Postat de: nicoletasavin | 01/07/2010

Cap sau pajura?

(text de pe http://dinvremeainorogilor.wordpress.com)                                                                          

Ţi s-a întâmplat vreodată să…amâni inevitabilul, până s-a preschimbat în firesc? Să minţi doar pentru că aşa “se   cădea”? Pentru că aşa ţi-a venit. Pentru că aşa ai scăpat de ei, de tine, de toţi… Pentru că ai dorit să menajezi. Pentru că adevărul durea. Pentru că adevărul nu îl cunoşteai nici chiar tu. Pentru că realitatea era subiectivă. Întotdeauna există adevărul “tău” şi al “lor”. Pentru că ai fost laş. Pentru că adevărul cere timp şi sacrificiu, însă niciunul nu este prietenul tău bun. Pentru că, la rândul tău, ai fost minţit. Arma adversarului întoarsă spre propriul lui piept – regula nescrisă a jocului primar. Ofer ceea ce primesc şi primesc ceea ce ofer. Pentru că ţie ţi-e bine. Pentru că nu ai cultul “adevărului”. Pentru că nu îţi pasă. Pentru că nu poţi, pur şi simplu, să taci. Pentru că nu vrei să îţi asumi. Pentru că posesorul întrebării nu este şi posesorul răspunsului. Pentru că vrei să îţi depăşeşti limitele. Pentru că nu poţi să îţi depăşeşti limitele. Şi, trebuie să recunoaştem, adevărul ne este multora limită. Pentru că adevărul are, la rândul lui, limite. Bunul simţ. Curajul. Mila. Iubirea. Speranţa. Imprevizibilul. Mda…

Normal că ţi s-a întâmplat. Şi mie. Cu toţii suntem Mincinoşi. Doar limitele ne individualizează. Şi consecinţele.

Sper ca minciunile spuse pentru a proteja, chiar vor proteja. Sper ca minciunile spuse pentru a lovi, chiar vor lovi. Să ne asumăm şi efectul. Suntem mulţi cei care ne lovim cu mândrie pieptul recunoscând “Da, am minţit!”. Frumos. Foarte frumos. Bravo. Dar poti să îţi mai loveşti cu mândrie pieptul când consecinţele ţi-au scăpat de sub control (dacă există aşa ceva)? Atunci când adevărul “tău” a devenit Adevărul? Atunci când adevărul “lor” a fost preschimbat în viaţă sau… în moarte?

Nu mi s-a întâmplat niciodată să mint. Nu mi s-a întâmplat niciodată să spun adevărul.Arunca cu banul! Data viitoare poate Fortuna va hotărî. Ai scapat!


Responses

  1. EFEMERIDA
    Si poate te-ai ucis din buna cuviinta,
    Si poate ai irumpt in propriul strigat mut,
    Cand fata ascunsa a Lunii a ras hidos spre tine,
    Cand nicio umbra alba a razei de lumina
    N-a tresarit in zambet ,
    Deschise Porti in VIS,
    Inchise Porti de LUME!

  2. Te salut Brandusa! Ma bucur sa te revad!

  3. Atunci când adevărul “tău” a devenit Adevărul? Atunci când adevărul “lor” a fost preschimbat în viaţă sau … în moarte?

    Interesant!

  4. O zi buna si cu soare Cercetashule!

  5. –Fara indoiala ca minciuna este tot atit de departe de ade¬var pe cit este intunericul de de¬parte de lumina… Minciuna isi pune pe fata o masca, insa nu exista lucru ascuns sub soare.(Leonardo Da Vinci)
    –Nu te minti singur.Cel care se minte pe sine si-si pleaca urechea la propriile sale minciuni, ajunge sa nu mai deosebeasca adevarul nici in el, nici in jurul lui; sa nu mai aiba respect, nici pentu el nici pentru altii.(Anton Pavlovici Cehov)
    –Minciuna e grabita. Adevarul intotdeauna asteapta.
    (Al.Vlahuta)

  6. Nu ma refer la adevarul absolut ci la cel care ne este dat noua, cat putem fiecare sa-l cunoastem.
    Am mintit, mai ales pentru a proteja pe altul, in primul rand cand eu eram doar un intermediar intre un adevar poate chiar grozanic si de care cel mintit nu era vinovat, dar chiar si cand era vinovat fizic ( de ex o problema de autoimbolnavire) totusi il minteam, dar nu si cand era vinovat spiritual si din micime umana atunci trebuia sa suporte adevarul si in al doilea rand cand eu eram faptuitorul dar nu ca sa ma feresc de o pedeapsa bine meritata, ci ca sa-l protejez de durerea pricinuita, durere caruia eu de multe ori nu-i vedeam sensul, dar ea era si deci eu o respectam.
    In cateva randuri, nu am spus ce trebuia, dar daca am fost intrebat, am spus cu orice risc adevarul.
    Cam atat si sa ma ierte Dumnezeu.

