Postat de: nicoletasavin | 30/01/2011

Pravda: Cum ne vindecă rugăciunea, aghiazma şi semnul Crucii

Oamenii pot să se vindece, într-adevăr, în biserici atunci când ating sfintele moaşte sau sanctuarele.
Oamenii de ştiinţă din Petersburg au dovedit-o şi au descoperit şi mecanismul “material” al acestui fenomen divin.

“O rugăciune este un remediu puternic”, spune Valeri Slezin, şeful Laboratorului de Neuropsihofiziologie al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg .

“Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, ea repară şi structura grav afectată a conştiinţei.”

Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut – a măsurat puterea rugăciunii. El a înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau şi a captat un fenomen neobişnuit – “stingerea” completă a cortexului cerebral.
Această stare poate fi observată numai la bebeluşii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranţă absolută.

Pe măsură ce persoana creşte, această senzaţie de siguranţă dispare, activitatea creierului creşte şi acest ritm al biocurenţilor cerebrali devine rar, numai în timpul somnului profund sau al rugăciunii, aşa după cum a dovedit omul de ştiinţă.

Valeri Slezin a numit aceasta stare necunoscută “trezie uşoară, în rugăciune” şi a dovedit ca are o importanţă vitală pentru orice persoană.

Este un fapt cunoscut că bolile sunt cauzate mai ales de situaţii negative şi afronturi care ne rămân înfipte în minte.
În timpul rugăciunii, însă, grijile se mută pe un plan secundar sau chiar dispar cu totul. Astfel, devine posibilă atât vindecarea psihică şi morală cât şi cea fizică.

Slujbele bisericeşti ajută şi ele la ameliorarea sănătăţii.
Inginera şi electrofiziciana Angelina Malakovskaia, de la Laboratorul de Tehnologie Medicală şi Biologică a condus peste o mie de studii pentru a afla caracteristicile sănătăţii unor enoriaşi înainte şi după slujbă. A rezultat că slujba în biserică normalizează tensiunea şi valorile analizei sângelui.

Se pare că rugăciunile pot să neutralizeze chiar şi radiaţiile. Se ştie că după explozia de la Cernobâl, instrumentele de măsură pentru radiaţii au arătat valori care depăşeau capacitatea de măsurare a instrumentului.
În apropierea Bisericii Arhanghelului Mihail, însă, aflată la patru km de reactoare, valoarea radiaţiilor era normală.

Oamenii de ştiinţă din Petersburg au confirmat, cu ajutorul experimentelor efectuate, că apa sfinţită, semnul Crucii şi bătutul clopotelor pot să aibă, de asemenea, proprietăţi vindecătoare. De aceea, în Rusia, clopotele bat întotdeauna în cursul epidemiilor.
Ultrasunetele emise de clopotele care bat omoară viruşii de gripă, hepatită şi tifos. Proteinele virusurilor se încovoaie şi nu mai poartă infecţia, a spus A. Malakovskaia.
Semnul crucii are un efect şi mai semnificativ: omoară microbii patogeni (bacilul de colon şi stafilococi) nu numai în apa de la robinet, ci şi în râuri şi lacuri. Este chiar mai eficient decât aparatele moderne de dezinfecţie cu radiaţie magnetică.

Laboratorul ştiinţific al Institutului de Medicină Industrială şi Navală a analizat apa înainte şi după sfinţire.
A rezultat că dacă se citeşte rugăciunea Tatăl Nostru şi se face semnul Crucii asupra apei, atunci concentraţia bacteriilor dăunătoare va fi de o sută de ori mai mică. Radiaţia electromagnetică dă rezultate net inferioare.
Astfel, recomandările Ortodoxe de a binecuvânta orice mâncare sau băutură nu au numai o valoare spirituală, ci şi una preventivă.
Apa sfinţită nu este numai purificată, ci ea îşi schimbă şi structura, devine inofensivă şi poate să vindece.
Aceasta se poate dovedi cu aparate speciale.

