Postat de: nicoletasavin | 24/10/2010

Parabola despre iubire si ego

Se spune ca a existat odata un arbore batran si maiestuos, cu ramurile intinse spre cer. Cand inflorea, fluturi de toate formele si culorile veneau de pretutindeni si dansau in jurul lui. Cand facea fructe, pasari din tari indepartate veneau sa guste din ele. Ramurile sale aratau ca niste brate vanjoase. Era minunat.

Un baietel obisnuia sa vina si sa se joace sub el in fiecare zi, iar copacul s-a obisnuit cu el si a inceput sa-l iubeasca. Ceea ce este mare si batran se poate indragosti de ceea ce este mic si tanar, cu conditia sa nu fie atasat de ideea ca el este mare, iar celalalt mic. Copacul nu avea aceasta idee, asa ca s-a indragostit de baiat. Egoul incearca intotdeauna sa iubeasca ceea ce este mai mare decat el. Pentru adevarata iubire, nimic nu este insa mare sau mic. Ea ii imbratiseaza pe toti cei de care se apropie.

Asadar, copacul s-a indragostit de baietelul care venea in fiecare zi sa se joace sub el. Ramurile sale erau foarte inalte, dar el si le apleca, pentru ca baiatul sa le poata atinge pentru a-i mangaia florile si pentru a-i culege fructele. Iubirea este intotdeauna gata sa se incline; egoul, niciodata.

Daca incerci sa te apropii de un ego, acesta se va inalta si mai mult, devenind atat de rigid incat sa nu-l poti atinge. Ceea ce poate fi atins este considerat a fi mic. Ceea ce nu poate fi atins, cel care sta pe tronul puterii, este considerat a fi mare.

Asadar, ori de cate ori venea copilul, arborele isi pleca ramurile. Cand micutul ii mangaia florile, batranul copac se simtea cuprins de un val incredibil de fericire. Iubirea este intotdeauna fericita atunci cand poate darui ceva; egoul nu este fericit decat atunci cand poate lua ceva de la altcineva.

Baiatul a crescut. Uneori, dormea in poala copacului, alteori ii manca fructele, sau purta o coroana impletita din florile sale. Se simtea atunci de parca ar fi fost regele junglei. Florile iubirii te fac intotdeauna sa te simti ca un rege, in timp ce ghimpii egoului te fac sa te simti mizerabil. Vazand cum baiatul poarta o cununa din florile sale, dansand cu ea, copacul se simtea fericit. Il aproba cu ramurile sale; canta in bataia vantului. Baiatul a crescut si mai mult. A inceput sa se catere in copac, leganandu-se pe ramurile sale. Ori de cate ori se odihnea pe ele, copacul se simtea fericit.

Iubirea este intotdeauna fericita atunci cand altcineva se poate sprijini de ea; egoul nu este fericit decat atunci cand altcineva il reconforteaza. Timpul a trecut, iar baiatul a inceput sa fie apasat de alte indatoriri. Avea ambitiile lui. Trebuia sa isi treaca examenele, sa isi faca prieteni… De aceea, a inceput sa vina din ce in ce mai rar pe la copac. Acesta il astepta insa cu o nerabdare din ce in ce mai mare, strigandu-i din adancurile sufletului sau: „Vino, vino. Te astept”. Iubirea isi asteapta intotdeauna obiectul afectiunii sale. Ea nu este altceva decat o continua asteptare. Cand baiatul nu venea, copacul se simtea trist. Singura tristete pe care o simte iubirea este aceea de a nu se putea impartasi cu altcineva, de a nu se putea darui. Atunci cand se poate darui in totalitate, iubirea este fericita.

Baiatul a crescut si mai mult, iar zilele in care trecea pe la copac au devenit din ce in ce mai rare. Toti cei care cresc in lumea ambitiilor isi gasesc din ce in ce mai putin timp pentru iubire. Baiatul a devenit ambitios si prins in afacerile sale lumesti. „Ce copac? De ce ar trebui sa-l vizitez?” Intr-o zi, pe cand trecea prin apropiere, copacul i-a strigat: „Asculta! Te astept in fiecare zi, dar tu nu mai vii pe la mine”. Baiatul i-a raspuns: „Ce poti sa-mi oferi, ca sa trec sa te vad? Eu imi doresc bani”.

Egoul este intotdeauna motivat: „Ce poti sa-mi oferi pentru ca sa vin la tine? As putea veni, dar numai daca ai ceva de oferit. Altminteri, nu vad de ce as face-o”. Egoul are intotdeauna un scop. Iubirea nu are nici un scop. Ea reprezinta propria sa rasplata. Uimit, copacul i-a spus baiatului: „Nu vei mai veni decat daca iti voi oferi ceva? Iti ofer tot ceea ce am”. Iubirea nu tine niciodata nimic pentru ea. Egoul o face, dar iubirea se daruieste neconditionat.

