Postat de: nicoletasavin | 18/07/2011

Castalia, sau jocul nostru cu mărgele de sticlă… Hesse nu se supără!

Motto: „Cea mai frumoasă jucărie este jucăria de vorbe” (Tudor Arghezi)

„Viaţa este un joc de şah cu Dumnezeu!”( Herman Hesse)

Ion Barbu – Joc Secund

Din ceas, dedus adancul acestei calme creste,
Intrata prin oglindă în mantuit azur,
Taind pe inecarea cirezilor agreste,
In grupurile apei, un joc secund, mai pur.

Nadir latent! Poetul ridică insumarea
De harfe resfirate ce-în sbor invers le pierzi
Si cantec istoveste: ascuns, cum numai marea,
Meduzele când plimba sub clopotele verzi.

Ana Blandiana – Joc

Uite, ploaia coase
Cerul de pamant
Cu fir de matase
Rasucit de vant.
Uite, iarba tese
Pamantul de nori.
M-am gandit adese-
Ori, adeseori:
De la voi se vede
Iarba ca o ploaie
Care curge verde
Peste cer si-l moaie,
Iar ploaia o fi
Pe-a norilor cale
O iarba mai gri
Sub talpile tale.
Hai sa facem schimb,
Sa vezi si tu cum e
Tu imi dai un nimb,
Eu iti dau un nume;
Iar daca ne-ntreaba
Care-or fi din doua
Ploaia-n nori e iarba,
Iarba-n ceruri ploua;

De ne ispiteste
Care-i adevarul
Ploaia-n nouri creste,
Iarba spala cerul.


Responses

  1. RAINER MARIA RILKE

    CUVINTELE BANALE, UMILITE TARE
    (Die armen Worte, die im Alltag darben)

    Cuvintele banale, umilite tare
    de-al zilei chin, pe-acelea le iubesc.
    Le dărui din serbarea mea culoare
    şi-atunci surâd şi se înveselesc.

    Fiinţa lor, în sine tremurând,
    se înnoieşte în priviri mereu.
    În cântece nu au pătruns nicicând,
    dar intră înfiorate-n cântul meu.

    DOAR ÎNTRE ZI ŞI VISE SUNT ACASĂ
    (Ich bin zu Hause zwischen Tag und Traum)

    Doar între zi şi vise sunt acasă :
    unde copii încinşi de goană aţipesc,
    unde bătrânii seara stau la masă
    şi licăriri din vetre în odaie cresc.

    Eu sunt acasă între zi şi vise,
    unde în înserare clopotele bat
    şi fete obosite, de ecouri prinse,
    pe margini de fântâni s-au rezemat.

    Teiul este copacul ce-l iubesc
    şi toate verile, ce tac şi dormitează,
    prin miile de crengi, iar se urnesc,
    li iarăşi, între zi şi vis, veghează.

    …si astfel ingerii ne fac zilele frumoase.

  2. …sau Dan Danila, un poet rasfirat ca un altoi de seama.
    Un poet drag sufletului meu, prieten bun si statornic, talentat si retras…

    NESOMN

    Să-ţi scrii în colţul ochiului un semn,
    ce peste toate va pluti, o barcă,
    un cearcăn grav al serii, un îndemn
    spre clare insomnii care te-ncearcă

    tot mai aproape furişate, parcă
    auzi secundele fosnind în nisipar
    şi noaptea bate cu aripi de ţarcă
    desprinse chiar din negrul ei coşmar

    luna se desenează clară în perete,
    cu faţa nevăzută, ziduri străvezii
    nu mai ascund îmbrăţisări secrete
    de trupuri încă treze, încă vii

    mâinile răsfoind prin carte îţi apar,
    iar către poli, încet aliniate,
    oasele albe dintr-un alt hotar,
    vâna de aur şi izvorul, toate…

  3. Salut, draga Mircea, mai treci pe la mine: http://www.dan-danila.de

  4. A plecat dintre noi Mircea Ivanescu. Sa-l odihneasca bunul Dumnezeu.
    Un mare om de cultura, UN MARE OM…
    Asa ramanem noi tot mai saraci…

    Mircea Ivănescu – Dar sunt şi amintiri adevărate

    Şi eu am umblat odată cu o amintire
    în mâini, strângând-o atent, să nu-mi scape.
    (îmi alunecase odată – şi se rostogolise de-a dura
    pe jos. am şters-o frumos, cu mâneca hainei
    nu mi-a fost frică. amintirile mele sunt mingi –
    nu se sparg niciodată. numai că dacă-mi scapă,
    din mâini, se pot rostogoli foarte departe –
    şi mi-e lene să mai alerg după ele, sau chiar
    să mă întind la marginea mea, să-mi las mâna
    din ce în ce mai lungă în jos, să fugăresc amintirea.
    îmi iau mai bine o alta. şi asta poate fi falsă.)
    şi eu am umblat, deci, odată cu o amintire
    în braţe – (şi ma gândeam, cu un rânjet
    rău, că într-o carte celebră, nu mai ştiu cine
    umbla cu propriul sau cap prin infern, luminându-şi
    drumul). şi parcă nu e tot una?

