Postat de: nicoletasavin | 22/10/2010

Rugă versus frică

Rugă. În alb-negru.

O bună prietenă e într-o mare dilemă şi-mi cere un sfat.

„Cere şi ţi se va da! Bate şi ţi se va deschide!
As vrea, Nicol, aş vrea să cer şi aş vrea să bat.
Dar nu-i destul să vreau. Frica e mai mare.
Taina nu mă priveşte doar pe mine.
Dar mi-e teamă că taina poate răni, poate înstrăina, poate ridica ziduri…
Şi nu pot.
Şi nu îndrăznesc.
Şi tac.
Tăinuiesc.
E bine ce fac, Nicol?”

Nu ştiu.
Cred că, în locul tău – dacă citesc corect printre rânduri – şi eu aş tăinui.
Şi nu ştiu să-ţi spun de ar fi rău sau ar fi bine.

Dar de ce nu te rogi?
Dumnezeu nu se supără, nu ridică ziduri, nu se înstrăinează, orice i-ai spune, oricât de gravă e taina.
Şi dac-ar fi un păcat…
Dacă-ţi împlineşte ruga? Poate că da, poate că nu…
Nu ştiu ce fel de legătură ai tu cu El.
Dar să spunem că legătura e în regulă, că-ţi aminteşti de El şi la bine, şi la greu, şi pentru a-i mulţumi, şi pentru a-i cere ajutor…
Depinde ce-i ceri, cum îi ceri… îi ceri să-ţi dea putere să te dezvălui… îi ceri să împlinească calea plăcută ţie sau calea plăcută LUI…
Sigur ştiu un lucru: că El ştie ce e mai bine pentru tine, pentru mine, pentru noi toţi. Dar că tot El ne lasă, totdeauna, să alegem.

P.S. Mai ştiu că n-am înţelepciunea de a da cele mai bune sfaturi în probleme personale, zonă în care nu excelez. Ţi-am sugerat doar ce aş face eu, cu credinţa că – într-un fel sau altul, care fel chiar îmi scapă – chiar de trece ceva timp, voi fi îndrumată pe cea mai bună cale. Nu e obligatoriu să dai curs acestei sugestii…


Responses

  1. läsati-vä timp si rugati-vä din suflet.

    un lucru e f. important, plimbati-vä in parcuri, la luminä, privitzi copacii, frunzele, oamenii.

    desigur dacä sänätatea vä permite.

    eu vä doresc tot binele din lume, cu drag dela cateva mii de km.

  2. Multumim, Theo,
    Sa te iubeasca Dumnezeu oriunde ai fi

  3. Desi multi nu cred in „prostiile din The Secret”, ar trebui studiata harta pozitionarii emotionale. In ea se arata ca dragostea, recunostinta, bucuria, pasiunea, speranta, entuziasmul, asteptarile pozitive, speranta si satisfactia sunt emotii pozitive, in timp ce plictiseala, supararea, ingrijorarea, critica, invinovatirea, furia, razbunarea, ura, resentimentele, vina, depresia si frica sunt sentimente negative.

    Cum rugaciunea este un mix de dragoste, recunostinta, bucurie, incredere, asteptari pozitive si speranta, deci o pozitionare pozitiva, frica, ca sentiment puternic negativ, nu ar trebui sa-si aiba loc.

    O rugaciune cu teama nu este rugaciune: ori ma rog, ori ma tem. Probabil ca frica doamnei nu-i da voie la mai mult si atunci rugaciunea nu exista. Deci are dreptate.😦

  4. În tinereţea mea dedicată filosofiei, scriam în una dintre scrisorile pierdute pentru posteritate… ceva cam aşa…

    Păcatul este uşor de definit prin dorinţa de a păstra secretul asupra lui. Adevăratul purgatoriu se întâmplă aici, pe pământ, şi constă în frământarea omului de a-şi ascunde şi a-şi regreta păcatele.

    Apoi mi s-ar răpus frumosu-mi viitor între cuvintele depresurizate ale convingerilor clasicismului aristotelian…😀

  5. “Cere şi ţi se va da! Bate şi ţi se va deschide! IA CU NESIMŢIRE!’’ … mi s-a spus candva!

    AM CERUT ŞI MI S-A DAT … AM BĂTUT ŞI MI S-A DESCHIS … AM LUAT CU NESIMŢIRE … FĂRĂ FRICĂ! … Am cerut, am batut si am luat cu nesimtire educată şi jentiloamă, ca doar mi-s cercetash civilizat!🙂

    Stiind ca ma iubeste si ca mi-a dat minte sa judec si sa aleg, m-am rugat la Dumnezeu sa-mi dea puterea sa fac ceea ce trebuie, pentru a vindeca rani, a apropia si a dobori ziduri!

    Un singur om nu va poate ajuta in totalitate! Uitati-va in jurul dumneavoastra (inclusiv net) si veti gasi variante la raspunsurile dorite! Adunati-le, analizati-le, prelucrati-le si vedeti ce vi se potriveste mai bine!

  6. Buna mea prietena ar putea sa-ti urmeze sfatul. E pragmatic si ar putea da roade. In numele ei, multumesc, Cercetaso!

  7. Cu multa placere, Doamna!

    Mie mi-au fost foarte utile anumite fraze din diferite comentarii postate pe net, de catre oameni ‘’cunoscuti’’ sau necunoscuti!
    Cateodata, solutiile iti pot veni de la oameni straini, nu de la rude, prieteni, cunoscuti, deoarece acestia pot fi implicati in evenimente, deci pot fi subiectivi!

    Nimeni nu este atoatestiutor, iar nenea Goagal poate face minuni, daca stii sa cauti si sa citesti!🙂 … Fiind cercetash, eu am avantajul ca stiu ce si cum sa caut!

    Si chiar daca am invatat in scoala generala despre papadie sau despre Herodot … BAG PICIORUL IN PEDALA LU’ NENEA GOAGAL SI AFLU CEEA CE MA INTERESEAZA ‘’ACUM!’’🙂🙂🙂

    PS. Domnule Vanghelie, inregistrati-l pe ”Goagal” la OSIM ca este super!🙂🙂🙂


Lasă un răspuns

Categorii

