Postat de: nicoletasavin | 21/05/2010

Ursachiană: levitez, levitez, levitez

Între două politichii, trebuie să avem grijă şi de sufletele noastre, nu-i aşa?

Două bijuterii ursachiene vă vor aduce aminte că suntem fire de nisip în Univers. Şi vă vor pune pe gânduri.

Legea levitaţiei universale
de Mihai Ursachi

Două corpuri
se resping între ele
cu o forţă invers proporţională
pătratului distanţei ce le separă.

Astfel încât
fiece corp
având levitate
pluteşte
în jurul lui însuşi
pe o elipsă
interioară

Astfel încât
orice există
în Univers
e guvernat
de singurătate

Şi uşor se deduce
din asta
principiul
singurătăţii entropice

cu o mulţime de consecinţe
mai mult sau mai puţin previzibile
mau mult sau mai puţin raţionale

(Spiritele catastrofice
pot desigur extrage concluzii în
favoarea sfârşitului lumii prin
singurătate)

Şi desigur
se poate filosofa
cu nostalgie
şi scrie poeme
s’ar putea face
filme S.F.
despre lumi guvernate
de o stranie lege
a gravitaţiei
în care corpurile
având greutate
se atrag între ele
cu o forţă egală cu
etc. etc. etc.

Iar eu…
levitez, levitez, levitez

A treia înfăţişare la Şarpe
sau Marea Înfăţişare

de Mihai Ursachi

Şarpe prea sfânt, înţeleptule.
Tu care la zidul pădurii, după ploaia de vară,
mi te-ai arătat în chip de balaur-copil pogorât dintru ceruri,
cu pletele albe ca spumele mării şi-ai spus: „Pregăteşte”
… Şi sfânt şi alb se scuturau salcâmii
pe urmele tale de purpură…
Tu care în chip de dragon cu trei miliarde de capete
mi-ai vorbit cu o mie de limbi despre Dânsa
şi despre graiul uitat,
protector celest al Misterelor, al seminţiei pontice,
iată acum înaintea culcuşului tău am venit dezbrăcat
şi din tot ce’i în lumea aceasta am luat numai
tracica lyră.
Sunt pregătit.

Iată ce-mi spuse. (Locul
predestinării voi toţi îl cunoaşteţi. Ca melcul urechii
e văgăuna aceea, în intermundiu, şi unii
socot că e însăşi Urechea. Fiecare
e slobod să creadă ce vrea în această privinţă.
Ceilalţi cu uşile.)

„Ţie
şi oricărui altuia. Pentru cel
care sânge nu a băut, inimi nu a mâncat
şi nici bob. Acela e fratele meu.

Saturn îşi întoarce albastra sa faţă
spre tine. De Pluton
te îndepărtează, oraşele subpământene
dă-le uitării. Iată ce’ţi spun:

Homunculus doarme în oul hermetic,
fără fiinţă. Oul acesta, pojghiţa căruia,
presărată de stele, e cerul, îl ouă
paserea Phoenix; totul e’ntr’însul, afară
e singură paserea. Fiece ou
este unic în sine, de nestrăbătut, de
necântărit, de nemăsurat. Pedeapsa şi graţia,
viaţa şi moartea, durerea adâncă

şi izbăvirea, începutul, sfârşitul
şi tot înţelesul viermuie’ntr’însul – vis fără goluri
al nefiinţei. El este totul. Homunculus doarme
în veci nenăscut, şi cu toate acestea,

ireversibil ceva se întâmplă, o cale
e străbătută, cea fără de’ntoarcere. Tu te bucuri
şi plângi presimţind’o aproape
de capăt. Vei trăi, vei muri,

de o mie de ori şi o dată. În oul hermetic
tu dormi nenăscut. Un ghem de mătase
albastră e oul acesta, sferă de aur
şi de azur, nemărginită şi totuşi

firul mătăsii are-o măsură ce e hotărâtă.
Tu asculţi ca prin vis,
Ursa Mare-o contempli, ciclul ei îl socoţi,
graţie multă primeşti, naşterea ta e la capăt. „

Lungă vreme’n tăcere am stat. Constelaţii multiple
săvârşeau căi simbolice şi de neînţeles. Am mai întrebat:
„Cine sunt?”

„Eşti oricare altul”, mi-a spus, „îmbrăcat
în oţel, în uraniu, în blănuri de fiare, inima ta
plânge cu dor după Dânsa, aceea pe care
nu o cunoşti. Firul de praf

peste care tronezi a fost leagănul Ei. Nu te ştii
şi nu’ţi poţi aduce aminte de tine, mereu
nenăscut. Pasărea Phoenix
cloceşte eonul rotund. În curând ai să fii.”

Constelaţia Lyrei şi Ursa
iluminau cu putere deasupra
văgăunii întortocheate. În intermundiu,
în văgăuna ca o ureche
am mângâiat asiatele strune, imnul străvechi
l-am intonat, şi la urmă
am auzit glasul Ei.

„Mai dulce ca mierea
este limba aceasta, Şarpe prea sfânt”, am vorbit,
„niciodată nu voi uita-o pre Dânsa…”

Am mai întrebat: „Tu eşti Pythagora?”
Nu mi-a răspuns.
„Tu eşti Ilie?”
Nu mi-a răspuns.
„Tu exişti?”
Tăcere.


Responses

  1. Domnişor magrebian,

    Ai umor, rogu-te, nu te ofusca şi nu apăra adrisantele!
    Te asigur, ca un expeditor responsabil, că multe citesc, dar foarte puţine înţeleg.
    Pentru cele ce înţeleg, să fie sănătoase, nu eu am greşit…
    Nu le doare, fii liniştit, pentru durere e nevoie de suflet şi, de unde nu-i, nici Domnul nu cere…

    Anti, îmi iau libertatea de a glumi…
    Ai început să ai clişee despre mine şi asta pentru un jucător de şah e păgubos rău…
    De unde ştii că nu vreau să-mi taie cineva gheruţele?🙂🙂🙂 Sau forfecuţa e de pieliţe?

    P.S. Văd cu ochii minţii câteva doamne/domnisoare cu picioarele în apă rece încercând să priceapă ce naiba spune Savin…

  2. Nicoleta,
    Uneori cu poezia in mana lupti mai usor…
    Voi fi insa ingrozotor de prozaic la limita unde prozaismul risca sa devina incendiu si postez spre stiinta ta ce am postat in atentia catorva pdlisti

    Dle CPreda
    Lasati o clipa cartile si faceti ce trebuie :

    Dle Presedinte Basescu,
    Dle deputat Sever Voinescu, dna ministru Elena Udrea

    Am uitat ca in relatarea despre ce am vazut si facut la mitingul de miercuri, sa va spun ca am fost ascultat intr-o anume masura, ptr ca am spus ca sunt sigur ca nu vor fi reduse pensiile sub 10 milioane de lei adica acele si azi neinpozitabile. si ca aceasta amenintare cu impunerea lor, a fost numai o miscare abila, ptr a se constientiza la nivelul intregii populatii si a celor manipulati mai ales dezastrul in care s-a ajuns.
    Daca eu i-am mintit evident ca daca m-ar vedea nu as mai scapa din mana lor.
    Daca nu gasiti o scapare, daca nu evitati macar cateva luni aceasta impozitare cu 15 % , pana veti mai gasi resurse si oricum timp castigat, nu veti avea nici-o posibilitate sa vi se asculte restul argumentelor, veti fi oriunde huiduiti cum veti apare.
    Azi inca multi cred, spera ca si mine, ca este doar o incercare de biciuire , de trezire, dar ca nu se va si aplica efectiv.