Spectrograful indică o densitate optică mai mare a apei sfinţite, ca şi cum aceasta ar fi înţeles sensul rugăciunilor şi l-ar fi păstrat.
Aceasta este cauza acestei puteri unice de a vindeca… Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioşi.

“Apa distinge nivelul de credinţă al oamenilor.”, spune A. Malenkovskaia.
Atunci când un preot sfinţeşte apa, densitatea optică este de 2,5 ori mai mare, atunci când sfinţirea este efectuată de o persoană credincioasă laică, numai de 1,5 ori mai mare, dar cu un om botezat şi necredincios, fără cruce la gât, schimbările au fost nesemnificative.

sursa: Pravda Ru
Tradus din rusă în engleză de Julia Bulighina.


Responses

  1. Un elev de-al meu, băiat simplu de la ţară dar foarte inteligent, între timp a terminat Facultatea de Automatică a Politehnicii Bucureşti , îmi povestea cum bunicii şi mama lui aveau grijă ca ,în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, să bea apă sfinţită. Şi ,într-adevăr era foarte sănătos. De fapt, copiii de la ţară se îmbolnăvesc mai rar decât cei de la oraş. În 30 ani nu-mi amintesc să fi avut vreodată cursurile întrerupte din cauuza epidemiilor.

    Felicitări pentru articol! Era necesar.

  2. Mă uit la tastatură şi mai greşesc. A se citi cauza în loc de cauuza

  3. Nu stiu cum se intampla cu agheazma si cu moastele, vreau sa spun ca am auzit, dar nu am constatat. Dar stiu din experienta proprie ca rugaciunea facuta cu convingere poate avea efecte spectaculoase.
    In legatura cu moastele, eu ma mir ca noi crestinii putem accepta ideea descompunerii ramasitelor unor sfinti si a imprastierea lor in locuri diferite, transportarea in diferite locuri – chiar daca sunt invelite in cutii de aur sau argint. Chiar daca vindeca si cred ca vindeca, deoarece nu s-ar povesti, mi se pare un act egoist.

  4. Rugaciunea facuta cu credinta, adica de fapt credinta precipitata si concentrata prin rugaciune. Si in orisice caz rugaciunea buna, ca poate fi si deailalta

  5. […] Pravda: Cum ne vindecă rugăciunea, aghiazma şi semnul Crucii […]

  6. Pe mine ma vindeca rugaciunea de temeri. Imi alina durerea atunci cand sufar. Imi daruieste o cale pentru a ma cai. Imi intareste coloana si imi aduce aminte ca a fi bun e firesc si a fi rau, anormal. Prin rugaciune am grija de lumea mea si de mine. Cruci purtam cu totii, fiindca n-am stiut sa rasplatim cu recunostinta pe cel venit sa duca crucea pentru mantuirea noastra. Si pentru ca sunt un om normal, aghiazma beau sub diferite forme. O seara minunata!

  7. Fiindca veni vorba despre Ponta, eu cred ca asta e din cei care fug de aghiazma.

  8. Cand ma rog de cineva pentru ceva , am senzatia aceea de nesiguranta , ca se poate realiza sau nu …e frustrant si uneori umilitor . Dar cand ma rog la iconita din peretele de la rasarit , de acasa sau de la atelier (mi se intampla destul de rar , din pacate) , numai cand sunt disperat – stiu ce o sa spuneti … Atunci am o stare ( dupa ce ma rog ) lipsita de orice frustrare sau asteptare , devin calm si linistit ,chiar daca pericolul care ma paste este iminent si foarte grav …Am o stare de liniste si siguranta ( cum spunea cineva mai sus despre bebelusul de la sanul mamei ) si pot accepta ca rugamintea sa nu fie indeplinita . Fara spaima , fara resentimente …Sunt in apa care ma poarta de cand m-am nascut , catre o destinatie implacabila , cu vartejurile si pragurile inevitabile … Este normal si am sufletul impacat , dupa rugaciune . Stiu ca sunt auzit si imi vad de treaba mai departe , chiar daca am crampe la stomac de teama ca am depasit masura de data aia . Daca am vre-un rost in viata , toate se vor rezolva , de multe ori intr-un chip atat de miraculos , incat nu pot decat sa zambesc in barba cand se intampla …Stiu eu de ce … Ma iubeste si-mi arata asta , chiar daca trec prin toate focurile iadului pana imi reaprinde speranta …Inseamna ca nu mi-am indeplinit inca „mandatul” …

