate…. astia disperati, daca ii recunoaste cineva….. Ce a urmat? Injuraturi de dverse treburi si la diverse adrese hihihih, eu cu mandrele mele radeam de lesinam…. final: i am cules i -am dus acasa… aflara toti prietenii multi dintre ei la Moeciu plecati, ca lulu a fost o „draguta” ducandu-si prietenii la dezlegare de post….. si asa au continuat mesele, rasetele , povestile cu si despre femei… da’ eu tot sofer neplatit am ramas… Morala: beti cu masura cand sunt in preajma, ca nu se stie ce reactii are neuronu’ meu blond hihihihihih! Oare am pacatuit, ducandu-mi prietenii acolo? Hmmm! Ce zici Nicoleta, mare-i pacatul, sau dulce-i razbunarea mea hihihih!

  12. mda, mai vazui niste greseli micute …scuze…va rog….

  13. Parintele mai usor cu diurna ca avem buget de criza! 🙂

    Hristos a inviat Nicoleta!

  14. Domnule contabil sef,
    Am sa comunic personal aceasta problema parintelului – Aveti frigider incapator?
    Va sugerez ca de acum incolo inainte de a face modificari la capitolul diurne sa revedeti clauzele contractuale – Nu uitati ca parohiile se pot schimba usor!
    Priviti acest raspuns drept replica taioasa a purtatorului de cuvant, deoarece momentan tata parintelul este plecat sa spovedeasca oarece pacatosi
    Cu stima,
    Purtatoarea de Cuvant.

  15. Intreb si eu ca omu’ rusinos, da’ eu crestina, cui m-am spovedit? Nicoletei? Sau aici este un blog parohial??? Mare dilema, mare!

  16. Dragutza spovedanie Lulu!

  17. Da si eu ce crezi, ca ma intimidam de ‘executia” lor? Ii filmam si direct la Universitate postam, frumosul film hehehehhe! Ca mi-s afurisita ….da’ sigur urma o urgenta schimbare de domiciliu ca sa mai pot trai hihihhi!

    Daniela, iti garantez ca s-a ras pana la sufocare…. bine, mereu am surprize ptr gasca noastra de prieteni…mai ales vara la picnic…. printre altele ii incit rau in ale politicii apoi ii las sa se sfasie si plec sa fac plaja…rasuna zona cu vocile lor incatate….o si cata satisfacite am hihihhihi