    Acesta este calcaiul lui Ahile al acestei reforme dure, al acestor curbe de sacrificiu.

    Nu dati arma asta in mana adversarilorcare vor folosi acestea contra dvs. Va fi bumerangul care va va dobora si in acest caz costul va fi enorm, nu numai ptr PDl si Basescu, dar si ptr tara, caci pe adversari ii doare exact in cot altceva decat sa va dea jos si iresponsabili, sa vina ei, aruncandu-va apoi si esecul lor neindoielnic in spinare.
    Este ultima oara cand va mai avertizez si faptul ca voi avea dreptate nu ma incanta cu nimic.
    Succes.

  3. @ I.A. cu pretuire

    PHOENIX-Nebunul cu ochii inchisi

    1. Pe un munte intr-o tara foarte indepartata
    Sta un om cu ochii-nchisi si spune ce ne asteapta.
    Lumea nu-l asculta, il crede un nebun
    Caci vorbele lui sunt ca niste lovituri de tun.

    R. El sta singur si linistit
    Dar in ochii lui inchisi
    Vede a lumii asfintit
    Nebunul cu ochii lui inchisi.

    2. Zilele trec una dupa alta sus pe munte
    Si vocea lui se aude clar spunand foarte multe.
    Lumea cea ïntreaga se opreste sa-l asculte
    Il crede un nebun ce-ndruga multe vorbe absurde.

  4. Multumesc pentru sufletul lacrimi din aceste rostiri…!

  5. @freddye
    Cu aceiasi pretuire iti multumesc. Frumoasa si plina de miez poezie.

  6. Levitatia-stare pe care o invoca fachiri,magicienii,este forma suprema a concentrarii,o stare visata ,dorita ,dar neatinsa o utopie ca multe altele,li se potrivesc doamnelor si domnisoarelor care nu trebuie sa faca nici un efort,de a detasa sufletul de corp……..
    Ce se deduce din aceasta paradigma stimata Nicoleta Savin? Ca unde nu-i corp vai de minte?Unde-i minte vai de……………noi?
    P.S. Ezoterismul feminin a turbat multe capete incoronate,a condus lumea si inca o mai conduce….

  7. TRADAREA INTELECTUALULUI ROMAN?HMMMMMMMMM

    A AVUT ROMANIA ELITE INTELECTUALE ,A DAT ROMANIA INTELECTUALI CARE SA SE INSCRIE IN CREMA INTELECTUALITATII UNIVERSALE?

    Modelul NOICA-GRUPUL DE LA PALTINIS-s-ar parea ca in replica la levitatia lui URSACHI,grupul de la paltinis s-a apropiat mai mult de transcedental,asa incit granita intre literatura si filozofie este atit de fragila,incit unui neavizat ii vine greu sa o distinga.
    Tot asa cum ii vine greu sa distinga cine sunt intelectualii adevarati si cine SUNT TURNATORII DEGHIZATI IN INTELECTUALI.
    Cu riscul de a ma repeta,voi face din nou apel la memoria colectiva-ce au facut intelectualii romani pt ca MASA,VULGUL SA AIBE CONSTIINTA DE SINE INTRE ANII 1945-1989?
    Pt ca daca vom raspunde acestei intrebari,vom avea imediat si raspunsul la intrebarea-DE CE SUNTEM O SOCIETATE TICALOSA,DUPLICITARA,BOLNAVA PINA IN MADUVA OASELOR SI ASTAZI.
    Despre intelectualitatea romana-CARE S-A STRADUIT SA PRODUCA MUUUUUUUUUUULTA MACULATURA ,SA AUZIM NUMAI DE BINE-PERSONAL AS CUMPARA O MASINA DE TOCAT HIRTIE-si as sti cum sa o folosesc,si pe cine sa trec prin ea.
    Sigur o sa mi se spuna,d’omle iar generalizezi-DA GENERALIZEZ,PT CA INTELECTUALITATEA IN CIRDASIE CU BRUTELE COMUNISTE AU DISTRUS FIBRA ROMANEASCA,FIBRA CARE SI ASTAZI ESTE INTR-O MARE SUFERINTA.
    Nimic deocamdata despre prostitutia intelectualitatii romane,despre derapajele spre extrema dreapta ori spre extrema stinga.

  8. „Levitation

    In the darkness I will shine, cast no shadows, not define
    I walk on water, float on air, there’s no other to compare
    I have this fascination, no cause for deviation
    It’s called levitation

    There’s no cause to start and scream, nor rub your eyes,
    This is no dream

    Although I sit upon this chair, I rise and float up in the air
    I have this fascination, no cause for deviation
    It’s called levitation
    Magnetic force, repel-attract, once it starts, there’s no turning back
    I offer you this chance to learn, take it now there’s no return

    And I hear you call

    I must be out of my mind as I hear you call
    My name is even though I can’t see you anywhere

    Surely this feeling must be coming from something
    Someone gave me yesterday as I searched for you

    And I hear you call
    I hear you call my name
    But when I turn around
    There’s nothing to be found

    I must be dreaming a dream of a lunatic
    My fingers taste like some strawberry ice-cream

    I hear you call my name but I don’t think it’s
    The same I heard you whisper in my ear ”

    ..daca nu esti un initiat,exista pericolul sa nu te mai intorci,sau sa ajungi prea tarziu…si nu-ti ramane decat sa halaulesti la marginile dimensiunilor!!
    Te pup freddye!

    ps. trimit traducerea din google!! ..nu reusita..