    Mircea Ivanescu

  5. ACELAŞI POEM (de Dan Dănilă)
    lui Mircea Ivănescu (1998)

    Eu nu am voie să scriu, nici măcar să vorbesc,
    despre mopete, denisa, cuţitul de argint,
    cum a făcut-o el, mult mai bine – pe când
    unii descriau pervazul cu pisici printre
    romanele poliţiste pe care le scria femeia aceea:
    mi-a lipsit o cameră ca a lui, serile anilor
    prin care trebuia să treci aplecat şi citind,
    dar uneori ni se atingeau degetele pe tarabe
    de cărţi, prin rafturi de anticariat – sacoşele
    depuse la intrare şi conţinutul lor uşor de ghicit,
    precum un trup sub o haină prea strâmtă,
    foşneau din senin şi atunci
    toţi le priveau cu un reproş –
    polimeri tulburători ai liniştii noastre,
    voi nu veţi putrezi niciodată,

    sau aleea unui parc ce a cunoscut zile mai bune,
    cu bănci cocoşate pe care aşterneai un ziar
    şi puteai să-ţi imaginezi o trăsură – ştii,
    din care să coboare o doamnă înaltă şi totuşi
    fragilă – căreia să-i ţii degetele galant,
    care să ştie să asculte povestea sau visul
    amintit – un abur pe lentile, o estompă
    ce ascunde înscrisul de pe coaja mestecenilor,
    conturul de argint al statuii – după o vreme
    să te întorci printre cărţile tale şi iar
    lângă maşina de scris să îţi surâdă
    liniştitor, tăcut şi impalpabil,
    ceva despre care se vorbea uneori, se scria
    şi în care puteai să mai crezi.

  6. @ Dan Dănilă
    Bine ai venit pe acest blog!
    @ Dan Dănilă, Mircea Bozan,
    Mulţumesc pentru versuri.
    Bunuţul să-l odihnească pe Mircea Ivanescu!
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-a-mai-murit-un-poet-938922.html

  7. Ce frumos ar fi sa ne jucam cu margelele alea din Castalia….

  8. Dle Mircea, mi-ai adus aminte de bunica mea materna, ea era indragostita de Rilke si uneori mai traducea pentru sufletul ei cate o poezie. Multumesc.

  9. Bade Ioane,
    Placerea de a citi traducerile lui Rilke o putem avea cu ajutorul prietenului Dan Danila, traducator si poet stabilit aici in Germania. Un extrem de fin „bijutier” al cuvantului talmacit din poeziile lui Rilke, François Villon, Wolf von Aichelburg, Georg Scherg, Walter Roth… O mare bucurie sa-l cunosc si sa-i fiu amic, inca de pe timpul cand editam impreuna gazeta exilata „CASA”…

  10. Vă mulţumesc, doamnei Savin, lui Mircea şi celorlalţi…
    aici o poezie dedicată lui MI, cum îi spuneam noi, după moda americană…

    http://vetiver.weblog.ro/2011/07/24/dan-danila-poem-dedicat-lui-mircea-ivanescu/

  11. Poezie aparuta im memoriam pe „vetiver”

    Portalul Scriitorilor Româno-Americani din New York/Romanian-American Writers in New York, in ziua plecarii poetului M. Ivanescu

    Poetul

    Mulţi ani a avut o cameră doar a lui

    pentru durere, deci să nu-l invidiaţi.

    Prima dată a plecat femeia măruntă

    cu o carte strânsă între degete, apoi

    pisicile, apoi treptat lumina ochilor

    ca un peisaj cu prieteni la fereastră.

    Au rămas poeziile, fantomele mute

    cu care şoptea mereu despre mopete

    înnopteanu şi cuţitul de argint, prima

    zăpadă sau razele aproape materiale

    care îţi prelungesc orice gesturi când

    încerci să îţi aminteşti cum erau toate

    când mai erau. Prin lentilele groase,

    refluxul de neoprit al luminii înspre

    locul acela în care toţi ne întoarcem.

    Eu, doar o siluetă în fotoliul străvechi

    sunt încă acolo, aştept cuvintele de

    îmbărbătare că totul va fi bine, mereu.

    Dan Danila

    21.07.2011

  12. Tuturor dar in mod special pentru dl Mircea Bozan a carui parere as dori s-o cunosc. sper sa incapa textul rostogolit de la EU blog dar care mi-a fost cenzurat la Antideontologul si se pare ca si la Lichea (nu e inca clar acolo )

    ion adrian a scris pe 25 Iulie 2011, 11:33 am

    Am laudat blogul lui Bleen. retrag tot ce am spus caci cenzureaza pe oricine care-si pemite sa fie original si sa nu intre in jocul lor de laude reciproce. Ce mai niste jigodii ale taberei cica probasescu. poate ca Bleen(Axinte Mirel) sau Mihai Neamtu, altfel un intelectual de rasa daca n-o fi tot un soi de increzut precum Cristian Preda
    .
    De fapt dupa ce au facut niste magarii blogeristice cum ar fi sa postezi ceva scris dupa o replica deja postata intr-o pozitie anterioara ca sa anulezi astfel respectiva replica, smecherii ieftine pe care nici CPreda nu le utilizeaza dar ANastase sau Nenorocita aia de Roxana Iordache si altii multi pe care nu-i stiu da, si eu am replicat atragandu-le atentia cat se poate de politicos au sters tot ca sa nu fie o dovada a jegoseniei de care da acea gasca dovada.

