Postat de: nicoletasavin | 04/01/2011

Lemnele, visele şi Iisus

A fost odată ca niciodată un deal şi pe dealul acesta creşteau trei copaci înalţi.
Cum e vorba de o poveste, copacii aveau şi ei visele lor, pe care şi le povesteau unul altuia.

Primul a spus:
– Eu vreau să fiu transformat în corabie, să duc pe mare prinţii şi prinţesele lumii.
– Eu, a zis al doilea copac, aş vrea să fiu transformat într-un sipet care să ţină comorile cele mai mari ale lumii.
– Eu, zise ultimul copac, vreau să ajung cel mai mare şi mai falnic copac de pe dealul asta şi să se uite cu respect spre mine toţi oamenii.

Într-o zi au venit acolo tăietorii de lemne.

Primul copac jubila când a fost tăiat, căci se vedea cea mai mare corabie construită vreodată.
Al doilea la fel, căci se vedea o ladă plină de aur curat.
Al treilea era îngrozit, dar a fost şi el tăiat.

Primul copac a fost dus într-un sat de pescari şi transformat în câteva bărci de pescuit.
Al doilea, în loc de lada cu comori, a fost făcut iesle pentru animale.
Al treilea a fost tăiat în două bucăţi şi lăsat într-un grajd, vreme de mulţi ani.

Visurile copacilor păreau să fi fost sfărâmate.
Corăbiile, comorile şi semeţia păreau acum atât de departe.

Dar…

Peste ani, o femeie însărcinată nu a avut unde să nască si a născut în ieslea făcută din trunchiul celui de-al doilea copac.

Mai târziu, fiul ei a ieşit pe mare într-o zi cu bărcile facute din primul copac şi s-a făcut furtună mare.
El a spus furtunii să stea şi furtuna L-a ascultat.

După o vreme, omul acela a cărat în spate lemnele făcute din cel de-al treilea copac şi a fost răstignit pe o cruce făcută din lemnul acestuia.

O iesle poate să ţină cea mai mare comoară, o barcă de pescuit poate să îl transporte pe cel mai mare rege, iar două lemne pot fi copacul cel mai înalt văzut vreodată.

sursa: aici

Dragilor,
Vi se pare că se alege praful de visele voastre?
Şi de voi, odată cu ele?
Vi se pare că sunteţi într-o situaţie-limită, fără ieşire, că Dumnezeu şi-a întors faţa de la voi?

Doar vi se pare !

Şi dacă voi, necredincioşi, neîncrezători, temători, nu visaţi la nimic, visează El în locul vostru !

Şi împlineşte !


Responses

  1. Intr-o vreme nu mai visam…
    Ma abtineam sa mai am asteptari ca sa ma protejez de dezamagiri.
    Spuneam ca binele stiu sa-l primesc si mă pregateam pentru tot ce e mai rau.
    Ce mult greseam…

    De la o vreme, visez iar…

    Visez !

    Cu ochii larg deschişi sau închisi !

    Si mi-e bine !

    Stiu ca Domnul se va bucura sa-mi implineasca visele …

    Se saturase sa viseze pentru mine…

  2. Sa nu fii suparată că am dus povestea acolo, am considerat ca e bine sa fie citită de mai multă lume! Atât! ( Bine am vrut şi să mă MÂNDRESC că sunt prieten cu tine!)

  3. Ghita,
    Nu stiu unde ai dus-o, dar bine ai facut!
    Poti lua orice fara sa ceri voie, i-am spus si lui gerula, valabil pentru orice vizitator

  4. Imi plac … si postarea … si primul dvoastra comentariu!🙂

    Viata este cu bune si cu rele, … cu necazuri si cu bucurii … important este sa avem incredere in noi, sa ne ridicam si sa mergem mai departe!

    CE NU NE OMOARA, NE INTARESTE!

    Sa ne traim viata prin GRATIA DIVINA, in loc sa ne acceptam KARMA, care implica suferinta!

    PS. Poate ii explicati asta si lui Lulu, ca ieri am avut niste discutii interesante cu ea! Si poate ii explicati cum este cu dezamagirile, compromisul, adorarea!