  7. Mda cel mai groaznic lucru mintind l-am facut atunci cand ii spuneam tatalui meu ca va trai….nu pot sa-mi iert niciodata acest lucru……il priveam in ochi spunandu-i ca va fi bine……..nu voi uita niciodata acea intrebare a lui,,Daniela fii sincera cu tatal tau si spune-mi daca voi muri?

    Nuu tata nu vei muri…esti putin slabit vei trece cu bine…….
    Aceasta minciuna nu am cum sa mi-o iert niciodata…..de fapt tata vroia sa stie ADEVARUL nu ca si-ar mai fi dorit sa traiasca altu era motivul…..vroia sa plece de pe aceasta lume lasandu-si toate lucrurile in regula……din pacate din cauza minciunii care eu am crezut ca-l va proteja……acum sufar enorm!

  8. Da asa este Daniela , trebuie sa facem deosebirea sa fim in stare sa facem deosebirea. Nu am fost in situatia asta pana acum si sa ma fereasca Dumnezeu sa fiu.

  9. ion adrian pe iulie 2, 2010
    la 7:22 p
    Nu pot sa-mi iert niciodata acel lucru!Sunt multe de spus…….si daca adevarul doare trebuie spus!Nu am sa uit niciodata acea intrebare……cat mai am de trait Daniela?…..am mintit…am mintit….

  10. „ofiter”?

  11. @anti:
    „mahomedanule” ai dreptate!In aceste zile numai asa mai poti „supravitui” din pacate!
    @Daniela:
    Stiu prin ce treci!Am patit-o si eu cu o cumnata de-a mea.Eram singurul in care avea incredere,nu-i puteam spune adevarul!Mai avea trei luni de trait si avea doi copii mici:un bietel de 4 ani si o fetita de 1an si doua luni!Cum puteam sa-i zic adevarul?Angelica mai ai de trait trei luni?Nu am putut!Am mintit!Dumnezeu sa ma ierte si ei sa-i fie tarana usoara!
    Asa-i pe pamant prietena mea!Cateodata trebuie sa mintim si nu-i usor dupa acea!Nu-ti mai face procese de constiinta Daniela,el te-a iertat!
    Sa traiesti frumos!

  12. ghita1964 pe iulie 3, 2010
    Asa este uneori trebuie sa mintim…….stiu ca ma iertat si stiu ca ma iubit enorm!A fost totul dureros…..a murit in bratele mele!

  13. Baiiii Anti,
    Tu glumesti???!!!!!..sau glumesti???!!!! cu lucruri asa delicate??
    Asta a fost o cerere…????
    Da stiu ca esti al naibii de romantic!!!
    Astept urmarea…

    P.S. „..sa nu minti !!!”aproapele, pt.a te proteja!,spune una din porunci!
    Dar scopul scuza mijloacele!
    ..si suntem supusi pacatelor ,prin nastere, dar care ne sunt iertate,prin sacrificiul lui Isus Mantuitorul,dovada a dragostei bunului Dumnezeu!!
    Asa ca suntem SALVATI!!
    …daca ne recunoastem greselile si ne pare rau..!

  14. La multi ani Eusebio!Dumnezeu sa te iubeasca!
    Sa bei in contul meu un pahar de vin si sa pupi Savinul si „Briliantul”!

  15. Corco,
    De 25 de ani decand am introdus in limba romana vorbita cu sens aceasta simpla propozitie negativa nu mai ostenesc s-o repet, desigur cand mi se ofera ocazia si retine pentru vesnicie:
    SCOPUL NU SCUZA ORICE MIJLOC!

    In rest sa traiasca bine, Anti si al sau baiat.🙂

  16. Pai stimate domn, daca nu renuntati la harem ii este mai bine doamnei! Altfel ar trebui sa va suporte calitatile de la PS1 non-stop! Hihihiii … Sa vedeti ce mi-o incasez!🙂
    Din nou:
    Casa de piatra!
    si
    La multi ani!