  18. Nu este mumos dar este sanatos!
    Tu ce ai cu Tibi?
    Dupa fapta si rasplata!

  19. Uite doamna SAVIN,n-am scos o vorbulita de sfinta sarbatoare a pastelui din motive care sa zicem nu prea ar interesa pe nimeni,asadar sa le catalogam obiective,dar,uite ca ,cu ocazia altei mari sarbatori crestine,IZVORUL TAMADUIRII,indraznesc sa astern cite-va rinduri,care sper eu vor fi suficient de edificatoare in ce ma priveste.
    deci sa incep cu politichia,ca-i mai mizerabila si urit mirositoare si pina termin de scris sper ca mirosul apasator sa dispara:
    ZICE ANTI-de ce tii palma ,INCA’la PD-L?hmmmmmmmm,hitra intrebare,curveasca si bagabonteasca.
    pai mai ANTI,PRIETEN DRAG,cui ai vrea tu sa tina palma?
    din cite am inteles,doamna savin e femeie cu ,PRINTIP’nu iubitoare de fantome politice.
    cine spune ca trebuie sa ne indragostim de un personaj politic anume?cine cade in pacatul asta are forme accentuate de retard.
    PD-L-e si el un partid nascut in rom,ania,populat cu romani,deci…………….CU TOATE PACATELE ROMANILOR,DAR………..ca este totusi un dar:
    FRECVENTA LOR PE UNITATEA DE TIMP SI SPATIU ESTE MAI SCAZUTA,ADICA AU FRECVENTA MAI MICA.
    PRICEPUSI MAI NECREDINCIOSULE DE ANTI?
    a si sa nu uit,mercenar ce esti tu,adicatelea tu ai dreptul si libetatea sa sari din…………..TEAPA IN TEAPA,DAR,POLITICIENII NUUUUUUUUUUUUU,ei trebuie sa fie mai sfinti decit sfintii din icoane,nu?
    haaaaaaaaa,hiiiiiiiiiiiiiiiii,si toate, asa,de dragul tau,nuuuuuuuuuuuu?
    atunci sa ceri politicienilor sa fie ONESTI,CINSTITI,SA LUCREZE IN FOLOSUL COMUNITATII CIND SI TU OFERI ACELEASI LUCRURI.
    PACATOSII N-AU VOIE SA PUNA MINA PE PIATRA SI SA O ARUNCE,CHIAR DACA EL NECREDINCIOSU’ E ATEU.
    2.DOAMNA NICOLETA-pot doar atit sa va spun ca aparitiile dv pe sticla,mie unul imi fac o deosebita placere,din simplull motiv ca rezonam in majoritatea subiectelor abordate,iar in cele in care am avea pareri diferite,le trec la DIVERSE SI DE NELUAT IN SEAMA.
    3.La adresa celorlati bloggerri ce as putea spune in plus fata de ce am mai spus,in conditiile in care doar pe lulu o stiu de muuuulta vreme.
    si ei i-am facut de atitea ori LAUDATIO,incit nu stiu daca ar trebui sa o mai COMIT INCA O DATA.
    probabil e o femeie minunata,pretuita de multa lume,a carei prietenie onoreaaza,inclusiv pe mine.
    sprintara la minte,delicata ca o GAZELA………si totusi cu un caracter puternic maleabil si eleastic ca cel mai de calitate otel,calitati dovedite de-a lungul timpului,cu diverse ocazii,in care ne-am situat pe pozitii total opuse.
    P.S.imi ingadui o observatie,de final,ca sa ne tineti cit mai aproape ,regula de aur ar fi:
    MAI MULTA VREME PRINTRE NOI,ASA S-AR CREEA O OBISNUINTA ,OBISNUINTA AR DEVENI DROG SI………….distractia ar fi asigurata.
    dar,probabil timpul si obligatiile.va dicteaza alte,preocuari.
    pina una alta,inchei si va doresc o zi minunata,alaturi de cei cu care va simtiti bine.
    P.S.-NR2-anti,zapacila,ti-ai batut singur un CUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MAREEEEEEEEEEEEEEEEE ,in baschetiiiiiiiiiiii.
    AMICUL LOVIN VAD CA MA BANEAZA…………………..sa-i fie de bine,dar si el greseste………..
    nu intreb si nici nu comentez de ce ma baneaza,pt ca in ce ma priveste nu-i o pierdere prea mare,doar ca pe viitor va trebui sa fiu mai atent cind vorbesc de bine oamenii pe care ii stiu doar din lumea virtuala.
    LABAGIU?HMMMMMMMMMMMnoroc ca nu intotdeauna raspund la provocari.
    PS-imi cer scuze doamna Nicoleta ca am folosit blogul dv pt a transmite cite-va ginduri si altora,in afara de dv,dar ……..asta e,deocamdata.

  20. Pentru fiecare saizeci de secunde in care stai suparat, pierzi un minut din viata pe care nimeni nu ti-l poate da inapoi..

  21. Ce de lumeeeee!
    Şi eu umblu abramburica de o săptămână… Mea culpa….
    Haideţi că încep să răspund la omuleţi dragi!

  22. LuMassa,

    Te declar maestru în materie de răzbunări!
    Şi te rog să mă iei de învăţăcel.

    Nu ştiu să mă răzbun şi am ajuns la concluzia că nu mai merită să întind celălalt obraz unor persoane care trebui arse pe principiul „dinte pentru dinte”… Promit să fiu o elevă silitoare….

    Dedicaţia „Supărat sunt Doamne, supărat”, a dementului nostru prieten, a fost curat „touche”. Răzând, glumind, m-a cam „atins”.

    Oricum, văd că spovedania a avut mare succes, aşa că ne-ai luat şansa de a trimite „părinţelul” la Craiova. Va face un scandal monstru, că deja îşi făcuse bagajele… 🙂 🙂 🙂

  23. Zappa,
    Gentleman, cum te ştiu…
    Domnul anti-B mă confundă cu un sac de box. Şi văd că mă suspectează de legături primejdioase cu PDL.

    Te iau arbitru, Zappa.
    Sunt eu talibană? Ţin palma cuiva?
    Admit că sunt fan Băsescu şi pot argumenta de ce.
    Dar nu cânt osanale. În campanie n-am ieşit de loc la televiziuni. M-am ţinut deoparte, tocmai ca să nu-i fac un deserviciu şi argumentele mele, altfel de bun simţ, să fie desfiinţate din start, pe motiv că sunt unul dintre oamenii Preşedintelui.

