Postat de: nicoletasavin | 22/07/2010

Vasile Blaga:”Nu am nevoie de funcţia de secretar general ca să îmi spun punctul de vedere în PDL”

„Ştirea zilei” la Antena 3, 20 iulie 2010
Invitati: Vasile Blaga, Victor Ciutacu

            Gabriela Vrânceanu Firea: Bună seara! Bine v-am regăsit la „Ştirea zilei”, doamnelor şi domnilor. Traian Băsescu s-a răstit azi la Bruxelles, care a criticat România că nu şi-a îndeplinit unele angajamente pe justiţie. „Nu acceptăm astfel de formulări”, a spus el iritat. Traian Băsescu insistă că România merită să intre în Spaţiul Schengen, deşi este îngrijorat. Ieri a fost pus la zid de publicaţii importante din Marea Britanie, Italia şi Germania că a lărgit Uniunea Europeană pe ascuns cu 1 milion de moldoveni de peste Prut. Ambasadorul SUA la Bucureşti a declarat imediat că raportul care l-a enervat pe Traian Băsescu este unul echilibrat, ceea ce pune Bucureştiul într-o poziţie şi mai delicată. Doamna Udrea continuă investiţiile măreţe. După 800 de mii de euro pe indicatoare ambutisare urmează alte 800 de mii pentru un aşezământ cultural dintr-ul orăşel din judeţul Braşov. Invitat special în această seară la „Ştirea zilei” e domnul Vasile Blaga, ministru de Interne, secretar general al PD-L. Bună seara!

            Vasile Blaga: Bună seara!

            Gabriela Vrânceanu Firea: Şi Victor Ciutacu, redactor şef la „Jurnalul Naţional”. Bună seara!

            Victor Ciutacu: Bună seara!

            Gabriela Vrânceanu Firea: Pentru a încheia subiectul încă de la început şi a nu continua toată emisiunea cu întrebarea care a existat pe forum toată ziua în legătură cu persoana dumneavoastră şi telespectatorii au profitat de faptul că vă vom avea invitat special după o pauză atât de lungă, vă adresez repede întrebarea, probabil că îmi veţi da un răspuns la fel de rapid şi ne vedem de celelalte subiecte. A afirmat Dan Diaconescu faptul că tabăra Vasile Blaga, Adriean Videanu, Radu Berceanu l-ar fi arestat. Citatul complet este următorul: „Traian Băsescu s-a jurat că nu are niciun fel de legătură cu arestarea mea.”, a spus Dan Diaconescu, povestind în detaliu conversaţiile sale cu preşedintele după ce a fost arestat. Potrivit lui Dan Diaconescu sunt două teorii în legătură cu arestarea sa, că în spatele acţiunii ar fi tabăra opusă lui Traian Băsescu din PD-L, Vasile Blaga, Adriean Videanu, Radu Berceanu, sau că se doreşte să se dea o lecţie unui mogul. Pentru că aţi fost implicat în această declaraţie şi fiind jurnalist, iar dumneavoastră om politic şi ministru, trebuie să aveţi un răspuns în legătură cu această chestiune, oricare ar fi el. Aici e libertate de exprimare, eu nu vă impun să spuneţi ceva anume.

            Vasile Blaga: Dan Diaconescu senzaţional, într-adevăr, m-am ferit să răspund afirmaţiilor domnului Dan Diaconescu dintr-un motiv simplu, pentru că practic aş fi pus într-o situaţie pe care nu le merită nici Direcţia Naţională Anticorupţie, nici Ministerul de Interne. Nici pe departe nu am avut şi nu pot să am o implicare, nu vizavi de domnul Dan Diaconescu, vizavi de nimeni. Şi procedurile ca atare instituţionale cu care noi lucrăm, cu Direcţia Generală Naţională Anticorupţie spune un lucru foarte clar: la propunerea domnul Morar, el e acum şeful DNA, pe o perioadă de 6 ani de zile sunt detaşaţi poliţişti la direcţie cu care nu mai avem nicio tangenţă. Eu nu cred că e chiar bine că nu avem, măcar pe pregătire profesională, in niciun caz nu ne interesează dosarele pe care ei le instrumentează, deci nu avem acces la ele. Pe noi nu ne interesează dosarul nimănui, nu numai la DNA, indiferent unde este el instrumentat. Iar lucrul ăsta a fost foarte bine precizat azi în raportul pe MCV, aţi văzut aprecierile pozitive, chiar foarte pozitive la adresa Ministerului de Interne indirect, direct la adresa Direcţiei Generale Anticorupţie, de data asta din MAI. De aceea am evitat să îi răspund domnului Dan Diaconescu, mai ales că în momentul în care au fost întrebaţi alţi doi colegi ai mei, domnul prim ministru, domnul ministru Adriean Videanu, şi au răspuns imediat, a fost interpretat că s-au apărat. Eu nu am de ce să mă apăr, nu am fost la nicio emisiune a domnului Dan Diaconescu, nu cred că ne-am văzut personal faţă în faţă.

            Victor Ciutacu: Sunteţi unul dintre puţinii lideri PD-L care nu aţi fost la emisiunea domnului Dan Diaconescu.

            Vasile Blaga: Pe de altă parte nu aş vrea să neg faptul că în campania electorală sigur că colegi ai mei s-au putut exprima pe postul domniei sale. Deci eu nu neg lucrurile astea, dar personal nu am nimic nici pro, nici contra.

            Victor Ciutacu: Dumneavoastră aţi avut vreo oprelişte în a vă exprima pe posturile trustului Intact?

            Vasile Blaga: Nu, absolut deloc.

            Victor Ciutacu: La mine aţi fost, aţi fost şi la Gabi…

            Vasile Blaga: Absolut deloc, chiar am fost de mai multe ori invitat decât am venit, deci absolut deloc.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Ca să încheiem acest subiect şi pentru a nu lăsa cumva suspendat, există această ipoteză pe care vă rog să o infirmaţi sau să o confirmaţi, potrivit căreia de fapt Dan Diaconescu e pregătit în mod special de preşedintele Traian Băsescu pentru a candida la şefia PD-L. Asta spune chiar el, că motivul arestării a fost pentru a-i creşte cota şi pentru că de fapt împotriva dumnealui nu e Traian Băsescu, ci cum spuneam, domnii Adriean Videanu, Vasile Blaga şi Radu Berceanu. Şi se pregăteşte o posibilă candidatură a sa la preşedinţia PD-L.

            Vasile Blaga: PD-L sau a României? Eu am înţeles că a României.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Vorbeam acum de PD-L. Ştiţi cum e, o casă se face întâi de la temelie şi pe urmă mai punem acoperişul.

            Vasile Blaga: Eu nu ştiu ce probleme are în viaţa…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Nu puteam să vă întreb pe dumneavoastră în legătură cu candidatura sa la preşedinţie, că nu vă privea, dar despre PD-L bănuiesc că vă interesează, aveţi şi o funcţie importantă.