  17. Dragilor,

    A venit vremea sa fac, oficial, niste precizari in acesta „curte”.

    Nu de alta, dar la cum glumeste Anti, ati putea fi indusi intr-o serie de regretabile erori.
    Exista adesea tentatia de a-l citi in litera si nu in spiritul spuselor, el e maestru in “aburirea” sensurilor”, iar publicul poate fi “aburit”, fara a sesiza granita (in)vizibila dintre adevar si luare in raspar a adevarului. Si nu e o critica la adresa celor ce-l asculta sau il citesc, si pe mine ma “abureste” uneori…

    Da, ne-am casatorit, ieri, dupa o legatura care a implinit cinci ani.

    Nu suntem unul stapanul celuilalt, am avut o relatie si vom avea o casnicie in care fiecare e liber sa simta si sa fie in afara asa cum este pe dinlauntru.
    Uneori mai frumosi, alteori mai urati, uneori mai puternici, alteori mai slabi, uneori fermecatori, alteori uraciosi, uneori mai toleranti, alteori mai catolici ca papa.
    Toate astea in acelasi timp sau in contratimp…
    Am ajuns sa putem fi fericiti de fericirea celuilalt, indiferent cine sau ce o produce.
    N-a fost usor, au fost lupte, pasi inainte, pasi inapoi, convulsii, suntem doua sabii taioase, desi fiecare in alt mod.
    Unii spun ca suntem antagonici, dar ca extremele se atrag…
    Eu cred ca suntem la fel, dar exprimarile noastre in exterior difera. La centru se ajunge din orice punct exterior unui cerc, nu-i asa?
    Lupta s-a terminat!

    Amandoi am spus, privat sau public – el mai des, eu doar cand am dorit sa calmez sau sa previn anumite spirite – ca Anti a iubit, iubeste si va iubi o singura femeie.
    Nici unul dintre noi n-a numit-o!
    Nimeni n-a observat acest amanunt esential pentru gandirea lui Anti .
    Fiecare a inteles ce a putut, a vrut sau si-a dorit.

    E drept, pana si noi, am avut momente in care am crezut ca putem face abstractie de iubire, ca putem trai fara ea, fapt generator de niscavai confuzii…
    Ne-am revenit, relativ repede, am clarificat nu cine pe cine iubeste, ci ce facem cu sentimentele noastre.

    Am decis ca vrem sa imbatranim frumos impreuna, alaturi de Briliant, asa ca, ieri, am spus DA.

    Nu cred ca in exterior veti vedea vreo schimbare. Caii batrani nu mai vor sa stie ce-i acela buiestru…
    Inlauntrul nostru, insa, ne-am impacat cu bunele si relele noastre, am inceput sa lucram la armonizare, asa incat intregul da semne ca functioneaza. Frumusetea drumului de abia acum incepe. Vom avea ce invata unul de la celalalt si amandoi de la viata si la 90 de ani, daca-i apucam…

    E mult? E putin? Dumnezeu stie…

  18. Nicole si Anti,
    Ce sa fac, constat din nou ca intuitia mea deloc intuitiva si doar strict rationala, lucrand cu o parte de ratiune care se defineste ca un fel de al saselea simtz, mi-a spus acum cateva minute cand la Lulu am citit scurtul anunt facut acolo de Anti, ca mireasa esti tu .
    Ma bucur pentru voi si va doresc cata fericire veti putea suporta .
    De mult nu m-am bucurat astfel la auzul unei vesti de asa natura.
    LA MULTI ANI!

  19. In sfarsit „briliantul” si mintea brici pot fi „arondate” la capitolul AVEREA lui Don’ Eusebio!
    Brindusa si Stefan va doresc 90 de ani de stat in aceeasi „teaca”, dragi sabii de Toledo!

  20. Multumim tuturor!

    P.S. Anti, dragutule, n-avem nevoie de PR, fii pe pace!🙂

  21. Casă de piatră!Să ne vedem la pescuit,dacă ne-o lăsa vremea asta!
    Vă pup pe amândoi,că-mi sunteţi la fel de dragi!