    Eu nu m-am asteptat si deci nu am copiat ca dovada textul postat si care a stat un minut pe blog cum am mai facut la AN sau CPreda.Textul pe care-l dau mai jos este ultimul scris pe acel fir dar care dupa ce l-am postat nici macar nu a mai apatrut semn ca mi-a fost blocat IDul lucru pe care AN atacat si contrazis dur sde mine, nu l-a facut, jigodia de Roxana Iordache l-a facut cand am raspuns la insulte directe pe care mi le-a adus .
    Va spun astea ca sa vedeti cine sunt unii din aliatii pe care credem ca-i avem.

    Urmeaza acea incercare de postare blocata total copita si cu ultima postare a unuia guta care se afla desigur inaintea alor mele de azi a lui fiind de aseara:

    guta yodda
    July 24th, 2011 at 23:28

    in mod normal comentariul de la 17:50 ar cam trebui sa linisteasca apele.

    îţi place ? 1 0

    Leave a Reply Cancel replyYour email address will not be published. Required fields are marked *

    Name *

    Email *

    Website

    Comment (de) caractere rămase

    Mai mari nemernici sunteti . Voi comunica asta pe unde voi putea. Mai nemernici decat Adrian Nastase sau Cristian Preda.Poate ca Bleen si Mihai Neamtu nu stiu dar voi stiti.

    Raspunde acestui comentariu
    ion adrian a scris pe 25 Iulie 2011, 11:47 am

    PS Am avut noroc si dand back pe blogul in discutie am regasit postarile sterse nu pe blog ci in momenul anterior postarii cum a fost si asta trimis mai sus:

    guta yodda
    July 24th, 2011 at 23:28

    in mod normal comentariul de la 17:50 ar cam trebui sa linisteasca apele.

    îţi place ? 1 0

    Leave a Reply Cancel replyYour email address will not be published. Required fields are marked *

    Name *

    Email *

    Website

    Comment (de) caractere rămase
    Foarte interesant poate imi explici dle Daniel cum se face ca dupa ce eu postez un raspuns pentru un domn Florin Cojocaru care mi-a raspuns in locul tau si nu mi-a replicat la ce i-am spus dlui, apare ulterior acestei postari o postare de a ta?
    Daca dadeai acest raspuns inaintea ajutorului generos care ti s-a acordat era ok. Dar asa!?
    Poate ca voi aici sunteti o gasca de “perfecti plini de superioritate pretentioasa si de snobisme puerile ” si va protejati reciproc fata de orice intrus care nu va seamana. Oare am dreptate? As vrea sa gresesc dasr nu stiu cum voi mai ajunge la o astfel de concluzie caci nu e prima intamplare similara(adica un procedeu denumit de francez a fi “vache”) si si chiar la cea anterioara am reactionat cu scuze ca sa nu-l bag in ma-sa pe vinovat dar sa nu raman nici eu dator.

    PS Daniele ca sa fie mai clar este vorba de acea postare a ta ante datata si pusa de tine cica la ora 18:22 adica anterioara in fals postarii mele de la ora 18:38

    In momentul cand am observat ca sunt banat:

    guta yodda
    July 24th, 2011 at 23:28

    in mod normal comentariul de la 17:50 ar cam trebui sa linisteasca apele.

    îţi place ? 1 0

    Leave a Reply Cancel replyYour email address will not be published. Required fields are marked *

    Name *

    Email *

    Website

    Comment (de) caractere rămase
    PPS Daca mai raman pe acest blog, va trebui sa-mi copiez postarile inconjurate de altele, atunci cand apar, ca sa pot dovedi lucruri asemanataoare de se vor mai intampla.
    Este frumos sa practicati aceasta cenzura nu dictatoriala ci totalitara?
    Cine o face, sa spuna, daca are macar curajul sa-si asume raspunderea.

    guta yodda
    July 24th, 2011 at 23:28

    in mod normal comentariul de la 17:50 ar cam trebui sa linisteasca apele.

    îţi place ? 1 0

    Leave a Reply Cancel replyYour email address will not be published. Required fields are marked *

    Name *

    Email *

    Website

    Comment (de) caractere rămase
    Mai mari nemernici sunteti . Voi comunica asta pe unde voi putea. Mai nemernici chiar decat Adrian Nastase sau Cristian Preda si ma intreb daca suntem in mod real in aceiasi tabara. Nu cred ca Bleen sau Mihai Neamtu stie ce faceti. Dar vor afla.
    Nu va spun decat va salut desi un siktir ar fi mult mai indicat.

  13. PS La „lichea” s-au lamurit lucrurile, intrase in spam dar dupa ce aparuse postat! Poate ca si la Antideontolog sa fie la fel dar acolo moderatorul probabil ca da din an in paste.


Lasă un răspuns

Categorii