  5. Multumesc!

  6. Un vis intr-un vis
    Edgar Allan Poe (Traducere Emil Botta)

    Te sarut pe frunte-acum
    Si plecand pe lungul drum,
    Ingaduie-mi a-ti spune cum
    C-aveai dreptate cand ai zis
    Ca zilele-mi au fost un vis;
    Oricum nadejdea mea pieri,
    De-ar fi-ntr-o noapte,-ori intr-o zi,
    In naluciri ce sunt si nu-s,
    De dus,si-asa,ea tot s-a dus.
    Caci toate ce se vad si par
    Sunt un vis intr-un vis doar.

    Stau in viul freamat al
    Tarmului batut de val.
    Tin in mana mea – tezaur –
    Fire de nisip de aur.
    Ce putine!Se preling
    Printre degete-n adanc,
    De cand plang,pe cand plang.
    Doamne,nu le poti tinea
    Mai vartos in mana mea?
    Doamne,nu pot sa le mantui?
    Le ia marea in mormantu-i!
    Caci toate ce se vad si par
    Sunt un vis intr-un vis doar.

    Ar fi si pacat sa nu visam pina la ultimul (primul) nivel, sa ne oprim acolo unde de fapt nu se intimpla nimic si sa renuntam la visurile ce vor veni … doar daca nu ne vom opri … din visare …. ajuta-ne Doamne sa nu uitam sa visam !

  7. Dragos,
    Inspirata alegere…
    Nu uit, eu am scris negru pe alb, asumat: visez…

  8. ” De la o vreme, visez iar…”
    – Ma bucur pentru tine!!!…era si timpul…
    ” Stiu ca Domnul se va bucura sa-mi implineasca visele …”
    – Asa este!!! Dumnezeu sa te binecuvanteze cu Lumina Divina, sa ai har, putere si intelepciune sa cuprinzi totul….

  9. RE Cercetashul:
    „Poate ii explicati asta si lui Lulu, ca ieri am avut niste discutii interesante cu ea! Si poate ii explicati cum este cu dezamagirile, compromisul, adorarea!”

    Trage frâna de mână şi bagă un NUP pe subiectul ăsta, procuroareo ce eşti tu o procuroare! 😉

  10. Superb…pur si simplu superb si profund! Va doresc din suflet ca anul care tocmai a sosit sa va aduca multa sanatate, bucurii si impliniri alaturi de cei dragi! Nu incetati niciodata sa visati! Dumnezeu ne implineste visele, daca noi credem in EL si in ele.

  11. Una dintre cele mai dramatice si emotionante poezii pe care am invata-o la Aiud a fost si Iisus in celula…:

    Azi noapte Iisus mi-a intrat în celula.
    O, ce trist si ce-nalt parea Crist !
    Luna venea dupa El, în celula
    si-L facea mai inalt si mai trist.

    Mainile Lui pareau crini pe morminte,
    ochii adanci ca niste paduri.
    Luna-L batea cu argint pe vestminte
    argintandu-I pe maini vechi sparturi.

    Uimit am sarit de sub patura sura :
    – De unde vii, Doamne, din ce veac ?
    Iisus a dus lin un deget la gura
    si mi-a făcut semn ca să tac.

    S-a asezat langa mine pe rogojina :
    – Pune-mi pe rani mana ta !
    Pe glezne-avea urme de cuie si rugina
    parca purtase lanturi candva.

    Oftand si-a intins truditele oase
    pe rogojina mea cu libarci.
    Luna lumina, dar zabrelele groase
    lungeau pe zapada Lui, vargi.

    Parea celula munte, parea căpătâna
    si misunau paduchi si guzgani.
    Am simtit cum îmi cade capul pe mana
    si-am adormit o mie de ani…

    Când m-am desteptat din afunda genuna,
    miroseau paiele a trandafiri.
    Eram în celula si era luna,
    numai Iisus nu era nicairi…

    Am intins bratele, nimeni, tacere.
    Am intrebat zidul : nici un raspuns !
    Doar razele reci, ascutite-n unghere,
    cu sulita lor m-au strapuns…

    – Unde esti, Doamne ? Am urlat la zabrele .
    Din luna venea fum de catui…
    M-am pipait… si pe mainile mele,
    am gasit urmele cuielor Lui.