  22. Casa de piatra!

  23. Mamaaaaaaa,
    Anti, dar vrei cu tot dinadinsul sa semeni confuzie… Vezi ca unii pot sa si creada, bietii de ei.
    Iar postura de acum nu ma mai lasa sa tac si sa zambesc… Ma apuc de tradus.
    Dragilor, nici un obiect casnic n-a zburat vreodata, nu s-a spart …
    Dar e haios sa te dai victima. Intra in tehnica de „aburire”.
    Asadar, a fost, este si va fi liniste si pace.
    N-avem nevoie de OZC, s-au inventat vorbele pentru obiectii, daca exista…

  24. Fie ca viata sa fie frumoasa pentru amandoi, sa traiti frumos si sa fiti un exemplu demn de urmat. Va doresc sa traiti iubirea vesnica…. pana la adanci batraneti. Sa fiti fericiti!Casatoria este o binecuvantare de care va veti bucura de-a lungul vietii. Va ofera multe bucurii, multa placere si armonie in viata vostra ca sot si sotie. Fie ca mariajul vostru sa fie presurat numai cu fericire, vesti bune si fie ca dragostea vostra sa fie eterna!

  25. Casatoria este un legamnt sfant! Iubirea o daruire reciproca si neconditionata. Casnicia o binecuvantare data de Dumnezeu . Cand viata o sa ofere zile furtunoase, fiecare dintre voi sa-i ofere celuilalt intelegere, ingaduinta si multa dragoste.Priviti fiecare zi speciala ca pe o noua pagina din povestea voastra de viata, o poveste tot mai frumoasa cu fiecare an ce vine! Casa de piatra, dragii mei!

  26. Bine dom’le! Eu sunt de acord. Statul ocrotește familia, deci stați împreună!

  27. Eram „precisa” ca orice Inger de Barbat (asa ca Don’Eusebio”) nu-si permite sa -si lase in ograda veche… LADA De…Cimilituri (” Vorba cântecului, show must go on, că nici de-al dracu nu mă las! „).
    Da’ cu Toledo altu’ era mesaju (mesaju’ cu aliaju’…), partial decriptat:
    In sfarsit un Inger de Barbat a intrat la cursuri de perfectionare…. si promoveaza…la Serafimi! Plus ca si -a declarat Averea…Oficial!
    Sa fiti mereu frumosi!

  28. Nicol+ Anti,
    Dumnezeu sa va binecuvanteze ,legatura, cu har si putere,cu belsug in toate,mai ales belsug de
    iubire neconditionata!!!!
    Love&Light&Peace!
    „La Multi Ani” fericiti!!!!!!

    P.S. beeeiii Anti,te kci pe tine cu curvasareala ta!!!s-o faci geloasa pe Nicol,…cand ,in realitate, sub masca asta iti ascunzi timiditatea fericita,..ca esti in limba dupa Nicol si te simti cel mai implinit ,c-ai reusit s-o faci sa spuna „DA!”
    ..nebunule,ai pus-oooo!!!!!!
    Ma bucur pentru amandoi,pentru fericirea voastra!:SA VA IUBITI MEREU!!!!

    P.S.2 ..de caldura,de ploaie..de stiri si in asteptare de noi vesti ,mi-a crapat windows-ul!
    stia el ce stia…

  29. Antibibliotecaru,
    PS3 suna incurajator.
    Sa va dea Dumnezeu viata lunga, dragoste si prietenie toata viata si ceva belsug!

  30. Mersic talianco!

  31. @anti+nicole
    După crashul calculatorului, sunt a doua oară ,,şocat”.
    Reintru azi, 07.07.10 ora 8.50 pe blogul preferat şi ce văd ? Că s-au reunit cremenea şi cu amnarul…
    Sper să puneţi împreună de-un ,,foc” care să ardă putregaiul din presă. De aici trebuie să înceapă reforma morală. FELICITĂRI.

  32. In primul rand, felicitari si casa cu vise care se in(de)plinesc ca „ciupercile dupa ploaie”🙂 Niciodata nu mi-a placut expresia „de piatra”.

    In al doilea rand, ma simt onorata si mandra tare sa imi vad gandurile scrise si pe pagini atat de valoroase.

    Va mai astept, cu drag, oricand, sa facem schimb de vise, ganduri sau povesti…

    Semneaza Anna, Inorogul responsabil cu postul🙂

  33. 😀 plecaciuni

  34. […] [https://nicoletasavin.wordpress.com/2010/07/01/cap-sau-pajura/] De o copilă e prins, Inorogul prinţ, De o copilă e prins, Licornul prinţ. […]


Lasă un răspuns

Categorii