„Din pacate, nu am bani. Aceasta este o inventie a oamenilor. Noi, copacii, nu avem bani. In schimb, suntem fericiti. Crengile noastre se umplu de flori, apoi de fructe. Umbra noastra ii racoreste pe cei incalziti. Cand bate vantul, dansam si cantam. Desi nu avem bani, pasarelele se cuibaresc pe ramurile noastre si ciripesc vesele. Daca ne-am implica si noi in afaceri financiare, am deveni la fel de inraiti si de nefericiti ca voi, oamenii, care sunteti nevoiti sa stati prin temple si sa ascultati predici despre iubire si despre pace. Noi nu avem nevoie de predici, caci traim tot timpul aceste stari. Nu, noi nu avem nevoie de bani”.

Baiatul i-a spus: Atunci, de ce sa vin la tine? Nu am de gand sa merg decat acolo unde pot obtine bani. Am nevoie de bani”. Egoul cere intotdeauna bani, caci banii inseamna putere, iar aceasta este cea mai mare nevoie a sa. Copacul s-a gandit mult, dupa care a spus: „Atunci, culege-mi fructele si vinde-le. In felul acesta, vei obtine bani”. Baiatul s-a luminat imediat la fata. S-a urcat in copac si a cules toate fructele copacului, chiar si pe cele necoapte. In graba sa, i-a rupt crengile si i-a scuturat frunzele, dar copacul s-a simtit din nou fericit. Iubirea se bucura chiar si atunci cand este lovita. Egoul nu este cu adevarat fericit nici macar atunci cand obtine ceva. El nu poate simti decat nefericire.

Baiatul nu si-a dat nici macar osteneala sa-i multumeasca arborelui, dar acestuia nu-i pasa. Adevarata sa multumire s-a produs atunci cand acesta a acceptat oferta sa de a-i culege fructele, pentru a obtine bani in schimbul lor. Baiatul nu s-a mai intors multa vreme. Acum avea bani si era foarte ocupat sa obtina cu ajutorul lor inca si mai multi bani. A uitat cu totul de copac, si astfel au trecut anii. Copacul era trist. Tanjea dupa intoarcerea baiatului, la fel ca o mama cu sanii plini de lapte, dar care si-a pierdut copilul. Intreaga sa fiinta tanjeste dupa copilul pierdut, pentru a-l strange la piept si a se usura. Cam la fel tanjea si copacul nostru. Intreaga sa fiinta era in agonie.

Dupa multi ani, baiatul, devenit intre timp adult, s-a intors la copac. Acesta i-a spus: „Vino la mine. Vino si imbratiseaza- ma”. Barbatul i-a raspuns: „Termina cu prostiile. Faceam asemenea lucruri pe vremea cand eram un copil fara minte”. Egoul considera iubirea un lucru prostesc, o fantezie copilareasca. Copacul a insistat: „Vino, mangaie-mi crengile. Danseaza cu mine”. Barbatul i-a raspuns: „Termina cu flecareala asta stupida! Acum doresc sa-mi construiesc o casa. Imi poti oferi o casa? “Copacul a exclamat: „O casa? Bine, dar eu traiesc fara sa stau intr-o casa”.Singurii care traiesc in case sunt oamenii. Toate celelalte creaturi traiesc liber, in natura. Cat despre oameni, cu cat casa in care traiesc este mai mare, cu atat mai mici par in interiorul ei. „Noi nu traim in case, dar uite ce iti propun: imi poti taia crengile, pentru a-ti construi o casa cu ajutorul lor”. Fara sa mai piarda timpul, barbatul a luat un topor si i-a taiat crengile copacului. Din acesta a ramas acum doar trunchiul, dar el era foarte fericit.

Iubirea este fericita chiar si atunci cand ii sunt taiate membrele de catre cel iubit. Iubirea nu stie decat sa daruiasca. Ea este intotdeauna pregatita sa se ofere in intregime. Barbatul a plecat, fara sa-si mai dea osteneala sa arunce in urma macar o privire. Si-a construit casa visata, iar anii au trecut din nou. Copacul, devenit acum un simplu trunchi fara crengi, a continuat sa-l astepte. Ar fi vrut sa il strige, dar nu mai avea ramuri si frunze care sa poata canta in bataia vantului. Vanturile continuau sa bata, dar el nu mai putea scoate nici un sunet. Cu un efort suprem, sufletul sau a reusit sa rosteasca o ultima chemare: „Vino, vino, iubitul meu”.

