Postat de: nicoletasavin | 02/10/2010

Justin Pârvu: „Luptă-te, suflete, ca să primeşti acest har!”

“ESTE HAR:       

Părintele Arhimandrit Justin Pârvu

– să iubeşti fără să fii iubit…
– să slujeşti fără să fii preţuit…
– să dăruieşti fără să ţi se mulţumească…
– să te jertfeşti şi fără să ţi se recunoască…
– să ierţi fără să fii iertat…
– să-l susţii pe cel care te-a lepădat…
– să rămâi liniştit, deşi eşti nedreptăţit…
– să crezi deşi nu vezi faţă în faţă…
– să crezi deşi nu eşti deplin lămurit…
– să investeşti clădind fără speranţe…
– să taci pentru a nu face rau aproapelui…
– să vorbeşti de dragul adevărului…
– sa te jertfesti pentru dreptate…
– să înduri fără să murmuri, fără să cârteşti….
– totul să-ţi aparţină, dar tu de toate bucuros sa te lipseşti…

Luptă-te, suflete, ca să primeşti acest har!”

(Părintele Justin Pârvu de la mănăstirea Petru Vodă)


Responses

  1. ..Un mare intelept ..spune doar lucruri intelepte..greu de infaptuit de un muritor de rand ..sau care sta sa-i vie randul..dar,nu se stie niciodata..

  2. Onu Adrian poate inveti ceva din gandurile pline de har ale parintelui Parvu, una, doua cugetari le-ai putea aplica in postarile tale, ce zici, incerci?? – cratimele 12 si 13 de sus in jos….

  3. Mircea, avem un mircea, asa ca mi-am permis sa precizez asta…
    Sper sa nu te superi daca aici folosesti acest nick.

    Ce-ti facu matalutza Conu’ Adrian?🙂

  4. Buna Nicoleta, stai un pic, postarea catre Onu Adrian a pus-o un popa cu care am facut un chef, eu sant puiu, i-am aratat blogul tau si al EU, i-a placut de Onu …
    Am si eu multe contre cu Onu, vrea sa ma faca simpatizant Basescu, n-a reusit si nici nu sant sperante. De acum incolo am sa postez cu puiu la tine pe blog, te tuc pe frunte…

  5. Adrisantii se stiu ei!
    Tacerea, de cele mai multe ori, e de aur.
    Cand incerci sa iesi basma curata pe seama unora carora le-ai produs o suferinta imensa, stiind ca acestia nu vor vorbi, nativ nu pot sa o faca, ipocrizia e cat galaxia.
    Silence, pleaseeeeeeee!
    Decenta!
    Macar atat!

  6. Daca acest mircea nu este mircea popa consilierul lui Gusa , no problem, dar si daca este, ce sa zic sa-mi indice dlui cratimele alea ca eu sunt mai ardelean la minte, adica mai incet.
    Ca si Puiu de altfel🙂

  7. Ioane,
    Pe numaratelea, astea doua sunt cratimele cu pricina
    – să vorbeşti de dragul adevărului…
    – sa te jertfesti pentru dreptate…

    Sper sa nu te consumi de atata lucru

  8. Nicole, de ce imi strici placerea de a mi le comunica mircea popa (de nume sau de meserie) Intamplarea si nostimada face sa fie tocmai astea singurele in care ma regasesc si transport aici referirea facuta la EU blog la 17:50 ptr Puiu a lu Lenutza:

    „Trebuie sa recunosc ca foarte rar am reusit sa ma ridic la inaltimea acestui crestinism veritabil.
    Una singura pot s-o garantez ca fiindu-mi si mie proprie:

    – să vorbeşti de dragul adevărului…

    Desigur este vorba fie de adevarul matematic care este neindoelnic, fie de adevarul subiectiv dar in care crezi sincer atunci cand il emiti sau sustii.

    Daca : sa te jertfesti pentru dreptate…
    nu presupune neaparat jertfa suprema atunci mereu am jertfit interese personale egoiste ptr a afirma ceea ce eu credeam ca este drept

    Este desigur foarte putin dar ne straduim pe aceasta scara infinita.”

    Nicole ptr tine asigurarea ca nu ma consum eu ptr mai grele si un🙂

  9. Nicole, uneori sunt impresionat ce bine se potrivesc unele lucruri.🙂
    Adica ce inspirata fusesi cu spusele parintelui crestin Justin Parvu…
    Tu nu crezi ca am dreptate, asta apropo de cratima a 12, ca la a 13-a fiind eu nervos nu-mi place sa ma gandesc, ca mi se descarca kalajnicovul.🙂
    Cred ca ar trebui sa iau exemplu de la Sebi si sa-mi vad de ale mele, ca aplicarea lui 12 se pare ca in optica lui mircea zis preotul ma conduce drept in martirajul lui 13.
    Si asta desi eu am explicat exact cum stau eu sub semnul celor doua cratime.

  10. Ioaneeeeeeee,
    Stop, lasa mania persecutiei… cand am zis eu cum ca nu as crede ca ai dreptate?
    Si daca ar da strechea in mine si as zice, ce ar conta?
    De cand te intereseaza pe tine ce spune sau ce crede mircea zis preotul?

  11. Nicole,
    Esti o mare ziarista de investigatii dar vad ca poker nu stii sa joci sau poate nu vrei sa se stie ca stii?🙂

  12. Ioane,
    Nu ştiu sa joc poker, nu ştiu sa joc sah, nu stiu sa joc, nu ştiu sa ma joc.
    Sunt, probabil, o mare perdanta.
    Dar e loc si pentru perdanti sub soare, nu-i aşa?

  13. Da, Nicole, e bine ca e loc pentru tine – eu nu te vad eu perdanta dar depinde la ce castiguri ne referim – dar e rau ca este loc ptr multi altii, de care m-as lipsi cu placere🙂

  14. Frumoasa postare ! Pe linga faptul ca, cele scrise sunt ca un elogiu facut unui Om cu Har dumnezeiesc -parintele Arhimandrit Justin Pirvu- de care sunt impresionata profund , dar si ca aceastea ma indemna la a reflecta asupra ceea ce pare greu de atins de catre orice muritor. Dar Harul nu este la indemina tuturor .
    Prin urmare mie nu-mi ramine decit sa ma inclin in fata Parintelui Arhimandrit si sa incerc atit cit pot ,sa invat sa fiu macar un sfert din ceea ce ati adus ca un omagiu definindu-l ca un Om cu Har -spun eu -dumnezeiesc.
    Iubesc oamenii cu Har ,care sunt gata de a se sacrifica si a se pune in slujba unor idealuri de adevar si dreptate.

    P.S .aduc aici glasul si cite ceva din invatamintele acestuia ..

  15. Reblogged this on albastru de….

  16. vesnica pomenire !


Lasă un răspuns

Categorii