            Vasile Blaga: Bineînţeles că mă interesează. Sigur, e o absurditate ceea ce declară domnia sa, funcţiile în PD-L se câştigă prin vot, iar cea de preşedinte se câştigă cel mai greu în partid. Plus, sunt nişte condiţii statutare, i-ar trebui o stagiatură de minim doi ani în partid ca să poată candida, nu să fie neapărat ales. Pentru că mulţi îşi doresc funcţii în toate partidele, dar funcţia o obţii prin votul colegilor tăi şi trebuie să te bucuri de încrederea lor. Deci este o copilărie din partea domnului Dan Diaconescu.

            Victor Ciutacu: De câteva zile aflăm cine nu l-a arestat pe Dan Diaconescu, deci am aflat că domnul preşedinte Băsescu nu l-a arestat pe domnul Dan Diaconescu, am aflat că domnul ministru Adriean Videanu nu l-a arestat pe Dan Diaconescu şi am aflat în seara asta că nici domnul Vasile Blaga nu l-a arestat. Întrebarea e: cine l-a arestat? Mâine bănuiesc că o să apară domnul Radu Berceanu să ne spună că nici domnia sa nu…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Chiar îl rog pe domnul Radu Berceanu, pentru că ştie numărul de telefon al producătoarei mele, dacă doreşte să intervină prin telefon să ne spună opinia sa.

            Victor Ciutacu: Voiam să subliniez teatrul absurdului în care am ajuns.

            Vasile Blaga: Absolut. Deci vedeţi, unde dai şi unde crapă. Deci dacă nu m-aţi fi întrebat nu v-aş fi răspuns.

            Victor Ciutacu: Ar fi fost culmea să nu vă întrebăm.

            Vasile Blaga: Nu am considerat că aş fi serios dacă aş răspunde la astfel de copilării.

            Victor Ciutacu: Stupefacţia mea este şi mă întreb aşa retoric ca prostul, ce hal de ţară e asta, în care un învinuit pentru constituire de grup organizat criminal, domnul Dan Diaconescu, conform actelor procuraturii, vorbeşte la telefon cu preşedintele statului, pe telefonul monitorizat, preşedintele statului i se jură sau nu…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Acea conversaţie a existat în realitate? Asta era întrebarea mea.

            Victor Ciutacu: Nu am auzit vreo dezminţire de la domnul preşedinte.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Într-adevăr, atâta timp cât Administraţia Prezidenţială nu se dezice de această afirmaţie rămâne valabilă cea a domnului Dan Diaconescu şi anume că a vorbit la telefon. Dar ar putea apărea peste 2-3 zile.

            Victor Ciutacu: Domnul preşedinte Băsescu este dincolo de… hai să spun antipatia mea pentru domnia sa, este şeful Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Şeful CSAT vorbeşte cu şeful prezumtiv al unui grup de criminalitate organizată la telefon şi noi stăm şi ascultăm ce ne spune şeful grupului de criminalitate organizată, conform actelor întocmite de Direcţia Naţională Anticorupţie?

            Vasile Blaga: Dacă a vorbit şi eu nu ştiu dacă a vorbit, dacă a vorbit, a vorbit cu un ziarist. Până la urmă vizavi de oricine din ţara asta e valabilă prezumţia de nevinovăţie şi îmi ştiţi poziţia de mult timp pentru astfel de teme. Am mai fost în emisiuni în care erau ante-condamnaţi foşti miniştri, ştiţi foarte bine.

            Victor Ciutacu: Pot să vă pun o întrebare procedurală? Chiar dacă nu aveţi dumneavoastră legătură directă cu Parchetul şi e bine că nu aveţi. Domnul Dan Diaconescu are, după ştiinţa mea, un mandat de ascultare pe siguranţă naţională. Domnul Dan Diaconescu vorbeşte cu preşedintele României. Scripturile convorbirilor dintre domnul Dan Diaconescu şi preşedintele României, indiferent dacă fac parte dintr-un dosar sau nu, unde se depozitează? Pentru că până la urmă e vorba de întâiul om al statului din punct de vedere al siguranţei naţionale.

            Vasile Blaga: Procedural, eu nu ştiu dacă are mandat de arestare pe siguranţă de arestare.

            Victor Ciutacu: Păi au fost milioane de convorbiri…

            Vasile Blaga: Dar astea sunt aprobate de către un judecător, pentru că altfel nu se poate, şi bineînţeles că în cele din urmă ajung toate transcripturile la procurorul de caz.

            Victor Ciutacu: Şi procurorul de caz poate să facă ce vrea el cu scriptul convorbirii dintre cetăţenii Traian Băsescu şi Dan Diaconescu?

            Vasile Blaga: Nu poate să facă, bineînţeles că nu poate să facă ce vrea el cu ele, mai ales… şi nu discut de cazul ăsta, într-un caz general, acolo unde sunt elemente clare de siguranţă naţională, bineînţeles că au un anumit regim.

            Victor Ciutacu: Un regim de secretizare.

            Vasile Blaga: Un regim de secretizare. În alte cazuri, când sunt considerate probe clare în instanţă, ele sunt…

            Victor Ciutacu: Alea nu trebuie desecretizate înainte să devină probe în instanţă?

            Vasile Blaga: Ba da, bineînţeles şi ele trebuie desecretizate, dar în momentul când au ajuns în instanţă şi a considerat procurorul că sunt probele lui de bază, ele automat sunt şi publice. Şi aţi văzut în numeroase cazuri situaţia asta. Cazul Voicu dacă doriţi, sau în alte situaţii de genul ăsta. Când au ajuns în instanţă ele sunt publice, dumneavoastră aţi avut acces imediat la ele. Orice cetăţean, dar presa e mai doritoare de a intra mai repede în posesia lor.

            Victor Ciutacu: Ultima remarcă pe care aş vrea să o fac şi dacă vrei după aia să trecem la alte subiecte cu cea mai mare plăcere, l-am auzit pe domnul Dan Diaconescu că procurorii ar fi căutat nu ştiu ce casete cu doamna Udrea şi că domnia sa deja nu mai are voie nici să dea pe post, nici să facă nimic în legătură cu acest caz. Deci dacă domnul Dan Diaconescu se simte cenzurat de procurori şi are o casetă cu doamna Udrea îi pun eu la dispoziţie spaţiul de emisie al emisiunii mele pentru informarea populaţiei şi a procurorilor.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Posibil ca această informaţie să fi ajuns la urechea atât a procurorilor şi a domnilor implicaţi, a doamnei şi a domnului Diaconescu…

            Victor Ciutacu: Servim şi procesul de justiţie, şi transparenţa instituţională.