Timpul a trecut, iar barbatul a imbatranit. Odata, se afla prin apropiere, asa ca a venit si s-a asezat sub copac. Acesta l-a intrebat: „Ce mai pot face pentru tine? Ai venit dupa foarte, foarte mult timp”. Batranul i-a raspuns: „Ce poti face pentru mine? As vrea sa ajung intr-o tara indepartata, sa castig si mai multi bani. Pentru asta, am nevoie de o barca”. Fericit, copacul i-a spus: „Taie-mi trunchiul si fa-ti o barca din el. As fi extrem de fericit sa devin barca ta si sa te ajut sa mergi astfel in tara aceea indepartata, pentru a castiga mai multi bani. Dar, te rog, ai grija de tine si intoarce-te cat mai repede. Voi astepta de-a pururi intoarcerea ta”. Omul a adus un ferastrau, a taiat trunchiul copacului, si-a facut o barca din el si a plecat.

Acum, din copac nu a mai ramas decat radacina, dar el a continuat sa astepte cu rabdare intoarcerea celui iubit. A asteptat mereu si mereu, constient insa ca nu mai avea nimic de oferit. Poate ca barbatul nu se va mai intoarce niciodata. Egoul nu se duce decat acolo unde are ceva de castigat.

Odata, m-am asezat langa ciot. Acesta mi-a soptit: „Am un prieten care a plecat departe si nu s-a mai intors. Ma tem sa nu se fi inecat, sau sa nu se fi ratacit. Poate ca s-a pierdut in tara aceea indepartata. Poate ca nici macar nu mai este in viata. O, cat mi-as dori sa aflu vesti de la el! Ma apropii de sfarsitul vietii, asa ca tot ce mi-as mai dori ar fi sa aflu vesti despre el. Atunci as muri linistit. Dar stiu ca nu ar mai veni nici daca mi-ar auzi strigatul, caci nu mai am nimic sa-i ofer, iar el nu intelege decat acest limbaj. Egoul nu intelege decat limbajul acceptarii. Iubirea vorbeste limbajul daruirii.

Autor: Osho


Responses

  1. Cu tot respectul dar cred că Osho preia copios din autori euroamericani. Povestea se intitulează The Giving Tree. A fost scrisă şi ilustrată de Shel Silverstein. Prima ediţie a apărut în 1964.

  2. este superb ce atzi postat, mi-a mangaiat sufletul. multumesc!

  3. Delapicentru,
    Cu semnatura lui Osho am gasit-o, cu semnatura lui am dat-o.
    Poate ca in carte spune ca nu-i a lui.
    Eu am luat-o de pe net ( vezi link http://www.esoterism.ro/ro/parosh.php )

  4. Vă cred că, e mai atrăgător exotismul învăţăturilor venite cu pluta pe Gange, însă parabola de mai sus îşi are totuşi originea în lumea noastră, iudeo-creştină.

    Doamnă Nicoleta Savin, cu iertare, dar dacă aş fi fost în locul dv., aş fi mulţumit pentru referinţă, m-aş fi scuzat pentru repezeală şi aş fi adăugat o notă privind paternitatea textului. În niciun caz nu aş fi răspuns birocrăţeşte cu trimiterea la articolul de „lege” internetă, fie ea şi „ezoterică”. Dacă ăsta e ezoterism, înseamnă că fiul meu, căruia i-am citit cartea (de hîrtie) pe-nserat, e deja guru. 🙂

    Acuma, pe bune, ce poate fi mai exoteric decît o carte scrisă pentru copii, în milioane de exemplare, şi în peste 30 de limbi?

  5. Domnule Delapicentru,

    Ce proces de intentie pentru ca am postat un text, indicand autorul mentionat de sursa folosita!

    Raspund intarziat sugestiei dvs, va multumesc pentru semnal si cer iertaciune pentru „repezeala” de a posta o poveste care mi-a placut.
    Si nu mi-a placut pentru ca l-am gasit pe un site de esoterism, acolo sunt mii de texte, mi-a placut, pur si simplu.
    Si-mi va place la fel de mult, indiferent de tipul de spiritualitate din care provine.
    Cine mi-a citit mie comentariul „birocratic”, a citit si comentariul la care am raspuns, cel semnat de dvs, in care faceti referire cu link
    la „The Giving Tree”.
    Nu mi s-a parut necesar sa mai adaug ceva prezentarii de pe Wikipedia din link-ul amintit.
    Ma deranjeaza ca vorbiti de „paternitatea” textului, cat timp nu mi l-am asumat eu.
    Am facut trimitere la autor, am dovedit ca acesta este autorul, pe site-ul citat.
    Osho putea sa plagieze, nu e treaba mea, nu e nici vina mea.
    Credeti ca parabola place mai mult sau, dimpotriva, displace cititorului, daca e sau nu creatia lui Osho, daca ea a fost reluata meritat sau nu pe un site de esoterism ori e exoterica de-a binelea?

    Domnule Delapicentru,
    Cu tristetea de a fi citit un rautacism nemeritat, un fel de nod in papura pe care nu stiu ce am facut sa-l merit,
    raman aceeasi gazda perfecta si va multumesc… 🙂

  6. Este fascinant si absolut real.Copacul acela
    a fost mama mea,a fost tatal meu,iar acum
    sunt eu.

  7. am uitat sa-ti multumesc pentru povestile de pe
    blogul tau:frumoase,sensibile unele,iar altele doar adevarate.
    Iti recomand si eu un pictor la care totul pare
    invaluit in ploaie:Leonid Afrimov

  8. Doamnă Nicoleta Savin,

    Vă mulţumesc pentru răspuns, însă nu e nevoie de atîtea explicaţii şi minimalizări.

