Postat de: nicoletasavin | 08/11/2011

Despre Arhanghelul meu…

Am un arhanghel (uneori) acasă. Se numeşte şi Mihail. E greu de înţeles. E greu de iubit. Mască şi oglindă. Oglindă şi mască. Nimic nu este ceea ce pare…

După cum aţi putut observa, sunt o prezenţă discretă. Sau o absenţă indiscretă. Dar sunt. Secunde, minute, ceasuri, zile, luni, ani, cu bune şi rele, fără dispense sau edulcorări. Deseori tac. Râd când sunt fericită. Mai şi plâng, când mă lasă nervii. Cel mai adesea zâmbesc. Sau surâd. Cum vă place. Fiindcă ştiu.

Ştiu ce e în spatele măştii, dacă şi când şi de cine poate fi scoasă. Dacă oglinda e plană, când devine convexă sau concavă, cum e cu unghiul de reflexie şi cu acela de incidenţă. Ştiu (aproape) toate feţele, ştiu cum se dozează lumina şi întunericul. Ştiu că întunericul este cel mai des înainte de ivirea zorilor. Ştiu că întunericul este (doar) absenţa luminii, aşa cum tot ce e rău este (doar) absenţa iubirii. Iar iubirea vine numai când vrea ea. Când te atinge aripa lui Dumnezeu.

Ştiu că totul este chestiune de prezenţă sau de absenţă a iubirii. Că iubirea care aduce pacea implică (şi) arta de a umple ce lipseşte şi de a goli ceea ce prisoseşte. Că oamenii pot povesti oricând ce s-a petrecut înafară, dar niciodată nu pot reda în cuvinte ce s-a transformat înăuntru. Că tocmai cuvintele ucid şi salvatoare este fapta, experienţa nemijlocită. Şi, mai ales, ştiu că transformarea nu se poate declanşa, controla sau opri, aşa cum, trufaşi, credem adesea. Că aproape tot ceea ce ne răneşte ne şi vindecă, după rânduiala tainică a Domnului. Ştiu că iubirea nu trebuie să ofere sau să ceară ceva în schimb, ci doar să se manifeste.

Îi mulţumesc Arhanghelului meu că mi-a dat prilejul să ştiu, să mă înţelepţesc. Că a funcţionat ca un turnesol, obligându-mă să mă (re)descopăr. Mă uitasem, undeva, în rutină. N-a fost simplu. Cuvântul „ştiu”  – care poate că pe unii îi scoate din minţi – a fost plătit cu asupra de măsură.  Ştiu, dar cunoaşterea n-a venit lin, doar cu bune, ci şi cu rele. Cu lacrimi, cu sânge, cu umilinţe, cu sacrificii, cu privaţiuni, cu multă muncă. N-a venit genetic, nu mi s-a cuvenit, nu am avut revelaţii. Semne avem cu toţii, dar câţi le citim corect tâlcurile? Le interpretăm cum ne convine, nu cum sunt, de fapt. E mai simplu să nu ai nimic şi să vrei să crezi că ai totul, aşa cum e seducător să ai totul şi să te vaiţi că nu ai nimic. Între aceste ipocrizii extreme şi nuanţele lor –  fiecare ştie în suflet adevărul – tocmai totul se pierde…

Să-mi trăieşti ani mulţi, Arhanghele! Şi să ai tăria să povesteşti – când va veni vremea – basmul real despre turnesolul tău!

P.S.  Textul fără clipuri e ca mâncarea fără sare!


Responses

  1. Și ce surâs cald ai, Nicol…

  2. Bună dimineaţa.

    În primul rând răspund la provocarea: „Şi să ai tăria să povesteşti – când va veni vremea – basmul real despre turnesolul tău!……”

    Nicicând copile nu voi spune,
    celor ce vor a şti a noastră viaţă:

    EU CÂT DE MULT PE TINE TE IUBESC STRĂLUCITOAREA MEA NEVASTĂ!