            Vasile Blaga: Eu nu aş lua de bun nimic din afirmaţiile domnului Dan Diaconescu. Afirmaţiile vizavi de mine şi presupun că toate sunt la fel. Probabil că dânsul începe un nou ciclu de emisiuni de tip Elodia. Alea au ţinut, nici nu ştiu, vreo 6 luni de zile, că nu mă uit la OTV. Dar probabil că… văd că se plimbă de la o televiziune la alta, când face astfel de afirmaţii, mai ales pentru un ziarist, eu cred că este descalificant. Dar e părerea mea ca simplu cetăţean de data asta, uitându-mă şi eu cu o anumită încredere către majoritatea ziariştilor vizavi de punctele de vedere pe care le au. Eu cred că este descalificant ceea ce face, dar probabil e părerea domnului Dan Diaconescu.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Pentru a închide cercul prezentăm în continuare un reportaj, ce se ascunde de fapt în spatele acestui scandal în care este implicat Dan Diaconescu. Mulţi jurnalişti consideră că e o ocazie pentru Traian Băsescu de a scăpa de anumiţi adversari politici, oameni vechi în PD-L, care cunosc istoria acestei formaţiuni politice şi care par să nu mai aibă loc de noile mlădiţe ale acestei formaţiuni politice şi mă refer la foştii consilieri prezidenţiali care acum sunt din ce în ce mai vocali şi se prezintă ca fiind adevăraţii moştenitori ai partidului pentru că sunt mai curaţi, mai proaspeţi, nu au secrete. Bine, dacă e să îi luăm pe fiecare în parte, să îi disecăm, nu ştim dacă ajungem la aceeaşi concluzie.

            Oglindă, oglinjoară, pe cine exorcizăm noi azi?

            Florin Ioan Furtună: Deci eu, Florin Ioan Furtună, mă rog la Dumnezeu Titan, pentru exorcizarea fiinţei Traian Băsescu, de la civilizaţia predominant gravitaţională şerpiliană la civilizaţia dominant gravitaţională balauriană. Mai fac rugăciunea o dacă pentru că există perturbaţii pe canal şi s-ar putea să nu fi… Eu, Florin Ioan Furtună, mă rog la Dumnezeu Titan, pentru exorcizarea fiinţei Traian Băsescu.

            Şi acum întrebarea verii, între Udrea şi DD pe cine aţi prefera? Parcă totuşi Udrea ar mai salva nişte aparenţe, nu e aşa? Se crede urmaşa lui Traian Băsescu, vrea dictatură luminată. … o visează mereu în bikini pentru „The Independent”, care îşi închipuie probabil că uliţa din Săuceşti e 5th Avenue din Manhattan, prima ministră de la sinistraţi are o înţelegere superioară a naturii umane. Doar economia şi ţara sunt inferioare. Pentru pedelişti Udrea înseamnă înţelegerea superioară a lui Traian Băsescu. Adriean Videanu s-a lansat într-un contraatac mediatic. Totul e roz, criza e pe …, pokerul jucat de Băsescu cu veniturile milioanelor de oameni a prăbuşit însă partidul în sondaje, moment prielnic pentru Udrea care îşi continuă ascensiunea. A devenit şefa interimară la Bucureşti, o poziţie cheie. În Europa diplomaţii se întreabă probabil dacă nu cumva … Lohan face politica externă a României. Dar … dă cu Băsescu de pământ pentru că bagă pe uşa din dos 1 milion de moldoveni. În apărarea idolului său TRU le dă în cap nemţilor şi le aminteşte de unirea celor două Germanii. Merkel va spune probabil: şah mat, TRU, te pricepi, nu glumă. Acasă lucrurile stau din ce în ce mai prost, Guvernul s-a lăsat pe mâna maneliştilor terorişti de la Finanţe care distrug acum şi profesiile liberale, după ce anul trecut au nenorocit sute de mii de firme mici. Până şi băncile găsesc că e insuportabil ce se întâmplă şi încearcă să îşi ajute clienţii bugetari să reziste, nu caută modalităţi să îi calce în picioare. Se apropie o iarnă cumplită, puterea avea nevoie de o supapă. S-a uitat în oglindă şi l-a scos pe Dan Diaconescu, care îşi face partid şi e supărat că Boc nu a mai vrut să stea să îi ţâţâie în ureche. Îi acuză pe Vasile Blaga şi Adriean Videanu că i-au ordonat arestarea. DD şi Băsescu stau zeci de minute de vorbă la telefon. Sever Voinescu, din tabăra pro Băsescu din PD-L apreciază OTV ca fiind conştiinţa ascunsă a naţiei. Acum 5 ani Băsescu spunea că el reprezintă subconştientul colectiv al naţiei. Cu aceste expresii se identificau în trecut monştrii istorici. Liberalul Dan Mihalache spune că Dan Diaconescu e creaţia serviciilor secrete.

            Florin Ioan Furtună: Şi solicit a se plăti respectivele cheltuieli din contul meu cosmic personal, dacă este nevoie.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnule ministru Vasile Blaga, Victor Ciutacu, dacă mai este ceva de adăugat în legătură cu acest reportaj? Declaraţiile sunt reale, aşa opinau despre acea televiziune distinşi domni, aşa au decurs lucrurile, acelea au fost afirmaţiile. Mai adăugaţi ceva?

            Vasile Blaga: Vizavi la cazul Dan Diaconescu, pentru că văd că deja este un caz, eu nu am nimic de adăugat, nu am catalogat şi nu îmi permit să cataloghez în niciun fel niciun post de televiziune. Sunt oameni destul de mulţi care îl privesc cu atenţie e problema lor. Altceva nu am ce să adaug.

            Victor Ciutacu: Singura concluzie…

            Gabriela Vrânceanu Firea: E posibil această afirmaţie să se şi adeverească, omul serviciilor, omul pregătit pentru conducerea PD-L, omul care va candida în locul lui Traian Băsescu?

            Victor Ciutacu: Deci dacă mă întrebi care e părerea mea despre toată povestea asta e că Dan Diaconescu, fenomenul Dan Diaconescu este un experiment de servicii secrete. Nu mă întreba care, că habar nu am. Am impresia că se testează…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Cât poate să crească în sondaje?

            Victor Ciutacu: Cât şi cum se poate impune un lider popular pe o perioadă de sărăcire a populaţiei, chestie verificată în toată lumea. Peste tot când a fost foame mare şi tot s-a ridicat mai mult sau mai puţin, cu mai mult sau mai puţin rezultat favorabil, un lider de ăsta popular de tip Che Guevara. Numai că Dan Diaconescu nu coboară din munţi să ia vitele ălora de la pensiunea de 5 stele a lui Radu Moraru, sau de 4 stele, ci Dan Diaconescu face guerila din studio, cu Badiu, cu cine păcatele mele o face. Dacă Dan Diaconescu, după părerea mea, va performa din punctul ăsta de vedere şi va deveni interesant electoral, probabil că se va şi investi în creaţia asta politică. Dacă nu Dan se va întoarce în studioul lui, care mai nou e cel mai mare şi cel mai multifuncţional din România, şi toată lumea va fi fericită până la adânci bătrâneţi în Ţara Românească. Nu cred că se va ajunge şi îmi place să cred că nu se va ajunge la nicio condamnare, pentru că dacă se va ajunge la o condamnare, avem o problemă mare cu instituţiile statului. Dacă Dan Diaconescu, activ pe această piaţă şi cu acest stil de a face televiziune de foarte mulţi ani de zile a constituit un grup organizat de criminalitate care a extorcat, a făcut, a dres tot ce scriu procurorii vreme de vreo 15 ani de zile de când face Dan Diaconescu, înseamnă că nu avem instituţii ale statului.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Eu totuşi solicit ca cineva de la Administraţia Prezidenţială să facă o precizare dacă într-adevăr domnul Dan Diaconescu a discutat la telefon cu preşedintele ţării după ce acesta era anunţat ca anchetat, că nu pot să îi spun doar…

            Victor Ciutacu: Învinuit pentru şantaj şi constituire de grup de criminalitate organizată.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Şi stă preşedintele ţării…

            Victor Ciutacu: După părerea mea preşedintele ar trebui să facă această precizare, pentru că domnul preşedinte dacă vorbeşte cu Dan Diaconescu la telefon bănuiesc că nu vorbeşte de faţă cu domnul Turcan.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Dar ar fi bună şi o precizare din partea unui purtător de cuvânt, dacă domnia sa nu doreşte să intervină.