  9. Am primit pe mail următorul anunț:

    ALARMA !

    Pentru calculatorul tau si al meu, fa sa circule acest sfat catre
    prietenii tai, familie, contacte!!

    In urmatoarele zile fii atent: nu deschide nici un mesaj avand un
    fisier atasat numit: Actualizarea Windows live, indiferent cine este
    cel care ti-l trimite. Este un virus care arde intregul hard disc.
    Acest virus va veni de la o persoana cunoscuta pe care tu o ai in
    lista de adrese. Acesta-i motivul pentru care trebuie sa trimiti acest
    mesaj tuturor contactelor tale.

    Daca primesti mesajul numit: Actualizarea Windows live, chiar daca
    este trimis de un prieten, nu-l deschide si opreste-ti imediat
    calculatorul. Este cel mai rau virus anuntat de CNN.
    El a fost clasat
    de Microsoft drept virusul cel mai distructiv .

    El distruge
    pur si simplu Sectorul Zero al hard discului.

    Aminteste-ti: daca trimiti mesajul cunostintelor tale, asta ne va
    avantaja pe toti.

  10. Merita citit http://cristianbotez.wordpress.com/2011/02/02/la-cairo-in-ploaia-de-pietre

  11. Nicoleta, caut şi nu găsesc P-ul în cer, semn că textul e un mesaj publicitar.

    Văd că rugăciunea a apărat de radiaţii dar de incendiu nu prea poate:

  12. Necunoscute sunt caile Domnului, Blue dragutzule!
    Poate acolo cineva s-a facut vinovat de pacate strigatoare la cer…
    „Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioşi”, spune textul despre apa sfintita.
    O limita o fi existand si in povestea incendiului… neatinsa sau depasita…un ceva ce scapa profanului…

    Asa ca, nu judeca, ca sa nu fii judecat…🙂

  13. Hmmmmmm, mare arzoi virusul ăla de care ne spune brack-ul!🙂

  14. @ NICO

    Am primit pe e-mail ,acum o saptamana ,acest articol ,intitulat „PUTEREA RUGACIUNII ” ,fara a fi specificata sursa …Fiindca mi s-a parut interesant ,l-am rostogolit si eu pe http://naspa.forumgratuit.ro/t1711-puterea-rugciunii [cu niste adaugiri in antiteza] ,cu specificarea sursei :via e-mail. Dupa aceea am rugat sa fie preluat pe Cronici geruliene. Primul comentariu a a fost al unui domn Adrian Stoica ,care a intrebat ,doar atat „SURSA ????” . Cu acceptul tau,pot sa editez articolele ,in sensul precizarii sursei si locului unde am luat cunostinta de acest fapt.,.??
    Nu vreau sa dau nastere la tot felul de interpretari..

  15. Cum sa nu, Feddye… mai incape vorba?

  16. 1…Blue dragutzule!
    ..
    2..“Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioşi”,…
    ======================
    1..Eee…aşa da, poate ar trebui să-mi fac o poză cu afirmaţia asta şi să mă dau mare cu ea pe la amici să moară de ciudă…😀 Dacă văd şi din partea cui vine … ehe …🙂

    2..Foarte convenabil. Ne vindecăm, e meritul divinităţii, nu ne vindecăm, e vina noastră. Gata, acum putem scoate mălaiul şi să-l donăm Bisericii…

  17. http://romanicablues.wordpress.com/2011/02/06/rusine-sa-ti-fie-domnule-cornel-nistorescu

  18. dar va trebui sa vrem si noi acest lucru…
    Nimeni si nimic nu ne poate ajuta, daca noi nu dorim acest lucru…

  19. LA MULTI ANI, doamna, tot ce va doriti! Sunteti Varsator ca si sotul meu. V-am indragit din prima, de fapt eu ador si-mi plac mult caracterele, nu vorbele. Azi plecam din tara, pe vineri va accesez .