  9. Levitaţie

    În întunericul I va straluci, exprimate nu umbre nu, pentru a defini
    Am mers pe apă, plutesc pe aer, nu exista nici un alt pentru a compara
    Am aceasta fascinatie, nici un motiv pentru devierea
    Se numeşte levitaţie

    Nu există niciun motiv pentru a începe şi a striga, nici nu freca ochii,
    Acesta nu este un vis

    Deşi stau pe acest scaun, am ridica şi pluti în aer
    Am aceasta fascinatie, nici un motiv pentru devierea
    Se numeşte levitaţie
    Forţa magnetică, se resping-atrag, odată ce începe, nu exista nici o cale de întoarcere
    Eu vă oferim această şansă de a învăţa, ia-o acum nu exista nici o întoarcere

    Si am auzit ca te sun

    Eu trebuie să fie din mintea mea ca am auzit ca te suna
    Numele meu este, chiar dacă eu nu te pot vedea oriunde

    Desigur, acest sentiment trebuie să fie provin de la ceva
    Cineva mi-a dat ieri ca am cautat pentru tine

    Si am auzit ca te sun
    Am auzit ca te sun numele meu
    Dar când am rândul său, în jurul
    Nu e nimic să fie găsit

    Eu trebuie să fi visat un vis de un nebun
    Degetele mele gust ca niste capsuni inghetata

    Am auzit ca te sun numele meu, dar eu nu cred că este
    Acelaşi-am auzit şoapta în urechea mea

  10. @ ANTI

    Am deseori senzatii de deja vu ,probabil fiindca am o frumoasa varsta.. 🙂 Colegul F.Z.K ti s-a adresat cu Eusebiu in mijlocul unei postari ,pe forumul gerulian ai postat sub diaconul eusebiu [parca] ,restul a fost L.M.C.[la mintea cocosului].Oricum insa ,faceam lipeala,fiindca „cine se pamfleteaza ,se aduna ” .Mi-ar place sa te cheme CONSTANTIN,ca sa pot bea ,in mod justificat ,o glaja de R.D.V. in sanatatea ta..

  11. @ CORCO

    Multzam fain ,nice trying 🙂 uite iti trimit si eu ceva de AMORPHIS :

    Versuri And I Hear Your Call

    I must be out of my mind as I hear you call

    My name is even though I can’t see you anywhere

    Surely this feeling must be coming from something

    Someone gave me yesterday as I searched for you

    And I hear you call

    I hear you call my name

    But when I turn around

    There’s nothing to be found

    I must be dreaming a dream of a lunatic

    My fingers taste like some strawberry ice-cream

    I hear you call my name but I don’t think it’s

    The same I heard you whisper in my ear

    P.S.
    Ce sa fac, incerc sa urc spre varful piramidei dar CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL ,LED ZEPPELIN ,DEEP PURPLE , SMOKIE ma trag de picioare.ei au fost adolescenta mea .. Acum ma indoaie ,da”rau de tot VONDA SHEPARD .Esti o dulceata ,CORCO ,multzam ca existi ..

  12. Anti,
    De ce n-aş avea ultimul cuvânt, atâta timp cât nu sunt vinovată de nimic?
    De unde e moda asta că tot cel cu bărzaunul pe căciulă şi bârna în ochi, are şi grai, face şi tărăboi, precum ceata lui Piţigoi. Văd că dau în ea şi ţipă el. Probabil dau în unul, ţipă doi, dar pe celălalt nu-l aud, e undeva la naiba în praznic şi face ce ştie mai bine, mănâncă de fund.
    În locul celor vinovaţi, eu aş coborî privirea în pământ şi aş uita că există Savin, n-aş vorbi-o nici de bine, nici de rău, căci nu am dreptul. Mi-a demonstrat ceata lui Piţigoi că nici o faptă bună nu rămâne nepedepsită şi a ajuns la vorba mea, că securiştii, şi când îi prinzi cu dânsa într’ânsa, spun că o fac cu prescripţie medicală şi tot tu eşti de vină că împiedici însănătoşirea… Bleah…

    P.S. Daaaaaa, m-am deşteptat, că inteligenţa nu mi-o pot nega nici duşmanii. M-am deşteptat în materie de menajamente. Nu iert pe nimeni care nu încape de posteriorul meu. Îi sfătuiesc să treacă pe trotuarul celălalt.

  13. Anti, dozatorul e la mine, iar trădarea intelectualilor e un subiect important, deşi mai pretenţios.
    Dacă îl dublez cu un altul, de interes public, nu mai iau pulsul oamenilor…
    Dar văd că aştept degeaba, nu sunt extrem de interesaţi de el, pare un subiect tabu, un ou fierbinte…
    Rămân la părerea mea că dictatura ar fi căzut mai repede si fara atata sange, iar jaful postdecembrist ar fi fost mult mai mic dacă intelectualii nu-si tradau menirea…
    Asta e, ignoram în continuare cauzele profunde, giram cu interese, lasitate sau indiferenta un capitalism care arata precum cuţu schiop care mai si latra precum un buldog, ca sa-si apere curtea plina de oase de foamea altor patrupede, hămesite de foame.
    De agitat nu ma agiti tu, ma agita vremurile, vreau sa si muncesc, ca sa pot trai decent, vreau sa si bloguiesc, vreau cam multe si ziua are 24 de ore…

  14. Nicoleta iti dau dreptate ,iar catifeaua cehoslovaca imi sta marturie…Fara un HAVEL bine antamat ,nu se stie ce iesea .La leshi a mers si cu electricieni zbanghii ,deveniti ulterior intelectuali .la noi,n-a mers in nici un fel si nici nu vrea sa mearga..Daca am sti cauzele ,probabil ca am evita varsarea de sange la urmatorul moment „0”

  15. Antibibliotecaru

    Sunt in Bucuresti ,si conform promisiunii,dau pe gat oarece R.D.V. in sanatatea dumitale..Dupa care o scot pe nepoata ILINCUTZA la plimbare pe la DIVERTA..Spre seara ma voi gandi[lucru carte mi se intampla din ce in ce mai rar] la speech-ul dumitale .Apropo .prietenie si dementa nu provin de la initialele P.D.-oops ??

  16. D-na, sarut mana. Am nevoie de dv. Vreau sa ma ajutati sa scriem un material incendiar, extrem de incendiar si de adevarat. Este despre evenimentele din decembrie 89 din Bucuresti. NIMENI pana acum nu a spus ce stiu eu. Au trecut 21 de ani care au dovedit ca perpetuarea minciunii nu are decat efecte negative .Daca puteti sa-mi acordati o ora ar fi perfect.tel meu este 072xxxxxxx. P.S. Sper sa nu puneti pe blog versuri de URMUZ caci multi „intelectuali”, fani ai dv s-ar sinucide, sunt extrem de inteligenti.

  17. Auuuuuuuuuuu…. nenoricirea vietii mele,eu
    maculata?Schimba mediul maculat in care iti cauti victimele,eu sunt precum crinul sau lotusul alb imaculat,proaspat si feciorelnic….e greu si sa speri la asa ceva…..

  18. Declar razboi impotriva ta Anti!Nu aici ci la tine in ograda!Stat la coada,programare din timp,lista e lunga….cuvintele astea imi zornae acum in cap!
    Scuze stimata doamna Savin ptr acest coment facut aici dar mi-am scos gherutele……am fost provocata de Anti !

  19. VOCEA DIASPOREI
    De cateva zile, a starnit o adevarata furtuna pe Internet (si nu numai), un text scris de cunoscuta ziarista Nicoleta Savin, pe blogul ei la: https://nicoletasavin.wordpress.com

    la 18/05/2010……..

  20. PS la 7:31 am
    Trebuie sa adaug ca nu exista nici-o scuza ptr faptul ca nu s-a anticipat de prin martie nevoia de acele 500 mil euro si ca nu s-a facut nimic pana acum ca sa fie procurati, sau macar sa vedem ca se fac eforturi. Desigur ca fie incompetenta, fie indiferenta trufasa s-ar putea invoca, dar nu vreau sa ma gandesc astfel, ca injuraturile imi stau pe buze.