            Vasile Blaga: Încă o dată, eu nu văd nimic rău ca preşedintele să discute cu un ziarist.

            Victor Ciutacu: Dar nu despre cazul în sine.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnul ministru Vasile Blaga, vă dăm o veste proastă, cu noi nu vrea să vorbească, dar să ştiţi că nu prea suferim, dormim noaptea bine.

            Vasile Blaga: Pe de altă parte nu cred că în România un serviciu secret românesc îşi permite să… Aici nu pot să fiu de acord cu domnul Victor Ciutacu.

            Victor Ciutacu: De asta ne-am întâlnit, ca să nu fim de acord.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Numai o mică paranteză, domnul Turcan e dator să mă scoată la o cafea. Mi-a spus la telefon în direct că vrea să mă scoată la o cafea să discutăm, după ce au ieşit pe piaţă fotografiile cu Radu Moraru la o cafea. Şi mi-a spus la telefon că mă va invita şi pe mine. Şi mi-a dat SMS a doua zi, m-a întrebat dacă putem ieşi la o cafea, am spus că da, pentru că nu aveam cum, odată ce eu l-am incitat, am spus da, dar nu în oraş, ci la biroul meu sau al dumneavoastră, într-un cadru organizat şi nu aşa la plimbare de mânuţă prin parc.

            Victor Ciutacu: Tu ştii de când mă mint eu cu domnul Vasile Blaga că bem împreună o cafea? Din campania electorală.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Oare din cauza locului impus de mine a renunţat domnul Turcan la cafeaua cu mine? Domnul Turcan, dacă mă auziţi, putem schimba locul. Ne dă domnul Vasile Blaga, aveţi ceva de protocol, o sală mică la minister?

            Vasile Blaga: Avem.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Deci putem merge la domnul Vasile Blaga, suntem în siguranţă.

            Vasile Blaga: Fără nicio problemă, dar voiam să îmi ideea…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Dar eu nu beau cafea, să fie un ceai, o apă, găsim la minister.

            Vasile Blaga: Fac colegii ceai bun.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnul Turcan, atenţie, nu mai aveţi nicio scuză.

            Victor Ciutacu: Domnul Radu Berceanu spunea că aveţi şi o ciorbiţă bună la minister acolo, după alegeri.

            Vasile Blaga: Da, e tot bucătăria veche pe care o ştiţi de la Senat. Dar ca să închei ideea, convingerea mea e că aici nu aveţi dreptate, nu există nicio încercare a nici unui serviciu secret, nu pot să cred…

            Gabriela Vrânceanu Firea: E doar a lui, personală?

            Vasile Blaga: Da, eu cred că este pur şi simplu a lui personală. Că va avea sau nu succes o să vedem. Sigur, succesul lui nu va fi legat de PD-L, în interiorul PD-L sub nicio formă.

            Victor Ciutacu: Acum, de când e doamna Udrea şefă la Bucureşti, domnul Vasile Blaga, nici nu mai are loc domnul Dan Diaconescu.

            Vasile Blaga: Nu, doamna Udrea a fost împuternicită de Biroul Permanent Naţional luni, în urma deciziei domnului Negoiţă şi îmi pare rău că a luat decizia asta, de a nu mai conduce interimar organizaţia de Bucureşti. Fără nicio altă legătură, îi doresc mult succes şi cred că poate să se descurce bine.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Dar pot să vă mai întreb ceva în legătură cu doamna Udrea? E posibil aşa cum scrie presa să se pregătească să fie acest post o trambulină pentru candidatura la Primăria Capitalei? Domnul Marian Vanghelie din partea PSD, doamna Udrea din partea PD-L şi iată ce…

            Victor Ciutacu: Şi domnul Crin Antonescu din partea PNL.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnul Crin Antonescu vrea doar Primăria Capitalei, atât? Nu vrea preşedinţia?

            Victor Ciutacu: Primăria Capitalei s-a dovedit în ultimii ani că e un pas important şi premergător candidaturii la preşedinţia României.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Pe acest principiu… domnul Iliescu nu a fost primar, şi nici domnul Constantinescu.

            Vasile Blaga: Poate fi o astfel de soluţie, o să vedem cum evoluează lucrurile în timp, cum evoluează percepţia publică despre fiecare dintre noi, pentru că până la urmă noi totdeauna am luat o decizie corectă, spun eu, ca să ne prezentăm în alegeri cu cel mai bun dintre noi. Şi bun în sensul în care…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Bine plasat în ochii publicului.

            Vasile Blaga: Exact. Din acest punct de vedere eu cred că are o şansă, deşi aş vrea să spun de pe acum că domnul Sorin Oprescu este un contracandidat serios pentru oricine şi vedem lucrurile astea din orice analiză.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Are şanse în ideea că PSD îl are candidat pe domnul Marian Vanghelie? Sau are şanse în general, indiferent cine i-ar fi opozabil?

            Vasile Blaga: Un primar care ştie să comunice şi poate fi acuzat de orice domnul Sorin Oprescu, numai că nu ştie să comunice nu, porneşte de departe cu prima şansă în orice competiţie electorală. Şi eu pot să vă fac analize pe tema asta, pentru că m-am ocupat de aproape toate campaniile partidului în ultimii 15 ani.

            Victor Ciutacu: Şi ajungeţi la vorba domnului Preda, că aţi fost nevoit să candidaţi dumneavoastră pentru că nu a dorit să candideze domnul Adriean Videanu în lupta cu domnul Sorin Oprescu. Domnul Adriean Videanu era primar şi ştia să comunice.