    Căci nu văd rostul şi nici necesarul
    Cuvintelor fără de sens,
    Ce n-au puterea să exprime
    Un sentiment atât de DENS!
    Pam-pam!

    În concluzie, beiiiiii nevastă trebuie să alegi:

    – ORI MĂ APUC EU SĂ-ŢI CÂNT PRECUM TONOMATUL REFRENU’ MELODIEI: “TE IUBESC”, ORI ÎL LĂSĂM PE BRILIANT SĂ SPUNĂ ATUNCI CÂND NE VOM MUTA ÎN GARSONIERA DE LA CERNICA CEEA CE AM SPUS EU DESPRE COSTICĂ ŞI TINCUŢA:

    AI MEI PĂRINŢI S-AU IUBIT CA DOI NEBUNI!
    🙂😉😉

    PS Iaca şi replica la clipurile tale:

  3. Minunat textul,jelanie si confesiune in acelasi timp ,ura si lacrimi incarcate de iubire,apus si rasarit deodata,ESTI GENIALA NICOLETA SAVIN,CONDEI MAIASTRU SI SUFLET CURAT……………
    Sa fii iubita si respectata o vesnicie,iar sotului tau,DIACONU EUSEBIU ,LA MULTI ANI SI INTELEPCIUNE…………….

  4. Draga mea Nicol , un eseu minimal plin de simboluri , o dăruire ADEVARATA, o revarsare a trairiii tale . Atunci când dăruieşti, cum numai tu stii sa o faci, energizezi prin forta si recunostinta oamenii pe care ii atingi. Tu singura, tu NUMAI TU, ştii care este cel mai bun mod de acţiona pentru îndeplinirea scopului tău aici pe pamânt.
    Iar inteleptul arhanghel🙂 simte ca tu esti painea, iar el sarea cuplului inseparabil pe care il formati!
    Cunosc zambetul privirilor voastre si tocmai de aceea imi sunteti dragi amandoi pentru ca simt adevarata voastra frecventa unica!
    Sa va fie liniste si iubire!
    Imi sunteti taaaaare dragi!

  5. Va admir mult doamna draga.Fericire va doresc din toata inima>

  6. Nicole,
    Sa-ti traiasca alaturi de toti cei dragi tie.

  7. Sa aveti cat mai mult soare pe ulita voastra!

  8. Ce frumos text…să fiţi fericită alături de cel drag. Şi eu iubesc un ‘Mihail’ şi am înţeles perfect ce se ascunde în spatele măştii. Adevărul e că nu mulţi pot decodifica semnele şi mesajele primite. Iar sentimentul iubirii, într-adevăr, manifestate, fără a aştepta nimic în schimb, este cel mai frumos. La mulţi ani celui sărbătorit şi multă sănătate! Cu mult drag şi respect, Alexandra

  9. Multumesc mult pentru urare.

  10. ce frumos va lumineaza soarele… Stralucitorul

  11. Romanii trebuie sa stie ca nu mai este de joaca si pentru asta ii trimit sa citeasca atent firul Nasului :
    http://www.nasul.tv/2011/11/23/un-presedinte-maghiar-pentru-romania/#comment-16550
    dar si unele comentarii importante precum si scenariul gandit de dl Alexa de care eu abia azi aflu

  12. Frumoasa si fina alcatuire de cugetari, cutreierand in joaca marginile gandurilor ce ne framanta…. Greul vine cind sari peste aceste limite si cauti acolo unde nici cu gandul sau indoiala nu ai incercat sa ajungi: cunoasterea de sine, e indeajuns? Iubirea, de ar fi ea totul, cum de-a mai ramas atata spatiu umplut cu alte minuni ale creatiei? Arhanghelul ce cu grija ne mangaie in somn, stie el intre rosul si albastrul turnesolului cate alte culori si nuante ne-au ispitit privirile? Oboseala de alegeri duce la ingaduinta de a accepta… totul ! Daca asa a fost intregul din toate inceputurile, atunci cum am putea noi sa luam mai putin si sa traim neintregi …?


Lasă un răspuns

Categorii