  21. Draga I.A.
    Care martie,daca prin noiembrie -dec anul trecut,un presedinte de tara balcanica declara ritos ca criza e inventia ziaristilor..In vremea aia noi deja faceam surfing pe valul crizei si ne placea ca era macho..

  22. Parintele

    Sunt tip de gasca si te recunosc ca lup alfa..Ti-ai marcat teritoriul cum ai stiut mai bine fiindca ai rinichii mai sanatosi ca ai mei..La ora asta ,eu nu mai levitez ,intru in picaj cu nasul in perna.Purecii sa va sarute ,dragilor..

  23. Domnule L
    Intelegeti de ce v-am camuflat identitatea. Va voi contacta in acest week-end.
    Cat despre fani, aici intra cine vrea, ramane cine poate, ca la Junimea…🙂 Daca s-or gasi niste omuleti care sa incerce levitatia, sinuciderea sau muscarea cozii, nu e vina mea. Eu scriu ce vreau, ei inteleg cat pot: cat mine, mai putin sau mai mult…
    Ca in scara lui Iacov… Nu sunt fan Urmuz, dar putin Ion Barbu sau Vasile Lovinescu, zau c-ar merita cate unii, ca sa intre in ceata totala…

  24. „Foaie verde cal albastru ma urcai pe un buiastru…” [de nichita( hrusciov) stanescu]. Cam asa-i cu respingerea corpurilor; il scoli din mormant pe I.Newton. Corpurile plutesc pe apa,in aer… daca se resping e clar ca sunt in levitatie si se tot deplaseaza, era sa zic una urata. Entropia masoara gradul de dezordine in procesele ciclice ireversibile [natura,societate etc] dar nu despre asta…Daca o poezie nu este inteleasa [in levitatie totul e pe dos],atunci faceti filozofie. Mi-ar face placere sa fiu vegheat de asa Frumusete. Scuze! Stiati ca pe mama lui M.Sadoveanu, o taranca din Verseni, o chema Ursachi?

  25. Nicoleta Savin, fiti prudenta cu acel domn L…
    Imi cer iertare daca gresesc, poate ca are secrete formidabile si nu a gasit pana acum un om de incredere, asta-i tara in care traim, dar nici d-stra putina prudenta nu v-ar strica.

  26. Neofitule,
    Magistrul a absolvit Germana si Filosofia, deloc intamplator in ordinea asta
    De initiat s-a initiat, probabil, in perioada exilului american
    De filosofat, a filosofat cand incerca sa treaca Dunarea inot, era prins si arestat
    Si cand semna adeziunea la PNT pe o foita de tigara, pe undeva prin Fort
    Si pe cand nevasta il parasea, refacandu-si viata cu un bun prieten al amandorura, din tinerete, un mare istoric in viata
    Si cand se recasatorea, dupa aproape doua decenii, folosind verighetele lui Nichita
    Si pe cand seful Securitatii Iasi nu se dadea iesit din casa Ursachi din Ticau, iar Mihai ocupa un nenorocit de apartament, intr-un bloc comunist, undeva pe langa Gara, parca in Canta
    Si cand bea vodca cu sonda de bere si devenea scanteietor
    Si cand aseza cartile in biblioteca cu cotoarele spre perete si foile in afara, de nu stia nimeni ce comori poseda
    Si pe cand, disperat ca neamul i se stinge, ca nici el, nici fratele lui nu au un baiat, cauta o virgina care sa-i faca un copil si careia sa-i lase numele Ursachi, cu tot ce insemna el
    Si pe cand un deal de la Ipotesti, fost al familiei Ursachi, nu era retrocedat rebelului care n-a lucrat sub comunisti decat un an, la directia Teatrului National, din 1990 pana in 1991, cand oamenii lui Iliescu il trimiteau la plimbare.
    Si pe cand levita… Nu stiu de o mai face acum…
    Si pe cand se ducea sa moara putin, dupa un atac de cord in usa apartamentului dat de criptocomunisti…
    etc. etc. etc.
    Ehehehehe, Neofitule, lasa-l in pace pe Magistru…. Se odihneste si ne ocroteste… A iubit foarte mult Romania…

  27. Randurile astea va fac cinste, nicoleta savin, am ramas fara cuvinte…..

  28. Poetul Mihai Ursachi: „Mileniul trei va fi un mileniu poetic sau nu va fi deloc”

    20/03/2009, Flacara Iasului
    In 2001, Daniel Corbu realiza excelentul interviu de mai jos cu poetul Mihai Ursachi. Publicat initial in „Dacia literara”, dialogul are marele merit de a creiona cateva viziuni asupra vietii si poeziei ale celui considerat a fi cel mai important poet pe care l-a dat vreodata Iasul. Il redam in contextul implinirii a cinci ani de la moartea autorului „Inelului cu enigma”. (C.C.)

    Daniel CORBU (D.C.): Acest dialog are loc in zilele in care, stimate Magistre Mihai Ursachi (dati-mi voie sa folosesc acest consacrat, la Iasi, apelativ pentru Dumneavoastra!), se-ntampla sa-mpliniti saizeci de ani.
    Mihai URSACHI (M.U.): Nu e o bucurie. Nu e o mare bucurie ca un poet sa ajunga la saizeci de ani. E chiar o tristete. Dar nici la moarte nu ma grabesc. Amanata cat se poate.
    D.C.: Sunteti considerat unul dintre marii poeti de limba romana care au dominat secolul liric romanesc. Dezorientarea lumii de la sfarsitul si inceputul noului mileniu, afisata criza a culturii aproape ma obliga sa va-ntreb mai intai daca poezia isi mai gaseste rostul intre sensibilitatile acestei lumi.

    „Mahalaua celesta Ticau”

