Postat de: nicoletasavin | 29/12/2010

Nichita Stănescu, între cuvinte şi necuvinte

Dor de Nichita. Regal cu Nichita. Geniu. Cuvinte. Necuvinte. Emoţie. Iubire (ne)mărturisită.  Mister. Muzică dumnezeiască. Imagini tulburătoare. E farul aprins pentru un prieten drag aflat departe, în furtună… Prea mândru să ceară ajutor… Prea mândru să-l primească…

Necuvintele

El a întins spre mine o frunză ca o mână cu degete.
Eu am întins spre el o mână ca o frunză cu dinţi.
El a întins spre mine o ramură ca un braţ.
Eu am întins spre el braţul ca o ramură.
El şi-a înclinat spre mine trunchiul ca un măr.
Eu am înclinat spre el umărul ca un trunchi noduros.
Auzeam cum se-nteţeşte seva lui bătând ca sângele.
Auzea cum se încetineşte sângele meu suind ca seva.
Eu am trecut prin el.
El a trecut prin mine.
Eu am rămas un pom singur.
El un om singur.


Responses

  1. http://sirimie.blogspot.com/2010/12/oameni-buni-nichita-stanescu.html

  2. @ ALL
    Eu aleg cuvintele nespuse inca.. De aceea ,va urez ,din locatia ILINCUTZEI lu „tatae ,un sincer „LA MULTI ANI”. Sa ma iertati pentru disconfortul intelectual pe care vi-l produc,adeseori..
    Va ofer,spre iertare ,niste versuri dragi mie ,pe care le mai cant pe ,pe strune de chitara ,atunci cand mi se pare ca nu mai am combustibil…

    Nights In White Satin

    Nights in white satin, never reaching the end,
    Letters I’ve written, never meaning to send.
    Beauty I’d always missed with these eyes before.
    Just what the truth is, I can’t say anymore.

    ‘Cos I love you, yes I love you, oh how I love you.

    Gazing at people, some hand in hand,
    Just what I’m going through they can’t understand.
    Some try to tell me, thoughts they cannot defend,
    Just what you want to be, you will be in the end.

    And I love you, yes I love you,
    Oh how I love you, oh how I love you.

    Nights in white satin, never reaching the end,
    Letters I’ve written, never meaning to send.
    Beauty I’ve always missed, with these eyes before.
    Just what the truth is, I can’t say anymore.

    ‘Cos I love you, yes I love you,
    Oh how I love you, oh how I love you.
    ‘Cos I love you, yes I love you,
    Oh how I love you, oh how I love you.

    Breath deep
    The gathering gloom
    Watch lights fade
    From every room
    Bedsitter people
    Look back and lament
    Another day’s useless
    Energy spent

    Impassioned lovers
    Wrestle as one
    Lonely man cries for love
    And has none
    New mother picks up
    And suckles her son
    Senior citizens
    Wish they were young

    Cold hearted orb
    That rules the night
    Removes the colours
    From our sight
    Red is gray and
    Yellow white
    But we decide
    Which is right
    And
    Which is an Illusion

    Moody Blues

    P.S.
    Dupa cum veti observa ,in viata ,ca si in muzica REFRENUL conteaza ..
    ‘Cos I love you, yes I love you,..sa fie..forever…

  3. Multumesc Freddye, in numele tuturor.
    Sa ai si tu, si toti cei dragi, un super an in 2011!
    Care disconfort?
    Ce iertare?
    Ce plictisitor ar fi sa fi fim cu totii de acord….

  4. Un simplu, dar din inimă, LA MULŢI ANI!
    Vă urez UN AN NOU 2011, care să vă aducă sănătate, prosperitate, fericire şi ocrotirea lui Dumnezeu.
    Vă doresc dragostea celor pe care îi iubiţi şi respectul celor pe care îi veţi întâlni…
    Dumnezeu să vă binecuvânteze!

  5. LA MULTI ANI tot ce va doriti si multa sanatate

  6. Doamna Ajuta-va la Toti si va doresc din inima sanatate, fericire si bucurii.
    La Multi Ani!

  7. Toate visele si toate sperantele sa se adune si sa iti lumineze calea in viata sa iti faca o lume a ta in care sa te simti fericita si iubita. Lumea toata este a ta trebiue doar sa dai iubire iubirii si atunci toate si in toate se vor rezolva. Te pupic dulce🙂
    La multi ani!

  8. Arizonianul, Mircea Bozan, Ana, Ghita, Freddye, Fluturel,

    Multumim din toata inima pentru urarile voastre.
    Le multumesc si celor care mi-au transmis mailuri de sarbatori.
    Anul 2011 sa va aduca sanatate, noroc, fericire, bani si tot ce va doriti!
    Sa fiti iubiti, dragilor, si sa iubiti la randul vostru!
    LA MULTI ANI!


Lasă un răspuns

Categorii