    Oamenii preiau texte apocrife uneori şi numai din entuziasm. Cred că ştiţi despre unele texte circulante pe net, atribuite lui Paler. Andrei Cornea semnala deunăzi în Revista 22 aceeaşi uşurinţă cu care apar apocrifele. Cred că a fost şi cazul dv.

    Entuziasmul este un afect. Oricine poate avea afecte. Nu e nimic blamabil. De aceea, prima mea intervenţie am gîndit-o în aşa fel încît să vă uşurez repararea erorii cauzate de entuziasm.

    Dacă textul ar fi fost o stenogramă, de pildă, nu aş fi pus în discuţie autenticitatea. „Răutăcismele” mele nu s-ar fi manifestat dacă textul nu era despre valorile fundamentale: Binele, Adevărul şi Frumosul. E cumva ironic să minimalizăm tocmai adevărul, cînd vine vorba de stabilirea originii unui text moralizator.

    Nu aş fi fost atît de insistent, dacă nu aş fi găsit în texte semnate de jurnalişti (prezumaţi a fi profesionişti ai adevărului) apocrife flagrante, cum ar fi: „Dacă dragoste nu e, nimic nu e. (M.Preda)” cînd, de fapt, fraza apare într-una din Evanghelii, rostită de Iisus Hristos. Cronologic, Iisus l-a precedat pe Preda, şi nu invers.

    Pe mine, sincer, mă întristează cînd oamenii nu recunosc decît ţepos o eroare omenească. Deşi e atît de simplu!: „Scuze! Am corectat. Mulţumesc.”

    Cu speranţa că nu v-am vexat şi de această dată, vă rămîn acelaşi cititor fidel.

  9. …trist! foarte trist!
    … nu mai fi asa trista… nu mai scrie lucruri (frumoase!!) triste!!
    … in tot ce scrii, ce spui… arati tristetea… cineva tre’ sa fie nefericit!!??
    …autorii nu au iubit cu adevarat si n-au fost iubiti cu adevarat!!!
    …filosofi frustrati!
    !…iubirea adevarata este IUBIRE!!! cu armonie !!
    …stii cum… mereu in urma,…in trecut ,..din amintiri..
    (lasa-le dracului, in camara lor!) si traieste din plin prezentul, cu bucurie, ca si maine-i o zi!!! (si-ti prezic, si-ti doresc un viitor fericit!!!)
    Esti, intr-adevar, reporter de anchete (e naspa sa scormonesti in fapte, lucruri, viata unor oameni, din trecut!!). Dar nu amesteca munca cu…
    …nu e treaba mea, dar, tocmai pentruca imi esti draga (si vb despre iubire…) … NU VREAU UN RASPUNS!
    -Ai obsevat ca ograda iti este goala!??
    -Nu te du la fundul apei pt. o idee de kkt (loialitate!!??), ai timp sa sari din barca si priveste de pe uscat realitatea!!
    ..ar fi pacat…

  10. Savin după câte bag io sama, de când te-am lăsat singurică să bântui prin virtual, tot felul de „mapeţi” au cam început să te „încalece”! Pardon de verb, dar zi mersi că nu l-am băgat p-ăla care începe cu „f” are 4 litere şi se termină cu „ă”!
    Eu înţeleg că matale cam doreşti să fii o educată şi-o jentiloamă, dar ai grijă că eu nătărăi la mine-n pat nu primesc! PUNCT!

    Băh ăsta de pe la epicentru, io fiind de pe la pericentru, înseamnă că sunt mai aproape de astrul Savin (moaaaaamă Savin ce-am băgat-o pe asta cu „astru”) aşa că achtung la mine ce-ţi vorovesc tastând:

    Observ (deh, m-a făcut mama „observator”) că matale stând cu DOS-ul pe hipocentru eşti zguduit rău la neuron! De la un timp, Savin a ajuns ţinta atacurilor unei cete de labagii din care văd că şi domnia matale cea epicentristă şi zguduită la neuron faci parte (nu folosesc „onanişti” deoarece nu ai înţelege ce vreau să spun, deci ţi-am băgat-o p-aia dreaptă: „labagii”). Deci:

    – una la mână:
    Unde mătărânga mea vezi tu semnătura lui Savin la subsolul textului măh „apocrifule” ? (am folosit tremenul „apocrif” în sensul că eşti de-o autenticitate îndoielnică! Adică eşti neamu’ lu’ Postacu’ care primeşte textul, îi dă copy-paste şi pac îl bagă la comentarii)

    – a doua la mână:
    Măh ‘telectualule, dacă nu ştii cu ce se mănâncă Osho, nu te juca bre cu el că rişti să te arzi la deşte!