    M.U.: Criza despre care se vorbeste este doar in capul unora. Poezia este o extraordinara energie a fiintei. Iar eu cred chiar in prosperitatea ei.
    D.C.: Cine ar gira aceasta prosperitate?
    M.U.: Insusi Dumnezeu. Asa cum spuneam nu demult unui intervievator, mileniul trei va fi un mileniu poetic sau nu va fi deloc.
    D.C.: Religios, spunea Malraux, doar despre secolul douazeci si unu, ce-i drept.
    M.U.: Si religios. Dar ce altceva sunt documentele unei religii, daca nu texte poetice, poezie? Iar profetii, niste mari poeti. Tot ceremonialul lor samanic e unul profund poetic.
    D.C.: In 1981, cand aparea antologia „Inel cu enigma”, ati beneficiat de un portret al distinsului critic, regretatul Laurentiu Ulici. Imi permit sa citez o parte din el: „Poate fi zarit si astazi, parca mai rar decat in urma cu zece-cincisprezece ani, pe strazile Iasilor, la ore mai cu seama pustii, un barbat blond, septentrionic, cu o eleganta vetusta in haine, mergand clatinat, usor aplecat din umeri, si aruncand o privire inceata pe deasupra trecatorilor ocazionali, din ochii de un albastru rece si indiferent, a caror senina fixatie intr-un departat punct de contemplare da figurii cu trasaturile ascutite, ca de ascet, un aer de imobilitate ecvestra, imperturbabila; acum, la patruzeci de ani, e mult mai retras in incaperile ca niste chilii ale unei case pitice din «mahalaua celesta Ticau», de unde trimite prietenilor scrisori si revistelor texte literare”. De atunci lucrurile par a nu se fi schimbat.
    M.U.: De atunci s-au intamplat foarte multe. In primul rand, nu mai locuiesc in Ticau, casa de pe Fundacul Dochia, nr. 9 fiindu-mi confiscata de comunisti in perioada cat am stat in America, adica intre 1981-1990.
    D.C.: Fiind si eu, de vreo trei ani incoace, traitor in mahalaua Ticau, de mult legendara prin bojdeucarul Creanga, as vrea sa va amintiti cateva intamplari din perioada cand apartineati mahalalei „celeste”, unde ati scris mare parte din opera.
    M.U.: Sunt destul de multe, draga Corbule! In 1965, cand familia mea a hotarat sa se mute de la Botosani la Iasi si am cumparat casa din Ticau, un motiv era foarte clar: de-acolo, din Ticau, se vede Cerul cel Mare. E o falie de teren de pe care, intr-adevar, vedem altfel cerul.
    D.C.: Perfect adevarat!
    M.U.: Casa nu era prea mare, dar a adunat in timp multi prieteni. Literati, se intelege!
    D.C.: Va rog sa ne dati cateva nume…
    M.U.: Da. Pe la casa din Fundacul Dochia au trecut Cezar Ivanescu (a si dormit), Eugen Uricaru, Dan Laurentiu (intr-o perioada avea sediul permanent, in perioada cand era amantul Terezei Culianu), Ana Blandiana. Laurentiu Ulici a avut o mare placere sa stea la Fundac. Pe atunci nu era presedintele Uniunii Scriitorilor, era un critic literar, un coleg. Privea cerul, privea strugurii, el a si descris coliba asta. Pe urma, Nichita.

    „Il consideram pe Nichita vandut comunistilor”

    D.C.: Nichita Stanescu?
    M.U.: Da, Nichita a fost cred ca de vreo doua ori, prin 1978. Memoria mea, apropo de Nichita Stanescu, nu e prea puternica. Atunci noi am avut un schimb de bani. Nichita era numismat si am avut un schimb monetar. Era avar si iubitor de aur, metalul aur ii placea foarte mult. I-am dat o moneda de 22 karate, era de fata si Gabriela Melinescu. Eu ce sa fac cu galbenii? Stanescu mi-a dat niste chestii pe care le am si-acum. Dar am uitat ce mi-a dat. Toate erau in gluma, oricum. In mine a vazut adversarul, de-ndata. In primul rand, trebuie sa stii ca aveam un dispret princiar fata de Nichita. Il consideram pe Nichita vandut comunistilor. Si acum il cred tot asa.
    D.C.: Ar trebui, Magistre, sa uzati de macar un argument convingator.
    M.U.: Mai multe. El este autorul volumului „Rosu vertical”, nu mai comentam compromisul. Cand ne-am cunoscut, eu facusem patru ani de puscarie politica, timp in care el scrisese „Rosu vertical”. In schimb, ii apreciam talentul de desenator. Facuse scoala de desen la Ploiesti si in garsoniera lui foarte mica din Bucuresti, unde am aterizat si eu, mi-a facut un portret. Acolo s-a produs un portret pe care l-am donat Muzeului Literaturii Romane din Iasi.

    „Secretele inchisorii, insa, nu le voi spune niciodata, sunt sigilate cu juramant”

    D.C.: Apropo de inchisoare, desi ati povestit in mai multe randuri despre cei patru ani ai tineretii petrecuti la Jilava si Craiova (ati si scris un poem – „Fortul 13”), va rugam sa nuantati cateva intamplari din acea perioada.
    M.U.: Nu e nimic de nuantat. Lucrurile sunt clare. Eram tanar, stiam ca socialismul si bolsevismul nu pot sa aduca nimic bun pentru tara. Am incercat sa trec Dunarea pe la Turnu Severin, nestiind ca eram filat inca de la Bucuresti. Camaradul meu era tot din Botosani, Dorin Ionescu, coleg la Liceul „August Treboniu Laurian”. Ne-au somat, au tras si cu mitraliera, ne-am intors si ne-au halit. Conform legii, era normal sa primim o amenda sau douazeci de zile de inchisoare, dar Tribunalul Militar Craiova (prin procurorul general I. Ardeleanu) mi-a dat patru ani de temnita grea. Desi am avut un avocat bun, Aslan, care si-a permis sa ma apere cu o pledoarie ca-n vechile tribunale. M-au dus la Jilava, Fortul 13 (locul nostru garantat), unde vedeam niste figuri cu totul nefavorabile. In primul rand, comandantul inchisorii mi-a displacut complet: gras, unsuros la figura, el te primea cu urmatorul salut: „Ba, Banditule!”. Secretele inchisorii insa nu le voi spune niciodata, sunt sigilate cu juramant. Nici ISTORIA n-o sa le stie.
    D.C.: Nu se poate sa nu fi-ntalnit acolo oameni deosebiti, cand inchisorile erau pline de intelectuali.
    M.U.: Cand am intrat in puscarie, aveam douazeci de ani, nu iubisem nici o femeie si nu scrisesem nici o poezie buna. Am stat impreuna cu Al. Paleologu, Crin Teodorescu, Al. Zub, Ivan Semeniuc s.a. Am stat la Jilava, dar si la Penitenciarul din Craiova, sordid, crunt, extrem de crunt; pe langa el, Jilava imi parea o placere.
    In lift, cu Nichita Stanescu si Marin Sorescu…
    D.C.: Sa ne intoarcem in „mahalaua celesta” Ticau a anilor ’70-’80. De aici ati luat multe personaje, pe care le-ati mitizat. Ma refer mai intai la porcarul Garibaldi, pentru care ati scris un triplu poem.
    M.U.: Porcarul a existat. Coborand pe Strada Simion Barnutiu, intr-un zid a carei usa e zidita acum, intr-un fel de grota, dam de porcar. Avea multi porci, avea o turma de porci. Era un porcar serios, care traia zi si noapte intre porcii lui. Nu cunosc provenienta acestui porcar. El avea un coif care m-a impresionat grozav, purta un coif bonapartist. Omul era destul de nespalat, n-avea apa curenta. Isi aducea apa de la Bojdeuca, cu galetile. Vorbeam cu el lucruri simple, mai ales seara. Dar intr-o noapte, beat de vodka, a fost sfasiat de proprii lui porci. Pe urma, oficialitatile au zidit poarta din zid pe veci.
    D.C.: In Iasi, si nu numai, circula un bogat folclor despre sederea Dumneavoastra in Ticau. E adevarat ca fata Sahinsahului Iranului a vizitat Ticaul?
    M.U.: Adevarat. Venise sa concerteze la Filarmonica, unde eram prezent in perioada aceea la fiecare spectacol. Era o mare pianista. In timp ce canta o fuga de Bach, dupa 5-6 minute a avut un orgasm.
    D.C.: Cum v-ati dat seama?
    M.U.: Eram in primul rand. Traia muzica pana la dementa. Dupa concert, am invitat-o in Ticau.
    D.C.: Cativa scriitori ieseni povestesc, cu mare placere, cum au schimbat numele strazii pe care stateati, Fundacul Dochia, in Stradela „Mihai Ursachi”. Au schimbat pancarda, spre uimirea locuitorilor strazii. Va amintiti autorii glumei?
    M.U.: Cred ca Antonesei, Danilov si Luca Pitu. Eu am observat tarziu si am refuzat cu energie figura asta. Asa cum au fost strazile, asa sa ramaie! Si-apoi nu era vorba de vreun bulevard, doar o biata stradela…
    D.C.: Marin Sorescu a fost in Ticau?
    M.U.: Nu eram foarte prieteni. Dar iti voi povesti o intamplare din 1978. Eram in liftul hotelului Unirea trei: Nichita Stanescu, Sorescu si cu mine. Se stie ca Sorescu era foarte invidios pe succesul lui Nichita. Urcam cu liftul la barul de la etajul 12 si Sorescu i-a dat un pumn in coaste lui Nichita. Dar Nichita s-a prefacut ca nu observa.