            Vasile Blaga: Dacă e să îmi reproşez ceva, e să îmi reproşez că nu am intrat mai repede în bătălia electorală. Chiar dacă probabil şansele nu ar fi fost cu mult mai mari, pentru că nu am văzut că nu proiecte voiau să vadă în momentul respectiv bucureştenii, pentru că au fost proiecte asemănătoare, pentru că problemele Bucureştiului le cam ştim, modul de rezolvare poate să difere de la un candidat la altul, dar până la urmă bucureştenii au vrut altceva, eu încă din seara respectivă i-am urat mult succes domnului Sorin Oprescu, cred că dacă ne urmăreşte, poate să vă confirme că absolut tot ceea ce m-a rugat în funcţiile pe care le-am avut şi care sigur, puteam să rezolv problemele, le-am rezolvat, pentru că de fapt le rezolv pentru bucureşteni, nu mi-a cerut niciodată probleme personale, ferească Dumnezeu. Deci colaborarea ulterioară dintre mine şi domnul Sorin Oprescu a fost chiar foarte bună.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Pentru că am studiat foarte bine presa în ceea ce vă priveşte, ştiţi cum se spune, dosarul dumneavoastră, şi nu am găsit suspiciuni, speculaţii în legătură cu fapte pe care le-aţi fi comis în perioadele în care aţi fost ministru, licitaţii cu cântec, licitaţii suspecte, îmi permit să vă adresez o întrebare, pentru că puteţi fi considerat un reper de moralitate ministerială, următoarea temă: cum vedeţi dumneavoastră problema pusă în antiteză din România acestor zile în care preşedintele ţării anunţă impozitarea pensiilor mici, de sub 1000 de RON, practic cei mai amărâţi dintre amărâţi vor fi şi mai săraci şi vor renunţa la căldură, la medicamente, de haine nu se mai pune de mult problema. Cei care au copii pot fi ajutaţi, dar sunt şi care nu mai au copii, sau soţ în viaţă. Şi în acelaşi timp doamna Udrea face contracte de 850 de mii de euro cu firma Vesta pentru indicatoare turistice. Am tot vorbit şi nu mai dezvolt subiectul. Doamna Udrea continuă investiţiile de criză, 800 de mii de euro pe un aşezământ cultural din oraşul Victoria. Compania Naţională de Investiţii moare, dar nu se predă. Anunţată de Ministerul Dezvoltării, Elena Udrea, ca fiind pe punct de a fi desfiinţată, CNI se pregăteşte să bage circa 800 de mii de euro în reabilitarea unui aşezământ cultural din oraşul Victoria, judeţul Braşov, conform unei cereri de ofertă postată pe situl e-licitaţie.ro, preluat de realitatea.net. Mai departe, o sală de sport cât 10 diguri pentru inundaţii, e vorba de isprava domnului Negoiţă, am discutat aseară despre acest subiect, până la această oră nu am primit un drept la replică pe care să îl citim, nici noi, nici Cotidianul, prin urmare putem considera informaţiile absolut adevărate, mai ales că e o anchetă, nu doar o ştire. Şi tot domnul Liviu Negoiţă pompează bani în oamenii de partid. Primarul sectorului 3 fură din banii cetăţenilor şi la achiziţionarea de pansele, arbuşti şi mobilier urban. Totul pentru oamenii partidului, în speţă pentru Silviu Prigoană şi Florina Mihaela Gruia. Deci cum vedeţi această contradicţie, acest paradox? E ca în Deltă, acolo e multă apă, dar nu ai ce să bei din fântână. Suntem săraci, dar mai există încă bani de luat de la bugetul de stat pentru anumite firme şi pentru anumite proiecte. Şi aici nu discutăm despre legalitate, pentru că am mai spus-o, sunt convinsă că au învăţat regula şi se acoperă prin case de avocatură plătite foarte bine, sau prin jurişti competenţi, de dosare bine întocmite, dar se puen problema de oportunitate, de morală şi de cum mai vii în faţa publicului tău să îi mai ceri să creadă că e austeritate şi criză?

            Vasile Blaga: Eu aş vrea să vă spun nişte lucruri şi mă bucur că puneţi problemele franc, pentru că şi eu o să vă răspund franc. În momentul în care am mers la Ministerul Dezvoltării Regionale, la sfârşitul lui 2008, începutul lui 2009, am spus când am mers în faţa Parlamentului, fiecare ministru îşi prezintă programul, că o să continui absolut toate proiectele începute de predecesor, domnul Laszlo Borbely fusese ministru, şi unde o să văd că unele programe trebuie îmbunătăţite, o să încerc să le fac mai atractive. Astfel de exemplu, un program care nu a mers 8 ani de zile, cel care se referă la reabilitarea termică a blocurilor şi acum toată lumea e bucuroasă, cei care şi le-au reabilitat, când au văzut diferenţele foarte mari pe care le plătesc la căldură. Am zis că l-am modificat şi iată că practic dacă în 8 ani de zile s-au reabilitat vreo 80 de blocuri cu 1.800 de apartamente, anul trecut, in 2009, peste 25.000 de apartamente au fost finalizate. Am mers cu programele în tot parcursul anului 2009, a fost vorba de… a căzut Guvernul Boc în Parlament, a fost nominalizat Guvernul Croitoru, a mers mai departe cu aceleaşi programe, că nu mai aveam cu ce să mă duc. Şi din nou Parlamentul, cu largă majoritate de voturi, mi-a dat votul de încredere. Atunci mie şi domnului Aurescu de la Externe. Bineînţeles că astea sunt programele. Dacă procedurile sunt începute atunci trebuie să mergi cu ele mai departe. Suntem acum în situaţia cerută şi cred că asta vom şi face, inclusiv prin Ordonanţa 63 am prevăzut lucrul ăsta, prioritizare a investiţiilor. De comun acord administraţie publică locală – ministere. Pentru că în România, într-adevăr, sunt începute peste 40.000 de investiţii, unele de dinainte de 1989, se aruncă foarte mulţi bani în întreţinere, se prăduiesc foarte mulţi bani pentru că nu se continuă lucrări, uneori şi din considerente politice. Şi trebuie să recunosc lucrul acesta, chiar dacă în cursul anului 2009 nu am avut nicio plângere din partea niciunui parlamentar, din partea niciunui partid vizavi de modul în care au fost discutate lucrările şi aşa mai departe. Sigur că întotdeauna poţi să crezi că un lucru este important sau nu este important. Dar un lucru poate fi important pentru o colectivitate locală, chiar foarte important.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Dar nu contează şi preţul?

            Vasile Blaga: Preţul contează cel mai mult.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Pentru că s-a dovedit că la aceeaşi calitate au fost câştigate licitaţii de către firme care au cerut chiar şi de 10 ori mai mult. Şi atunci unde e corectitudinea? Eu nu spun că trebuie oprite acele investiţii.

            Vasile Blaga: Şi eu am făcut săli de sport, au fost şi discuţii cu ele, cu o singură observaţie, în cursul anului 2009 am construit numai săli de sport de 150 de locuri cu terenuri în care se pot practica toate sporturile, la jumătatea preţului din 2008 şi din 2007. Le aveţi pe site toate, urmăriţi-le, verificaţi-le.

            Victor Ciutacu: Problema este aici şi aş vrea să o contrazic pe Gabi când a spus că nimeni nu v-a pus la îndoială corectitudinea ca ministru care a organizat licitaţii. Cu dezamăgire vă spun că doamna Elena Udrea, colega dumneavoastră de partid, a declarat public că a găsit un jaf în Ministerul Dezvoltării şi în CNI, iar doamna Udrea…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Şi tu vrei să o validez eu pe doamna Udrea? Doamna Udrea a oprit şi o licitaţie a domnului ministru, care era parte a Uniunii Europene, cu fonduri europene.

            Victor Ciutacu: A ieşit scandalul cu sălile de sport, doamna Udrea a declarat ceea ce a declarat. În opinia publică rămâne totuşi declaraţia doamnei Udrea care pe fondul unui scandal privind nişte săli începute, terminate, habar nu am, în mandatul domniei voastre, dânsa vine şi spune că a făcut ordine la compania respectivă şi că a făcut ordine după ce a găsit un jaf. Compania respectivă a fost condusă de un om numit de dumneavoastră.