  20. Aveti aici scriptul emisiunii de pe TVR 1 de aseara. Nu strica o vizita…🙂
    http://realpolitic.ro/traian-basescu-despre-cazul-pasat-primul-responsabil-este-pdl-nu-mai-astept-nimic-de-la-ei.html

    Despre cum devin maine o „babaciune” de 49 de ani, deseara, dragilor… Multumesc celor ce ma ureaza deja.

  21. Maine,maine, NICO.. 😆 Azi de dimineata ,m-a sunat mobilul pe event ca sa-mi spuna ca e ziua ta . Cand ma pregateam de toate cele care ti se cuvin ,dau sa ma mai uit o data pe info. Il setasem sa ma anunte cu o zi inainte ,ca sa fiu sigur.. Asa ca am dat sfoara-n tara prin ograzi ca sa updatez stirea .Sebi vad ca e plecat prin coclauri sa imparta pumni ,voiam sa stiu cum sta cu lista de pregatiri. 😆

  22. Multam fain, Freddye
    Sta bineeeeeeeeeeeeee, ca doar o data in an e ziua mea….🙂
    Si e foarte secretos, nu vrea sa spuna deloc ce si cum… Voi afla… Oricum, maine, chiar de ziua mea, de la ora 17.00 la ora 18.00 merg la N24 sa comentam putin curatenia din vami…Cui ii este dor, ma poate vedea…
    Seara vad eu cum e cu surpriza…

  23. La multi ani ! stimata varsatoare, multumesc ca existi!
    sa fii sanatoasa, desteapta, in ciuda tuturor (sau a unora?!)
    din nefericire esti o voce prea putin auzita (citita)
    toate cele bune
    o alta varsatoare

  24. La mulţi ani!

    Şi necunoscuţii vă doresc multă sănătate, noroc, fericire şi PACE SUFLETEASCĂ !

    Din umbră , de ani de zile, vă urmărim apariţiile şi ne bucurăm că existaţi.

  25. LA MULTI ANI!!CU SANATATE SI IMPLINIRI!!!
    Iti doresc tot binele ,din intreg Universul!!!
    Dumnezeu sa te binecuvanteze cu har si putere!!!sa duci tot ce ai de dus!

    PS. „..o “babaciune” de 49 de ani, ..”
    -Auzi!!!:…la 100 de ani cum se spune!!!???
    TE ROG….!!!

    LOVE&PEACE&LIGHT

  26. RUGACIUNE
    > >
    > > Te rog să nu rupi lanţul. Ai de rostit 33 de cuvinte.
    >
    > >
    > > „Dumnezeu, Tatăl nostru, mergi prin casa mea şi-mi ia
    > toate grijile
    > > mele şi bolile şi Te rog să mă insotesti peste tot
    > şi să vindeci
    > > familia mea, în Numele Domnului nostru Iisus! Amin!”
    > >
    > > Această rugăciune este foarte puternică. Trimite la
    > 12 persoane si iti
    > > poate aduce o binecuvântare sau poate un
    > răspuns la ceva (o rugăciune,
    > > o cerere), care a fost mult aşteptat.
    > >
    > > Nu rupe lanţul. Incetează ceea ce faci acum, Roaga-l
    > pe Dumnezeu şi
    > > trimite acest mesaj mai departe. Uită-te la ceea ce
    > face El!


Lasă un răspuns

Categorii