    „Daca poezia adevarata seamana cu laptele de capra, gras, bun, proaspat muls, poezia postmoderna este un fel de coca-cola”

    D.C.: Dupa experienta ticauana, nu pot sa nu va-ntreb de cea americana.
    M.U.: Am stat noua ani in America (1981-1990). Eram lector la Universitatea Statului California, la San Diego. Nu pot spune ca m-am simtit rau. Cand aterizezi pe aeroportul Kennedy, ai o mare recunostinta fata de poporul american. Dar nici nu mi-a parut rau sa ma-ntorc.
    D.C.: Ce predati?
    M.U.: Comparatism. Literatura comparata. Pornind intotdeauna de la solida literatura germana. Pe mine intotdeauna m-a ajutat poporul german.
    D.C.: Stiu ca aveti o mare consideratie pentru Trakl. Si privilegiul de a citi in original.
    M.U.: Nemtii au o mare poezie. Gandeste-te la Faust. Complet. Citit si recitit. La Hölderlin. Pe urma, Rilke. Dar Trakl, acest sinucigas nenorocit, e mai important decat Rilke.
    D.C.: Nu va plac ingerii lui Rilke?
    M.U.: Nu-i vorba de asta! Georg Trakl e esential.
    D.C.: De la expresionistii germani, un reper al secolului douazeci, poezia s-a schimbat.
    M.U.: Nu prea mult!
    D.C.: Dar postmodernismul, rostirea postmoderna pentru care se innegresc mii de pagini, nu va impresioneaza?
    M.U.: Draga Corbule, prin anii ’80, am nimerit, din greseala, in sala unde, la Sorbona, Monsieur Lyotard isi tinea cursurile despre postmodernism. Am stat vreun sfert de ora si-am plecat. François Lyotard spunea numai prostii. Pentru ca tot m-ai intrebat despre postmodernism (inteleg ca vei sustine o teza de doctorat pe tema asta), voi spune asa: daca poezia adevarata seamana cu laptele de capra, gras, bun, proaspat muls, poezia postmoderna este un fel de coca-cola.
    D.C.: N-am nici o idee de incheiere a acestui dialog. La varsta pe care-o impliniti acum, sunteti un poet foarte iubit in Romania, multe poezii se stiu pe de rost, iar „Transversaliile mari sau cele patru estetici. Poezie pe care a scris-o magistrul Mihai Ursachi pe cand se credea pelican” („Un om din Tecuci avea un motor/ dar nu i-a folosit la nimic”) este ultrapopulara. Stiti cum ar suna in latina?
    M.U.: Nu m-am gandit.
    D.C.: „Homo tecucensis machina habebant/ consecutur nihil”.
    M.U.: Asa este. Multumesc!
    D.C.: Dumneavoastra, Magistre Mihai Ursachi, ramaie-va finalul pentru o fraza la implinirea onorabilei varste!
    M.U.: Repet: nu e o placere pentru un poet sa ajunga la saizeci de ani. Am trait doar pentru Poezie. Nu las in urma mea nici mosii, nici copii, ci numai poezii. Stefan Voda poate sa ma bata cu buzduganul in cap. Nici mosii, nici copii, doar poezii!

    Iasi, Terasa Pogor si Cafeneaua
    „La Costumul Elegant”, 2001

  29. spre stiinta Presedentiei Romaniei, Parlamentului si Guvernului

    Am criticat ieri faptul ca se reduc si pensiile mici, asa dar acum imi fac datoria si prezint solutia ptr aceasta problema, solutie desigur in opinia mea:
    a) Pentru pensiile de peste 1000 lei, ptr care depasirea celor 1000 lei se impoziteaza cu 16 % trebuie sa acceptam ca intr-o situatie de criza de acest fel se pate scadea pensia cu 15%;
    b) Pentru ca reducerea sa nu fie atacata cu succes la Curtea Constitutionala aceasta tb facuta in mod general, nediscriminatoriu, prin micsorarea punctului de pensie prevazuta prin legea bugetului la valoarea actuala de 732,8 lei cu 15 % adica la 622,9 lei.
    Astfel pensiile scad toate cu 15% fara discriminare legal caci valoarea punctului de pensie prin OUG nr.114/2009, privind unele măsuri financiar-bugetare prin care prevederile art. 80 alin. (1) şi (3) nu se aplică în anul 2010 , ramane la latitudinea bugetului si a rectificarilor bugetare.
    Cu alte cuvinte prin rectificare bugetare se rezolva legal si constitutional scaderea cu 15%.
    c) ce se face cu pensionarii ale caror pensii scad astfel sub 1000 lei net?
    Li se acoarda dintr-un cont special, ajutoare financiare care sa compenseze aceasta scadere.
    d) ce se face cu pensiile nesimtite sau exagerat de mari ? Pana la intrarea in vigoare a noii legi a pensiilor se impoziteaza prin rectificarea bugetara sau printr-o alta cale legala cu 90% pensiile suplimentare ale celor care au si pensie contributiva, valoarea ramasa urmand a fi tratata ca la pct b sau eventual a.
    Se impoziteaza ptr motive de solidaritate cota din pensiile speciale necontributive din zona armatei etc care trece de 30 milioane. Iar pensia ramasa este tratata ca la pct b .
    Aceste reduceri in mod integral vor alimenta contul de la pct a).
    e) Contul de sprijin al pensiilor mici se va alimenta si cu toate reducerile ce se pot face imediat din reduceri de cheltuieli si indemnizatii ce se vor desfiinta sau scadea.
    Este si moral si acceptabil si suportabil de populatie si tehnic este o solutie fezabila.
    Asadar astept.