    Dar Băsescu nu înseamnă PDL, din punctul meu de vedere.
    În partid am foarte puţini prieteni, dacă-i număr pe degetele de la o mână, constat că îmi rămâne şi un rest… 🙂
    Duşmanii sunt greu de identificat… zâmbesc frumos, par amabili… dar se tem indecent de mult de o oamă.
    Au ei o muscă pe căciulă şi li se pare că Savin în preajmă e cam periculoasă… Dacă eşti corect, de ce naiba să te temi?

    Concluzionând, nu-s în network-ul portocaliu. Ce nu ştiu ei e că nici n-aş vrea să fiu.

    Dar prieteni am şi între liberali. Şi cred că ştiu şi doi pesedişti pe care-i preţuiesc şi de a căror prietenie mă bucur.
    Anti-B nu şi nu, are pata pusă doar pe portocalii…
    A uitat de PSD, a uitat de PNL, parcă a dat boala lui Ciutacu în el!

    Am ac de cojocul lui: Îl tai de la cafeaua pe care şi-o doreşte şi pe care o reclamă în gura mare… Nu de alta, dar cum poţi bea o magrebiană cu unul de-ţi face procese de intenţie?

    P.S.
    Promit în mod solemn că voi scrie o pastilă (aproape) zilnic. Şi că voi încerca să fiu cât de des pot printre voi.
    Veţi vedea că nu mănânc oameni. Ceea ce le doresc şi politicienilor care se încumetă…

  24. Buna seara!

    Ma prezint si eu ca sa nu stau ca hotul pe la colt si sper sa ma primiti!

  25. Cercetaşo,
    Bine ai venit! Nu pun la colţ sau pe coji de nucă nici duşmanii, darămite prietenii!

  26. Buna dimineata si multumesc pentru primire!
    Cat despre stimabilul anti-B vad ca ma ixicuta de cate ori ma prinde. Stati sa mi se ridice batz neuronul oltenesc si sa vedeti ce-l ixicut si eu pe ‘mnealui! Hihihiiii

  27. fug în jurnal la realitatea, să comentăm puţin arestarea tripletei Costiniu-Căşuneanu-Locic, mai rezolv ceva treburi prin târg şi revin, nerăbdătoare să discutăm CE se mai întâmplă cu sistemul din România. Şi DE CE. Sper să vă nu vă spargeţi capul cu Anti-B, spurcat la vorbă cum e. Anti, să nu-mi alungi oaspeţii, că jar mănânci…

  28. Buna doamna NICOLETA SAVIN…………….vad ca s-a animat un pic atmosfera,lucru care ma bucura,dar mai ales angajamentul dv. ca veti fi mai harnicutza pe blogg.
    referitor la ,SUPARAT,DOAMNE SUPARAT……..DOAMNEEEEEEEEEEEEE.
    da cam suparat am fost si eu saptamina asta………..
    dar ………..cum sunt un optimist incurabil………..dupa ce ASCULT VARIANTA ORIGINALA A LUI JASMIN STAVROS,UMORAM SAM…………………….ma bine dispun pt ca n-am astimpar,imi vine sa dansez,si cind imi vine sa dansez………..SUNT VINDECAT DE ORICE SUPARARE.

    zurbagiului ANTI,am sa-i administrez un piculet mai tirziu cite-va corectii ,pt ca………..nu-i asa,eu cum sunt de formatie ANGLO-SAXONA,voi proceda precum NELSON,si-i voi arata ce inseamna strategie,rigoare si evident,VICTORIEEEEEEEEEE.
    pe toate fronturile,flancurile……..PINAAAAAAAAAAA.

  29. ..va salut,pe toti,cu mult drag!!!
    ..dar..n-am inteles ce-i cu Pastele??? la voi e Paste??!!
    ..Isus a inviat pentru pacatele tuturor pacatosilor,deci si pentru ale noastre ,cei mai mari pacatosi!!!
    Doamne ajuta!!

  30. Corco,
    Dar postarea asta cu Pastele a fost in aprilie 2010.
    Nu stiu ce ai cautat tu acolo!

  31. ….asta mi-a aparut acum!!!

  32. Ca pagina de intrare?
    Au fost niscavai ciudatenii, dar am inteles cauza si am schimbat parola.
    Sper sa nu mai ai probleme


Lasă un răspuns

Categorii