            Vasile Blaga: Da, un excepţional manager.

            Victor Ciutacu: Un om care după ce a scris Cătălin Tolontan şi nu am auzit să fi negat cineva vreodată, a fost şi în staff-ul dumneavoastră de campanie electorală.

            Vasile Blaga: De acord.

            Victor Ciutacu: Rămân nişte acuzaţii de preţuri şi de oportunitate şi rămâne declaraţia actualului ministru care spune că fostul ministru a lăsat un jaf acolo.

            Vasile Blaga: Nu aşa a spus. Deci aş vrea să fim corecţi până la capăt. Ministerul Dezvoltării Regionale lucrează pe de o parte prin companie şi compania organizează licitaţii şi după părerea mea avea …

            Victor Ciutacu: Da, dar amplasamentul îl decide ministrul, nu compania.                      

            Vasile Blaga: Nu, administraţia publică locală. Deci nu poţi să construieşti…

            Victor Ciutacu: Staţi un pic, dacă ministerul nu vrea să îi dea ăluia la Ţăroaia să îşi facă sală de sport, nu îi dă.

            Vasile Blaga: Ba da. Nu am avut nicio plângere vizavi de echilibrul alocării acestor obiective.

            Victor Ciutacu: Şi atunci explicaţi-mi şi mie cuvântul jaf pronunţat de doamna Udrea în legătură cu mandatul domniei voastre.

            Vasile Blaga: Şi eu am întrebat-o şi cred că la o emisiune tot la Antena 3 am şi explicat lucrul ăsta. Domnia sa făcea referire la modul în care sunt utilizate fondurile pe unele proiecte prin care ministerul alocă banii direct administraţiilor publice locale. Eu nu ştiu la ce s-a referit…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnul ministru, a oprit şi campania Regio, ştim foarte bine, o campanie care nu reprezenta o licitaţia trucată, o licitaţie cu caiet de sarcini…

            Vasile Blaga: Nu, a fost câştigată după 6 luni de zile în instanţă…

            Gabriela Vrânceanu Firea: … făcut după chipul şi asemănarea proprietarului firmei şi aşa mai departe. Venind în faţa presei prin Hot News şi spunând că de fapt… sugerând ideea că aţi dat bani mogulilor.

            Victor Ciutacu: Există o acuzaţie în clar, domnule ministru, a domnului Tapalagă, cunoscut purtător de cuvânt a celuilalt grup din PD-L, asta e viaţa, nu trebuie să fiţi toţi uniţi, care spune că Vasile Blaga îşi plăteşte tăcerea media. Şi o spune…

            Vasile Blaga: Noi am răspuns şi domniei sale, nu există şi nu a existat niciun contract şi nu poate exista între un minister pe fonduri europene pe publicitate şi o televiziune. Pentru că sunt proceduri foarte clare ale Uniunii Europene.

            Victor Ciutacu: Întrebaţi-o pe doamna Ridzi dacă poate exista vreun contract de tipul ăsta sau nu.

            Vasile Blaga: Eu am vorbit de fonduri europene, doamna Firea se referea la un contract pe fonduri europene, pentru popularizarea …

            Victor Ciutacu: Tapalagă nu a spus că ne plătiţi din bani europeni sau din bani personali.

            Vasile Blaga: Eu nu am plătit pe nimeni în viaţa mea, văd că nici cafeaua nu v-am dat-o până la urmă, dar promit că o să o dau. Eu am spus părerea mea, nu am nicio divergenţă cu domnul Tapalagă, a fost consilierul doamnei…

            Victor Ciutacu: Sunt totuşi nişte acuzaţii în clar. A spus că Vasile Blaga îşi cumpără tăcerea.

            Vasile Blaga: În momentul în care am răspuns în clar, eu vă rog pe dumneavoastră, televiziunile din care faceţi parte, din grupul Intact, cum îi rog şi pe cei… pe domnul Dan Diaconescu, de la OTV, că tot am vorbit de el azi, pe ceilalţi de la Realitatea, pe cei de la Pro TV şi alte televiziuni private, dacă au beneficiat de la mine de o cafea. Şi o să spună că nu, din păcate.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Dar mi-aţi promis mie un ceai cu domnul Turcan.

            Vasile Blaga: Asta garantat.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnul Vasile Blaga, haideţi să mergem către o zonă a paradigmelor folosite de către doamne, tot două doamne, vorbim foarte mult despre femei în această seară, începe să devină periculos, nu de alta, dar cel mai frumos scrie despre ele domnul Cărtărescu. Doamna Udrea: să se aleagă între afaceri şi funcţiile publice. Doamna Macovei: toţi fură, am văzut asta şi la PD-L. Ce vor să spună aceste afirmaţii?

            Vasile Blaga: Eu am răspuns de fiecare dată. În momentul în care s-a pus în colegiul director problema ca să nu derulezi afaceri cu statul, eu am spus: domnule, mergem şi la familii, pentru că nu o să ne creadă nimeni că tu nu derulezi afaceri cu statul, dar până la urmă o să îţi deruleze membrii familiei afaceri cu statul. Şi în momentul ăla sigur că au fost fel de fel de interpretări. În ceea ce o priveşte pe doamna Macovei, sigur că domnia sa… nimeni nu poate să conteste, a făcut destul de multe lucruri bune, dar pe de altă parte are un aer de unică deţinătoare a dreptăţii, a moralităţii, ori lucrurile nici pe departe nu stau aşa. Noi nu am văzut oameni perfecţi, am spus de multe ori. Pe pământ a fost unul singur şi a murit pe cruce. Deci din acest punct de vedere aş vrea ca lucrurile să fie… să fie toţi mult mai atenţi când fac astfel de afirmaţii. Discutăm azi de MCV, poate că nu s-a uitat şi asta nu o spun din lipsă de modestie, că noi am avut o clauză de salvgardare pe afaceri interne şi justiţie. Nu m-am lăudat niciodată, azi o spun pentru prima dată la dumneavoastră, că nu există mecanism de monitorizare pe justiţie. Oarecum şi-a făcut treaba ministerul în perioada 2005-2006, că nu aveam acest mecanism pe… Foarte bine cum şi-l face şi acum pe tot ceea ce înseamnă obligaţiile pe care le avem pentru a intra în Spaţiul Schengen.

            Victor Ciutacu: Declaraţia doamnei Monica Macovei echivalează cu un autodenunţ. La cât am citit eu legi în ţara asta se cheamă complicitate la comiterea infracţiunii de furt. Dacă doamna Macovei în mandatul de ministru al domniei sale avea cunoştinţe de acte penale săvârşite de membrii PNL sau alţii trebuia să sesizeze organele de urmărire penală.

            Vasile Blaga: Aşa este. Domnia sa a făcut această legătură atunci cu votul din Senat pe ANI. Şi că şi PD-L a votat, de fapt au fost 103 voturi pentru.