  30. Bravo, Ion Adrian
    Consecvent, nu te dezminti… sa dea Domnul sa citeasca cine trebuie si sa ia notite…

  31. Este coborarea Sfantului Duh. O praznuiesc in felul meu, cu probleme care ma preocupa:

    Astazi, in cadrul predicii tinute in Biserica Patriarhala la slujba Liturghiei de Cinci Zecime , Patriarhul a incercat si eu cred ca si reusit, ca atat in spirit dogmatic, dar si de toleranta si intelepciune crestina, sa rezolve stralucit principala piatra de poticnire dogmatica intre catolicism si ortodoxism, si ma refer la filioque.
    Desigur ca textual Crezul ortodox este in conformitate cu textul canonic al Evangheliei dupa Ioan, unde Isus anunta si ne face cunoscut Duhul Sfant=Duhul Adevarului=Mangaietorul, existand insa acolo si o exprimare, care doar daca ar lipsi celelalte esentiale, i-ar putea confirma pe catolici.
    Ori tocmai asta a facut si Sfintia Sa, utilizand, fara sa indice textul ca atare, ambele surse dogmatice si cred eu ca impacand dogmele.

  32. PS.Iti multumesc Nicoleta. Fac si eu ce si cat pot.
    Trebuie insa sa ne unim fortele cei care gandim liber si uneori diferit, dar mai ales, cred ca in zona esentelor, asemanator.
    PPS Au ajuns si la cine trebuie, deci de citit le citesc si deci nu pot avea scuza, macar in fata mea, ca nu au stiut.

  33. Eu am obosit sa citesc mii de comentarii in care se fac la infinit analize si in care eventualele propuneri sunt fie ridicole, fie utopice, fie amandoua .
    Daca intr-adevar „Aşadar, băieţi, gata cu minciuna şi abureala. Hai să spunem lucrurilor pe nume!”, atunci trebuie incercat altcumva.

    A). Sa gasim pe cineva dispus si capabil sa organizeze un „concurs de propuneri”. Sa alegem un juriu. Sa stabilim regulile.
    Propun cateva reguli:
    – un participant are voie maxim 3 propuneri
    – o propunere maxim 1.000 de litere sau cifre
    – participantii sa isi insuseasca solutiile castigatoare stabilite de juriu (ex. – primele 3) si sa faca presiuni pe bloguri si in media asupra tuturor fruntasilor politici la care au acces (din toate partidele atat la putere cat si in opozitie) astfel incat un numar cat mai mare de fruntasi politici sa incerce reglementarea (prin legi sau hotarari de guvern) a propunerilor castigatoare.

    B). In ideea ca nu doresc ca cineva sa-mi „fure” propunerile le fac cunoscute (si) aici:
    „Eu sunt un contribuabil obisnuit. In aceasta calitate cred ca sunt mai mult decat un sponsor si ma pacalesc cu ideea ca sunt si eu un actionar la acest SA care este statul. Daca sunt actionar (adica co-patron) la institutiile statului, am dreptul la toate informatiile si am dreptul sa-mi spun opinia urmatoare:
    Asupra economicului actioneaza o multitudine de influente. Interne si externe, pozitive si negative, controlabile usor sau greu controlabile. Cu grade diferite de influenta.
    Momentan (si din pacate in crestere), influenta cea mai negativa asupra economicului o are politicul.
    Este utopie sa crezi ca poti determina doar prin metode economice sa schimbi sensibil in bine un sistem economic asupra caruia influenta politicului este in crestere si puternic negativa.
    Influenta politicului asupra economicului se manifesta in principal prin opozitia puternica a cvasituturor conducatorilor politici la marirea veniturilor si incasarilor la buget si la cheltuirea corecta a bugetelor.
    Pentru ca isi vad periclitate sursele fabuloase, dar ilegale si imorale de venituri personale si pentru partide.
    Metoda principala de lupta impotriva acestei opozitii a conducatorilor politici este informarea cat mai completa si corecta a cetatenilor asupra activitatilor din entitatile administrative si politice de stat. Si in special asupra cheltuielilor facute de institutii. Opozitia conducatorilor la progres se face in special prin tainuirea si deturnarea informatiilor din institutii.

    1.Transparentizarea totala si detailata a tuturor cheltuielilor institutiilor este posibila, corecta si nu este ilegala. Toate cheltuielile (atat cu salariile cat si cu achizitii de materiale si servicii) facute de institutii (ministere, prefecturi, primarii, consilii judetene, consilii locale, agentii, regii, inspectorate, scoli, spitale,etc) pot fi postate zilnic pe site-ul institutiei (pentru ziua precedenta).

    2. Alta posibilitate complementara de control eficient asupra conducatorilor este responsabilizarea obligatorie a acestora prin pierderea imperativa (fara nici o alta procedura) a functiei in cazul in care care nu recupereaza rapid de la cei vinovati prejudiciile suferite de institutii si stabilite de instante prin sentinte definitive. Sau nu intenteaza proces celor considerati vinovati pentru recuperarea prejudiciilor, daca acestia nu isi recunosc vinovatia. Constatarea si recuperarea prejudiciilor aduse statului trebuie sa fie imprescriptibila.

  34. Analiza pertinenta ,d-le TIBI..As mai adauga :

    -eliminarea traseismului politic
    -legea lustratiei sa inceapa cu presedintele tarii
    -La schimbarea guvernelor sa se faca un audit la sange,pentru ca sintagma”greaua mostenire „sa nu mai fie functuionala

  35. Dragilor,
    De bine ce am facut post separat, va rog sa comentati la concursul de propuneri, si nu la ursachiana levitez etc. Pleaseeeeeeeeeee.
    Ca sa putem inventaria si pune pe caprarii!

  36. Dragule ,erea „generally speaking” ,ca BASE n-o trai cat MATUSALEM..Parca era vorba de „criteria”, nu de mumii.. No offence..

  37. ANTI,cu stima neafectata de tot felul de amaraciuni

    -„Si mai ştiu că pentru a scoate ţara dintr-o mare belea a avut tupeul să dea foc unui port! La vrăjelile cu Băsescu “ofiţer acoperit” în nu ştiu ce serviciu nu pun botul, deoarece era şi normal să fie atât timp cât a avut funcţiile pe care le-a avut!
    Deci concluzionând, domnilor ILIESCU a fost un ACTIVIST! BASESCU A FOST UN GOLAN DE MARINAR!”-citat din clasici inviata .Postarea asta isi merita locatia pe „TRADAREA INTELECTUALILOR” .
    -Cu riscul de a-mi atrage o rafala de ditirambi saltareti in shield-ul dintre ochi ,iti voi spune ca si eu stiu multe desre tata BASE,nu chiar de cand era copil ..Ca sa ajungi ofiter sub acoperire ,[cum bine spui]in slujba tarii ,trebuia sa parcurgi toate treptele muncii informative ,de la informator adolescent[bifam asta] care redacteaza note informative ,in avantajul colegilor ,desigur,si al tarii ,foarte sigur. Apoi urmai scarile golgotei,,pana la primar si presedinte..
    Daca ,noi romanii suntem toleranti in privinta acestor chestiuni, nu vad de ce diaspora le bagatelizeaza..Oricand iti pot pune la dispozitie ,pe ani si zile ,toata tarasenia..la o berica