    – a treia la mână:
    Pe un blog personal, stăpânul acelui blog nu are voie să publice ce vrea muşchii lui? Ia spune măh deontologu’ lu’ peşte?

    – a patra la mână:

    ATANSION LA MINE POSTACI PSD-isti!

    FACEŢI BINE ŞI OCOLIŢI OGRĂZILE PE CARE LE PĂSTORESC, NU DE ALTA DAR IO NU-S BĂSESCU CA VOI SĂ MĂ ÎNJURAŢI PE MINE SAU PE AI MEI ŞI SĂ NU VĂ FUT MUMA-N CUR DE ‘TELECTUALI CU MELCII VOŞTRI CU TOT! AVEŢI GRIJĂ LA LUNGUL NASULUI CĂ POATE PUN MÂNA PE BARDĂ! NU PE „BARDA POLITICĂ” A LU’ SAVIN, CI PE BARDA MEA! ŞI SĂ VEZI CE BĂRDUIALĂ VĂ TRAG!

    Haides paides! Şi luaţi o dedicaţie:

  11. Ia să mă iau şi de tine un pic ‘talianco!

    – una la mână:
    Tu pe cine îmbârligi Corco manamura vieţii mele când spui:
    „Nu te du la fundul apei pt. o idee de kkt (loialitate!!??), ai timp sa sari din barca si priveste de pe uscat” ?
    Pe mine sau pe marinar?
    Din care barcă să sară?
    Din barca mea sau din barca marinarului?
    Hai să-ţi spun io dementul ceva:

    a. Savin nu va sări din barca marinarului dintr-un singur motiv: ARE CARACTER!
    b. Savin nu va sări din barca mea dintr-un singur motiv: CĂ MĂ IUBEŞTE DE CRAPĂ! IO SUNT SOARILI VIEŢII EI!

    Înţeles-ai Corco dragă?

    – a doua la mână:
    De câte ori v-am învăţat io pe voi că totdeauna aparenţele înşeală?
    Ha?
    Aud?
    Ai văzut cum ţi-ai luat ţeapă cu „Botonista Şefă”? Ia spune ‘talianco?
    Am dreptate sau nu am dreptate?
    DA sau NU?
    🙂

  12. …”Ai văzut cum ţi-ai luat ţeapă cu “Botonista Şefă”?… Am dreptate sau nu am dreptate?
    DA sau NU?”
    -„DA”!!!…meiii …imbarligatorule !..simteste-te bine!!(fie vb. intre noi, mie imi pare rau…desi,nu mi-s o credula..am crezut!..mi-a placut!..)

    a.” Savin nu va sări din barca marinarului dintr-un singur motiv: ARE CARACTER!”..in contestul actual..(loialitate!!!)..mai bine fara!! ..imi mentin ideea!!..mai are timp!!..da’ nu mult!..marinarul ,s-a dovedit a fi fara caracter!!!..il doare la basca,pe care i-a luat-o ,demult, vantu’,ca tot echipajul lui se scufunda cu barca,cu tot,..ca el, smecheru’se salveaza!!! …….
    iti place ,sau nu, asta-i crudul adevar..ori ai ochelari de cal ,ori, de al dracului ce esti ,te pui contra ,..doar ca-ti place sa melitezi..din melita!!
    ..daca lucrurile isi urmeaza cursul pe aceasta traectorie,(ar fi pacat si mi-ar parea rau,ca-mi sunteti dragi) veti fi tratati cum au fost, cei care-i cantau”osana” lui Ceausescu,..dupa ’89!!
    ..un capitalist ,ar spune:..”cand pierzi o „piata”este pentru 4ever!,per sempre!,..pe vecie!!!

    b.” Savin nu va sări din barca mea dintr-un singur motiv: CĂ MĂ IUBEŞTE DE CRAPĂ! IO SUNT SOARILI VIEŢII EI!”
    ma bucur!..nu m-am referit la asta!
    …da ,ce-ai sarit asa…?te apasa musca pe caciula?!(cand mai simt…ii scriu personal lui Nicol,pe mail-ul personal)sic!sac!

    Doamne ,ajuta-ne,pe noi toti,pacatosii!!!