    Drama colectiva romaneasca, se strecoara peste Timp intre noi, mai satanica decat oricand. Ne facem Semnul Crucii, pentru ca apoi, imediat, dupa cateva minute, sa blestemam pe cineva…sau sa-i dorim pierzania…

  12. Bine inteles, scrisa de Radu Gyr…

  13. Mircea,
    Putini, foarte putini inteleg…
    Si mai putini sunt dispusi sa-l primeasca in case si in inimi…
    Exista pacat mai mare decat sa trantesti usa in nas lui Dumnezeu?
    Nu cred..
    Cand sunt greu incercati, in loc sa caute radacina raului si s-o smulga, oamenii il hulesc tot pe Domnul!

  14. Da, Doamnă… Există un păcat mai mare decât acela de a-I trânti uşa în nasul lui Dumnezeu!
    A fost ceeace a făcut kârpa kaghebistă pe 25 decembrie a lui 89…
    A ucis doi oameni (nu pun aici problema vinovăţiei sau nevinovăţiei lor).
    A dat românilor un Crăciun întinat cu sânge de oameni…
    A făcut pe români părtaşi la o crimă neînţeleasă (atunci), dându-le un „cadou” în ZI SFÂNTĂ!
    Nu i-o port ierta, indiferent cât de necreştinesc ar fi!
    Aaa! Să precizez un lucru: nu am simpatizat cu cele două victime („legale”) ale lui
    Iliescu… Ba din contră!
    Dar… nu întinezi Ziua Sfântă a Crăciunului! Basta!!!

  15. Scuze că mi-am vărsat oful!

  16. offtopic

    Doamna Nicoleta ma ajutati va rog, cine sunt personajele din filmul Trailer II de la link http://www.spirit.ro/ . Puteti sa imi raspundeti si pe mail daca considerati inoportun comentariul. Multumesc.

    Are legatura cu concursul, e o parte din solutie dar NU solutia.

  17. Domnule,
    Oana Pelea, Tudor Gheorghe, Dan Puric. Pe ceilalti trei nu ii stiu pe nume (cei doi actori si preotul catolic)

  18. Ion Adrian,
    La mulţi ani, să ne trăieşti, să înfloreşti, să nu oboseşti, să benchetuieşti!
    Sănătate, noroc, fericire, iubire, bani, prieteni mulţi şi buni, duşmani puţini şi cu frica lui Dumnezeu, viaţa senină si armonie.
    Îţi mulţumim pentru toate clipele pe care le petreci cu noi, aici, pe realpolitic.ro sau pe alte bloguri.
    cu preţuire,
    Nicoleta Savin

  19. Pentru cei care nu au vazut interviul lui Traian Basescu despre intrarea in spatiul Schengen, am dat publicat scriptul emisiunii pe http://realpolitic.ro
    http://realpolitic.ro/traian-basescu-voi-continua-sa-ma-bat-pentru-aderarea-la-schengen-pana-in-ultima-clipa.html

  20. SA NU UCIZI – Florin Chilian

    N-ai drept sa te minti,
    Sa te pacalesti
    Ca tot e-n zadar,
    Sa nu reusesti
    In tot ce visezi.
    N-ai drept sa renunti,
    N-ai dreptul sa mori,
    Cat inca traiesti.
    N-ai dreptul s-o minti,
    Sa te amagesti,
    Cat alta iubesti.
    Si viata din ea
    Vie-n viata ta
    Va ucide acum
    In inima ta
    Tot ce ar urma.

    Trebuie sa stii ca stiu. E scut!
    Trebuie sa stii ca maine e-n trecut.
    Trebuie sa stii de oamenii ce-ti fura viata
    Cu un zambet nenascut.

    Trebuie sa stii ca stiu. E scut!
    Trebuie sa stii ca ieri inca nu a inceput.
    Trebuie sa stii ca nu esti singur,
    E un drum deja facut.

    Ai dreptul sa stii
    Ca un cuvant
    Poate sa deschida un mormant.
    N-ai drept sa te ierti
    Prea usor,
    N-ai drept sa omori
    Visele din zori
    Ce alt om zidesc,
    Ce-n alt om traiesc.
    N-ai drept sa ucizi,
    N-ai drept sa decizi
    Ce-i bun pentru el
    Chiar daca el vrea.
    Chiar daca-i asa,
    Nu e viata ta.

    Exista bine, exista rau,
    Sunt amandoua in drumul tau.
    Exista viata in viata ta,
    Exista ura si dragostea, numai alegerea-i
    A ta…


Lasă un răspuns

Categorii