  38. „M IVIREANULE

    Fara CHIVASD REGAL ,ca sunt in plina criza !!
    Fotocopii,dovezi ..stai ca nu-l spanzuram pe MUSOLINNI …din motive de scumpire corzi de pian…Hai sa umblam la contributia mintii ,daca ne da mana..
    Numai ca am eu asa un feeling,cum ca e BLOWIN” IN THE WIND..
    Una lume cu mate subtiri ,eventual albastre ,a avut o revelaciune ,noaptea pe la 3..Sa gasim un fraier ,mai mare decat noi ,cu care sa ne rezolvam problemele,dupa care ,scapam noi de prostovan..Ala ,nu,Ala niet ,da”ala din departare ,nu e marinaru”..oare..?? Si fuse,dar nu se mai duse..Parca am mai intalnit povestea asta ,prin blogos ..Candidatul manciurian a mancat banii la prea multi ,are nume de cod..DATORIE ISTORICA ..In fine ,vorba lui RADU ILIE „nietzche bogatii ,nietzche saracii nu traiesc de doua ori „.intr-o melodie pe care ti-o ofer cu pretuire :
    http://www.trilulilu.ro/chiconi/b79d993c3e2e86

    Ideea e ca mergea mai bine cu un R.D.V .decat cu CHIVAS..

  39. ANTI

    Ai nimerit-o cu RDV-ul ,esti meserias ..
    Ce spui tu,straine ,umbli cu scheme din manualul CI-stului amator ??Provoakka poate se scapa pe el punctatul si selectionatul..Au nu vezi ca e curtea cam mica si ne vad toti..Cauta o metoda de a ma contacta[intreaba un prieten] si te rezolv ,amigu miu .Uite ,sa te ghidonez nitel,pa capitole :
    -INFORMATORUL si ofdesec-ul
    -ADMINISTRATORUL
    -POLITICIANUL-
    -AFACERISTUL
    -FLOTA
    -scurt istoric
    -averea flotanta
    -contractele de bare-boat

    Ma leshi ??

  40. Daca vedeti neconcordante de ora, nu sunt probleme, am setat blogul la ora de vara, eram pe ora veche

  41. ANTI ,mai copil al durerii

    Raspunsul tau era gyopsy pe TRADAREA INTELECTUALILOR ..Fiecare cu pasarica lui si cu teoria fructului oprit .So,oricat ai incerca sa mi-l bagi in vizor,nema putirinta ,frate..imi tremura mana..ATA ETE. Eu nu ma voi inchina la scursori umane de tipul aluia caruia tu ii dedici osanale,sau predici avocatesti satanice..Imi ceri prea mult..Daca asta e tipul de om politic care te baga-n fibrilatie ,rezoneaza cu el ,man..faceti-va de cap..Hai sa punem punct disputei aici , pana n-ajungem la GARDA si CAPITAN sau la vremurile in care HITLER a ajuns la putere.. Drumul catre IAD e pavat cu bordurile lui VIDEANU ,nu-i asa.. ??
    P.S. Cand o sa vreau sa citez ineptii politice stiu acuma de unde sa le iau..Oricum CHAPEAU ,maitre..Sa vezi un intelectual rasat gudurandu-se in fata unui „0-politicus” face parte din putinele placeri pe care mi le mai pot oferi..Nu dau locul asta de la loja pentru nimic in lume..
    Hai ca te las,ma duc in gradina sa mai dau la coropisnite de mancare oarece GRILLOSYNT,ca-mi fac culturile 13-14

    Cu simpatie..pe bune.. 😆

  42. Salut!!!
    Ograda asta e deschisa!
    N-are caini!!!
    Tensiunea din gard e scoasa!!!!
    Intru si strig in gura maareee:
    27 mai 1961 m-a binecuvantat Dumnezeu cu VIATA!
    Azi este ziua mea de nastere!!!!!
    Inchin pentru toti o cupa de sampanie!!!
    Urati-mi.. alea! alea!!!
    Va multumesc!

    PS. Nu mai aruncati cu flori cu tot cu ghivece !!!
    Eu va multumesc oricum!!!

  43. LA MULTI ANI CORCO ,n-am stiut dar..am aflat..Sa te bucuri de viata si de binefacerile ei ..Beau azi o glaja de RDV in sanatatea ta,..!!!Multi ani traiasca..!!

  44. La multi ani, draga Corco!

    Iti doresc sanatate (ca-i mai buna ca toate) si sa fii fericita!

  45. La muti ani si din partea mea Corco!

  46. Multumesc ,Freddye!
    Si tu la fel!!!

    Te rog..ce-i aia RDV??!!

  47. Multumesc, draga Cercetasha! la fel si tie!!

  48. Multumesc ,draga DANIELA!!!

  49. Corco,
    La multi ani, sa fii sanatoasa si iubita de-adevaratelea!
    Sa ai fericire, dar si bani!
    Sa-ti dea Domnul tot ce-ti doresti, dupa marele tau suflet!

  50. Draga Anti, de la tine,il iau ca pe un compliment!
    Multumesc!

    ..generatia lu ,61 este frumoasa!!!
    ..da tu mai copilaresti putan!!!

  51. Buna seara tuturor!
    In sfarsit, imi trag si eu sufletul…

  52. Dragilor,
    Ce harnici ati fost de cand lipsesc…
    Coronite pentru toti, fara discriminari

  53. Anti,
    Mai ia o pereche de ochelari, esti in blogroll de la inceput, cu nick-ul Magrebianul.
    Repede greva si hoooo… Te-ai molipsit de la bugetari?🙂

  54. Draga ,Nicol!
    Iti multumesc de urari si sa se adevereasca!!
    La fel iti doresc si tie!!

  55. Anti,si io mi-s forever!!!!!!
    …l-am luat ca pe un dar ..cu dedicatie! si-ti foarte multumesc!!!! ESTI DE ACOLO!!!..in inima mea!

    RDV!
    RDD!
    ..cat traieste ,omul,invata!

    eu nu folosesc!
    De-o fi sa ne intalnim in asta viata, hotaraste impreuna cu Freddye,ceva cu mai putie grade,sa inchinam in cinstea noastra si a intalnirii!!

  56. …”n”..(putine)

  57. Personal, apreciez poezia cu mesaj si nu neaparat cea ‘dulcegaroasa’, dar seaca. Versurile pe care incerc sa mi le impun eu ca model sunt cele ultracunoscute ale lui Gyr:
    „Infrant nu esti atunci cand sangeri
    Si nici cand ochii-n lacrimi ti-s,
    Adevaratele infrangeri
    Sunt renuntarile la VIS”


Lasă un răspuns

Categorii