  13. Draga mea,
    Raman siderata de ceea ce scrii. Ce osanale? A avea consecventa inseamna osana? Din 1990 incoace am votat tot ce nu e psd si aliatii lor de conjunctura.
    Nu sunt simpatizanta niciunui partid politic, nici macar PDL, am prieteni in toate partidele, deci simpatizez oameni, nu formatiunea politica din care ei fac parte.
    Cred ca nu m-a vazut nimeni cantand osanale lui Traian Basescu, nici aici, nici pe realpolitic, nici pe tv.
    Recunosc explicit ca sprijin ceea ce vrea sa faca pentru Romania, dar o fac cu decenta, fara excese, fara rasplata.
    Nu am nici un avantaj material, profesional, nici de la Traian Basescu, nici de la alti politicieni.
    Corco, daca tu crezi ca astept recunoastere de la cei ce sunt sau de la cei ce vor veni, te inseli.
    Nu ma voi dezice de mine, indiferent cum pare din afara loialitatea, consecventa sau verticalitatea mea.
    Nu un singur om e vinovat de raul actual din Romania, iar cine crede asta sa nu spere sa fiu de acord.
    Nu pot judeca fragmentat un rau de 20 de ani, iar la fundul sacului sa arat cu degetul doar pe cei care au bagat ultima data mana in sac, doar ca sa-mi fie bine, sa ma „salvez”, doar fiindca asta asteapta marele public, nu pot.
    Asta este, asta sunt!

  14. Iubirea din povestea cu copacul nu e iubire omeneasca ci iubire divina ori venerare. In iubire partenerii sunt egali si construiesc relatia lor impreuna. In iubirea divina s-a mai auzit ca o divinitate sa tina oamenii in brate indiferent ce prostii faceau dar sunt si destule exemple contrare in care divinitatea pedepseste destul de aspru nerecunostinta oamenilor. In venerare unul din parteneri se daruieste obsesiv chiar daca efortul sau e ignorat sau nedorit. Oamenii care pot iubi in felul acesta sunt fie niste sfinti (inca) necunoscuti fie inca mai au mult de mers pe drumul descoperirii de sine.

  15. Hmmm, dna Savin cu riscul de a primi 1 – 2 – 3 scatoalce dupa ceafa … 🙂 🙂 🙂

    *** Prima: DELAEPICENTRU

    – Ati postat ’’Parabola despre iubire si ego’’, autor: Osho …. Frumoasa, multumim!

    – Delaepicentru spune ’’ Cu tot respectul, dar cred că Osho preia copios din autori euroamericani. Povestea se intitulează The Giving Tree. A fost scrisă şi ilustrată de Shel Silverstein. Prima ediţie a apărut în 1964’’

    – Dumneavoastra spuneti ’’Cu semnatura lui Osho am gasit-o, cu semnatura lui am dat-o.’’ (vezi link http://www.esoterism.ro/ro/parosh.php )

    – Eu as fi spus ca si dvoastra, as fi citit link-ul dat si as fi facut si ce zice delaepicentru ’’aş fi mulţumit pentru referinţă şi aş fi adăugat o notă privind paternitatea textului.’’ PUNCT!

    …. Asa, ca intre o GAZDA PERFECTA si un CITITOR FIDEL! 🙂

    *** A doua: Draga noastra CORCO

    – Ograda nu va este goala, este vizitata! Dar existand si cealalta, cu impact foarte mare, nu puteti sa postati in ambele!

    – LOIALITATEA … I-as fi raspuns asa: ’’SUNT LOIALA CUI CONSIDER EU CA MERITA! CUI NU MERITA, URA SI LA GARA!’’

    – ’’Raman siderata de ceea ce scrii. Ce osanale? A avea consecventa inseamna osana?’’ … Eu i-as fi raspuns: VOTEZ SI SUSTIN PE CINE VREAU SI PE CINE CONSIDER EU CA MERITA! Iarasi PUNCT!

    Corco, iar bagi fitile? 🙂

    *** A treia: domnul Anti
    Are dreptate stimabilul … ’’să fii o educată şi-o jentiloamă’’ cateodata strica … (fara nicio legatura cu comentariile de mai sus).

    Primesc 1 – 2 – 3 scatoalce dupa ceafa? 🙂 🙂 🙂

  16. Cercetasule,
    Nema scatoalce, sunt foarte corecte observatiile.
    Concluzie: Mai bine nu raspund de loc decat sa rasapund pe fuga, laconic, si sa nu ma fac inteleasa.
    Dregerea unei greseli se poate dovedi dificila, daca nu chiar imposibila.
    Sa-mi fie invatare de minte, ai mare dreptate.

  17. cercetasho
    „Primesc 1 – 2 – 3 scatoalce dupa ceafa?”
    No!!!
    ..da’ iti place sa perii,mama ,mama!!..ai luat aspiratorul!! ..

    ..”Corco, iar bagi fitile?”
    No!!
    Mi-am spus sincera ,parere,pe care nu tin neaparat s-o aprobi(tu sau oricare…).
    „- Ograda nu va este goala, este vizitata! ”
    ..si atat!Oamenii care o indragesc pe Nicol,mai au si bun simt si nu vor sa intre pe” contre”..privesc de peste gard,dar nu intra in ograda,sa nu deranjeze gazda cu pareri diferite…(sunt o rebela si am mai putin bun simt,sau deloc..si spun lucrurilor pe nume,mai ales celor la care tin–imi asum toate riscurile!–!