            Victor Ciutacu: Ceea ce e un adevăr, au votat şi membri PD-L…

            Vasile Blaga: Da, dar nu exista altă variantă. Asta omite sau nu ştie procedurile parlamentare doamna Monica Macovei. Că de asta sunt uneori supărat. Domnule, dacă nu înţelegi că în momentul în care cade un proiect propus de către comisia juridică din Senat, rămâne varianta proastă, aceea contestată, deci varianta şi mai proastă. Deci dacă nu votam rămâneam cu varianta fără cele 4 amendamente prinse. Ori lucrul ăsta, mai ales pentru un jurist, îmi e greu că nu le înţelege.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Este corectă observaţia mea, să îmi spuneţi sincer dacă da sau nu, cel puţin aşa pare din exterior, la PD-L există un grup care crede în holistică şi mă refer aici la foştii consilieri prezidenţiali. Ei sunt cei naturali, ei sunt cei puri, ei sunt alternativa. Şi ceilalţi, dumneavoastră, cei care aţi venit întâi la partid şi aţi avut nişte succese, nu succesuri, sunteţi din zona aceea a medicinii tradiţionale, a experienţei ştiinţifice, care de multe ori este negată pentru că, vezi doamne, de fapt dăunează caracterului, corpului, fiinţei umane, deoarece un tratament ştiţi cum e, poate să te repare la inimă şi să îţi deranjeze ficatul prin combinaţia chimică. Mie mi se pare că se lucrează ca la laborator la PD-L. Unii sunt cei curaţi, cu plantele naturale, cu sunătoarea, şi ceilalţi sunt pătaţii.

            Vasile Blaga: Din păcate există o astfel de percepţie şi asta ni se datorează numai nouă, celor din PD-L. Pentru că uneori se confundă viaţa într-un ONG cu cea de partid. Indiscutabil în PD-L au venit în ultimul timp foarte mulţi oameni de valoare şi e nevoie de toţi, cum e nevoie şi de experienţa unora care au mai vechi state în partidul ăsta. Eu cred că toate dezbaterile astea trebuie să aibă loc aşa cum au avut loc în partid când îl conducea Traian Băsescu, extrem de democratic. Şi vă spun sub cuvânt de onoare, nu suntem la o decizie nestatutară în partid. Întotdeauna preşedintele Traian Băsescu mă întreba: Vasile, se respectă statutul? Pentru că eu eram secretar general şi atunci. Şi am spus: da, domnule preşedinte, decizia este statutară. Ori astfel de lucruri… aşa ar trebui să continue lucrurile în PD-L, ca şi de altfel în orice alt partid.

            Victor Ciutacu: Vedeţi dumneavoastră … al unui ONG, sunteţi parte a partidului respectiv.

            Vasile Blaga: Da. Şi eu cred că puţină… Eu vreau să se înţeleagă nişte lucruri, e nevoie de foarte mulţi oameni noi în partid, e nevoie de o simbioză, dacă termenul nu e prea pretenţios, între experienţa unora şi aerul proaspăt al altora, pentru că avem nevoie de expertiză în continuare în foarte multe zone din partid. Dar pe de altă parte le atrag tuturor atenţia, cu prietenie, niciun post nu se câştigă în partid lovind în colegi pe sticlă. Oricând o poziţie ţi-o câştigi într-un partid prin vot şi partidul va trebui ca majoritatea lui să fie convins că meriţi locul respectiv. În rest faci rău partidului. Ori cred că mult mai bună ar fi şi experienţa lui Macovei pe justiţie, şi experienţa…

            Victor Ciutacu: Dacă oamenilor ăstora cineva le-a promis că după ce se rezolvă cazul cu alegerile prezidenţiale vor prelua partidul. V-aţi gândit şi la varianta asta? Că dumneavoastră, domnul Adriean Videanu, domnul Radu Berceanu, care cu tot respectul pentru domnul Băsescu, alegerile i le-au câştigat Vasile Blaga, Adriean Videanu şi Radu Berceanu.

            Vasile Blaga: Nu, alegerile le-a câştigat preşedintele.

            Victor Ciutacu: Nu, nu i le-au câştigat nici Sever Voinescu, nici Monica Macovei, nici măcar domnul Băsescu. Domnul Băsescu era un om prăbuşit la începutul campaniei electorale dacă nu avea infernala logistică pe care aţi pus-o dumneavoastră la dispoziţie, era istorie.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Îl forţezi pe domnul Vasile Blaga să fie acum lipsit de modestie şi nu cred că va ieşi din această haină.

            Victor Ciutacu: Dacă domnul Băsescu nu ştie cine i-a câştigat alegerile, îi spun eu, total dezinteresat.

            Vasile Blaga: Nu, alegerile prezidenţiale le-a câştigat domnul Traian Băsescu, sigur, şi cu sprijinul PD-L, pentru că dacă nu ai un partid în spate în primul rând nu ai oameni în secţiile de votare.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Şi cu sprijinul domnului Mircea Geoană.

            Vasile Blaga: A fost un candidat foarte serios Traian Băsescu, cu un partid extrem de mobilizat, a învins, scuzaţi-mi formularea, tot spectrul politic, pentru că nu s-a mai văzut într-o campanie electorală să se unească absolut toate celelalte forţe politice împotriva ta. Şi totuşi a câştigat.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Era după un mandat tumultuos, era normal într-un fel să se întâmple aşa. Nu era virgin în politică.

            Vasile Blaga: Am auzit şi aici foarte multe lucruri spuse doar pentru ca unul sau altul să îşi aloce diferite merite, domnule, s-a câştigat în străinătate. Nu domnule, Traian Băsescu, domnul preşedinte Traian Băsescu a câştigat alegerile în România, câştigând 5 milioane de voturi în România. Deci lucrurile sunt clare.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Domnule Vasile Blaga, să concluzionăm, unde a dispărut spiritul de solidaritate din PD-L? Doi, în aceeaşi idee, de ce credeţi că afirmă domnul Cristian Preda, europarlamentar PD-L că formaţiunea dumneavoastră politică ar putea ajunge ca PNŢCD dacă nu se democratizează? Şi ca să concluzionăm ceea ce discutam despre doamna Macovei, credeţi că cei care provin din societatea civilă, că au fost procurori, că au fost jurnalişti, comentatori, analişti şi aşa mai departe, scriitori, privesc politica din punct de vedere dogmatic, rigid, simplist, şi nu simt nuanţele acestei meserii? Că până la urmă şi aceasta e o meserie.

            Vasile Blaga: Depinde foarte mult de om şi de egoismul lui.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Sau poate de narcisismul său în sensul…

            Vasile Blaga: Vă dau exemple de oameni extrem de iubiţi în partid: Traian Ungureanu.

            Gabriela Vrânceanu Firea: În partid, dar şi în popor credeţi că e la fel de iubit.

            Vasile Blaga: M-aţi întrebat de partid, încă nu am ajuns în faţa electoratului printr-un vot uninominal să vedem cât e unul sau altul de iubit. Deocamdată şi domnul Ungureanu…

            Victor Ciutacu: Dânşii s-au băgat la liste, că era mai simplu.

            Vasile Blaga: Nu, astea sunt procedurile în toată Europa pentru alegerile pentru Parlamentul European.

            Victor Ciutacu: De ce nu a candidat în colegiu la Silviu Prigoană?