    …si:
    „…CONSIDER EU CA MERITA!” ’’SUNT LOIALA CUI CONSIDER EU CA MERITA! …..marinarul,nea’ Traian,Baselu’…in nici un caz presedintele romanilor(decat in anale si documente…) a pierdut …..increderea,dreptul de a-i fi loial!! ESTE UN PERDANT, CHIAR DACA ESTE IN FUNCTIE!!!

    Cercetasho,spuneai ,odata,ca daca -ti taie din salar, pleci!?..ai facut-o??!!.. sau te-ai” invartit”??!!

  18. Altceva voiam sa va spun astazi:
    Am citit ca Adrian Paunescu este in coma!
    Tineti-ma la curent !!!
    ..un consecvent al pcr(a cantat „osana” lui Ceausescu)..si a fost huiduit si fluerat dupa ’89,dar si-a tras spuza si pe turta lui si pe a noastra,cei ce mergeam la Cenacluri,..am cantat poezia lui pe muzica folk ..
    ..”Trist e vulturele cu ochii scosi
    In berna sade…..
    ……………………….
    E vai si amar de vulturele orb:
    DECAT UN VULTURE CU OCHII SCOSI,
    MAI BINE SA TE NASTI UN BIET COCOS!”
    …mie imi place mult poezia lui Adrian Paunescu!
    un om al pamantului romanesc,un adevarat patriot
    un creier,un titan in poezie…
    http://www.trilulilu.ro/hippiepittis/fb5ca2bc2b43dc
    ..:”daca nu ma nasteam roman,fugeam in ROMANIA!”mi-a placut la nebunie!!!..asta spune totul….

  19. 1. Auliuuuu, Corco …. chiar ca ma pregatisem de vreo cateva scatoalce, cate una de la fiecare personagiu mentionat in comentariu! Asa ca stateam ca testoasa cu capul in carapace, ca sa nu ma loveasca vreun iatagan azvarlit … doar am scapat ca prin urechile acului, acum vreo cateva luni! 🙂
    Periere? … Ba deloc, doar mod de exprimare diferita!

    2. ’’Oamenii care o indragesc pe Nicol, mai au si bun simt si nu vor sa intre pe ”contre”… privesc de peste gard, dar nu intra in ograda, sa nu deranjeze gazda cu pareri diferite’’

    *** Eu o stiu si pe aia cu ’’CONTRAZICEREA ESTE MAMA LUI PROGRESU’! ÎN PLUS NU CREZI CĂ AR FI ANOSTĂ ŞI BENINGNĂ O DISCUŢIE CALMĂ, LINIŞTITĂ ŞI UNISENSUALĂ? HIHIHI….CITEŞTE MEREU DINCOLO DE CUVINTE!’’

    3. Hihihiii, aia cu ’’Corco, iar bagi fitile?” era asa de sanchi, ca sa te fitilesc putin … tot din simpatie! 🙂 Si mie imi plac oamenii care-si spun parerea … rebelii! …

    *** ’’SUNT O REBELA SI AM MAI PUTIN BUN SIMT, SAU DELOC … SI SPUN LUCRURILOR PE NUME, MAI ALES CELOR LA CARE TIN – IMI ASUM TOATE RISCURILE!’’

    4. “…CONSIDER EU CA MERITA!” ’’SUNT LOIALA CUI CONSIDER EU CA MERITA!

    *** Hmmm … valorile, criteriile difera pentru fiecare dintre noi!

    5. Corco draga, cum sa-mi taie mie din salar’ … cum sa ma lase sefu’ sa plec?
    Normal ca m-am ”invartit”! Sefu’ meu este cel mai grozav sef berbant si a zis ca doar mie nu-mi taie salariul, ba chiar mi-l mareste … numa’ sa nu plec! Cum sa piarda o asa comoara ca mine? :)Vezi, acum sa nu spui si tu altcuiva, ca sa afle tot satul! 🙂

  20. Offtopic.
    Precizare: Am ales acest loc să postez ceea ce urmează având în vedere cuvântul „iubire” dim titlu…

    Deoarece pe blogul meu „Românica blues” http://romanicablues.wordpress.com/ userul Antibiblotecarul a postat la subiectul acesta: http://romanicablues.wordpress.com/2010/10/31/filmuletul-din-1928-care-a-inebunit-lumea/ acest linc http://antideontologul.blogspot.com/2010/11/hotarare.html , la capătul căruia este postat textul care urmează:
    “Hotărâre!
    Nicoleta Savin, eu soţul tău, conform Certificatului de Căsătorie seria CE nr. 675343 te anunţ oficial că a doua zi după ce tu ai să mai apari la postul de televiziune B1TV, am să intentez acţiune de divorţ! Această hotărâre am luat-o, deoarece eu m-am săturat să „sponsorizez indirect” partidul condus şi şmenuit de mafia infractorului Vasile Blaga! Atât timp cât acest poplăcar va avea influenţă în acest partid, eu personal şi cei toţi de teapa mea scoatem husele de pe tunuri şi executăm foc direct asupra PDL! PDL NU MERITĂ SUSŢINUT ATÂT TIMP CÂT MAFIA LUI VASILE BLAGA ÎL CONDUCE! Deci din acest moment ai de ales: ORI B1TV ORI CĂSNICIE!”
    ***
    Cred că trebuie să spun şi eu ceva.
    Dacă aş avea un soţ care îmi pune astfel de condiţii, aş alege B1tv…

  21. Sunt perfect de acord cu tine Blue şi spun:
    DRUM BUN CALE BĂTUTĂ!
    🙂 🙂 🙂

  22. deutchebrak spune:
    4 noiembrie 2010 la 8:53 pm

    EU AM ÎNVĂŢAT SĂ STAU CU ARMA LA PICIOR … CINE NU ÎNVAŢĂ DIN GREŞELILE TRECUTULUI SE CHEAMĂ CĂ-ŞI MERITĂ SOARTA.
    ………………………………………………………………

    ‘’Dreptaci, un dreptaci cu verb, sprinţar în taste şi acid în replici! Un dulău regal, un DEUTSCHEBRACK!’’

  23. http://mihaiboeru.ro/2010/11/la-cotet/

  24. *antibibliotecarul*

    Sunt perfect de acord cu tine Blue şi spun:
    DRUM BUN CALE BĂTUTĂ!

    ==========
    Aşa, ca fapt divers, dacă te taie de la ciorba caldă nu trebuie să disperi, te-oi invita eu la un coniac şi-o ciorbă de burtă din când în când… :D:D:D:D:D

  25. Re: Blue 05.11.2010/11.45
    1. Dacă mă taie la ciorbă caldă, o tai şi io!
    🙂
    2. Unde ai văzut tu vreodată ca un monument de nesimţire, brusc să devină disperat?
    🙂
    3. Coniac nu beau! Doar Chivas!
    🙂
    4. Ciorbă de burtă nu vreau! Că burtă am destulă!
    🙂

    Şi întru isteria lu Savin, rămâne cum am stabilit:

    Cum apare la B1TV, cum pac-pac, bag divorţ a doua zi! Gata cu munca patriotică! Cui nu-i convine: URA ŞI LA GARĂ! ALTA LA RÂND, CĂ DE FEMEI GEME TERRA ŞI BERBAŢII FROMOŞI, DĂŞTEPŢI ŞI TELECTUALI CA MINE, E RARA AVIS! „E RARA AVIS” CĂ E MAI PUŢINI DE 50!
    🙂 🙂 🙂

  26. Blue,
    Nu-i da un deget, ca-ti ia mana…. 🙂 Paianjenul are plasa intinsa…

    Anti,
    Nu ma isterizez, dar nici nu mai tac cand vad atata perseverenta.
    De acord ca nu e bine sa faci munca patriotica in secolul 21, ai dreptate pe talgerul B1.
    Pe talgerul divort din aceeasi balanta, nu mai stiu cata dreptate mai ai…
    Santajul nu e in regula, nici usurinta cu care spui alta rand, de parca as fi o oama oarecare.
    Si nu sunt.
    O fi gemand Terra de femei, virtualul si realul de ispite, dar una e Nicoleta Savin, fie si pentru faptul banal ca fiecare dintre pamanteni este unic…
    Nu obisnuiesc sa ma laud, dar ma obligi s-o fac.
    Tu unul, stii bine ce ma deosebeste de altele, ce anume face diferenta.
    Si daca te faci ca nu stii, ia de aici: nu-mi dau mintea si inima pe nici o frumusete blonda, bruna sau roscata, cu putini, multi si foarte multi bani.

    Cat despre barbati, si de ei geme Terra, fii pe pace.
    E mai greu de gasit oameni de calitate, barbati sau femei.
    Totul e sa vrei sa cauti… ia ceva timp… dar probabil ca merita…

    Ura si la gara? Mai schimba si tu repertoriul, nu confunda doamnele din harem cu nevasta… 🙂
    Nu de alta, dar le miroase a sange si tac malc, cu coroanele pregatite. Pe panglici vor scrie ce mult ma pretuiesc cand, de fapt, m-ar omorat cu zile… 🙂 🙂 🙂

  27. Harem nu mai am, dar imediat pot corecta această situaţie! În 48 de ore am 8 femei! Câte una pe zi săptămânal deci 7 bucăţi, plus o bucată rezervă!

    Oricum rămâne cum am stabilit:
    B1TV sau DIVORŢ!

    Şi tu şi câţiva de pe aici ştiţi că mi-s catâr habotnic şi când o iau pe arătură nicidecum nu întorc teleguţa îndărăt! AM ZIS, ZIS RĂMÂNE! GATA CU MUNCA PATRIOTICĂ! PUNCT!


Lasă un răspuns

Categorii