            Vasile Blaga: Da, e o întrebare. Deci din acest punct de vedere… dar repet, e loc pentru oricine, şi pentru domnul Preda, şi pentru doamna Macovei, cu o singură observaţie, trebuie să se facă înţeleşi şi să fie efectiv apreciaţi de partid în interiorul lui. Pentru că nu o să aibă cine să îi aleagă. Nu am nevoie de funcţia de secretar general în PD-L ca să îmi spun punctul de vedere în PD-L. Pe mine tot Vasile Blaga mă cheamă şi dacă sunt secretar general şi dacă nu. Şi ştiu să mă duc cu drag în toate organizaţiile PD-L pentru că fiecare coleg ştie cum a lucrat într-o perioadă sau alta cu mine. Eu îi sfătuiesc şi pe ceilalţi ca să înceapă această experienţă. Pentru că e nevoie de ei în partid şi e nevoie de experienţa lor în partid.

            Victor Ciutacu: Domnule ministru, pe de altă parte şi eu înţeleg şi frustrarea lor până la un punct şi o să vă spun de ce. Intri într-un partid, ţi se dă mai mult sau mai puţin … Şi de fiecare dată vine la un moment dat şi intră partidul într-o coaliţie de guvernământ. Că e cu PSD, că e cu PNL, că e cu nu ştiu cine. E evident că oamenii sunt frustraţi şi după părerea mea sunt frustraţi pe bună dreptate pentru că de fiecare dată când PD-L trage un număr de portofolii, trei sunt rezervate, Vasile Blaga, Adriean Videanu, Radu Berceanu. Şi e normal să aveţi şi dumneavoastră o poziţie în partid, dar în partidul ăsta numai Vasile Blaga, Adriean Videanu şi Radu Berceanu trebuie să fie miniştri în toate Guvernele?

            Vasile Blaga: Nici nu trebuie să fie miniştri în toate Guvernele şi eu ţin minte că Radu Berceanu nu a fost de la început ministru.

            Victor Ciutacu: Da, dar dacă luăm la numărul de mandate s-ar putea să vă bată.

            Vasile Blaga: Asta da.

            Gabriela Vrânceanu Firea: O întrebare pentru a depăşi şi acest moment, Victor Ciutacu se pregăteşte să plece la emisiunea sa.

            Victor Ciutacu: Eu îl am invitat pe domnul ministru Kelemen Hunor.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Interesant. Ştiţi că sunt colegi de la PSD care refuză să vină la emisiuni atunci când sunt şi reprezentanţi ai UNPR, spunând că sunt mulţi dintre ei oameni care au trădat formaţiunea politică. Cum vă situaţia dumneavoastră, PD-L, în raport cu această formaţiune politică? Sunt oameni care au plecat de la anumite partide, din motive personale, profesionale, nu are sens acum să le disecăm. Cert e că a apărut un nou partid, denumit de unii care pot fi consideraţi sinceri sau răutăcioşi, un partid care îi este aproape lui Traian Băsescu şi oamenilor săi.

            Victor Ciutacu: Este fostul partid al poporului.

            Vasile Blaga: Sunteţi un pic răutăcios. Sigur că au fost…

            Gabriela Vrânceanu Firea: Deci ce relaţii aveţi cu UNPR? De colaborare sau dimpotrivă?

            Vasile Blaga: Sunt colegii noştri de guvernare şi chiar dacă doriţi să discut de cel care coordonează, de domnul Gabriel Oprea, ministrul Apărării, eu vreau să vă spun un lucru şi o să îl spun pentru prima dată public. Am avut colegi, membri ai PD-L, miniştri ai apărării. Şi eu am ocupat şi atunci poziţia de ministru la MAI. Şi bineînţeles că eu sunt de fiecare dată de partea administraţiei publice atunci când discutăm bunuri, terenuri, imobile, foste cazărmi aflate pe teritoriul unei localităţi sau alta. Şi în momentul în care nu îşi mai găseşte utilitatea iniţială totdeauna sunt pentru transferul ei către administraţia publică locală. Vreau să vă spun că domnul Gabriel Oprea din acest punct de vedere, în mandatul scurt pe care îl are ca şi timp, la MApN, a făcut mult mai mult decât toţi foştii miniştri PD-L la un loc. Deci a înţeles mult mai clar necesitatea transferării acestor bunuri pentru a ajuta efectiv dezvoltarea comunităţilor locale.

            Victor Ciutacu: Numai că în general îi ies în zone unde sunt primari PD-L.

            Vasile Blaga: Nici pe departe. Greşiţi din nou. Nu ştiu ca să fie o solicitare… Aici numai cu argumente şi cu date clare.

            Victor Ciutacu: Vă dau eu ultimul transfer făcut la Poteraş în sector. Haideţi că ştiţi la fel de bine ca şi mine.

            Vasile Blaga: Dar staţi un pic, nu discutăm numai de Poteraş, discutăm de transferuri peste tot în ţara asta.

            Victor Ciutacu: dar la Marian Vanghelie de ce nu a făcut? Că unităţile alea militare au corespondent şi peste drum, şi e sectorul 5.

            Vasile Blaga: A cerut domnul Marian Vanghelie?

            Victor Ciutacu: Nu ştiu, nu mai am discuţii cu domnul Marian Vanghelie în ultima vreme.

            Vasile Blaga: Asta să discutăm. Eu nu cred că aşa se pune problema, nu cred că îl va refuza.

            Victor Ciutacu: Numai primarii PD-L cer în ţara asta? Ceilalţi se pun pe picioarele din spate?

            Vasile Blaga: Nici pe departe. Şi vă rog să întrebaţi primarii, pentru că astfel de transferuri se fac şi la MAI. Să vedeţi dacă fac deosebire între unul sau altul.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Scurtă pauză publicitară. Ne luăm la revedere de la Victor Ciutacu. Când ne întoarcem îl întrebăm pe domnul ministru Vasile Blaga dacă se va întâmpla aşa cum se aude, că din toamnă va exista o remaniere şi că miniştrii din partea UNPR vor veni la guvernare. Mă refer la domnul Marian Sârbu, la domnul Cristian Diaconescu?

            Vasile Blaga: Remanierea o hotărăşte premierul, atunci când consideră. Orice ministru e remaniabil din momentul în care a depus jurământul în faţa preşedintelui. Din momentul ăla în funcţie de cum îşi face datoria, cum respectă programul de guvernare, este remaniabil.

            Victor Ciutacu: Va considera domnul Boc în toamnă că trebuie să intre domnul Diaconescu şi domnul Sârbu în Guvern?

            Vasile Blaga: Vă rog să îl întrebaţi pe domnul Boc.

            Victor Ciutacu: Nu mai am dialog cu domnul Boc de când m-a făcut derbedeu, îmi pare rău.

            Gabriela Vrânceanu Firea: Poate aranjează domnul ministru Vasile Blaga şi cu tine o întâlnire la minister, tot aşa cum se va întâmpla cu mine şi cu domnul Turcan.

(Prin Monitoring Media: Antena3, Ştirea zilei, 20.00)


Responses

  1. dansul demonilor … sunt ultimele zvacniri ale clanurilor FANARIOTE si PARLAMENTARE din ROMANIA !


Lasă un răspuns

Categorii

