Postat de: nicoletasavin | 05/01/2012

Părintele Pantelimon: „Fără Dumnezeu, orice iubire moare”

Nu credeam că monahii tineri pot avea o profundă înţelegere a vieţii.
Interviul realizat de revista Formula AS cu părintele Pantelimon de la mănăstirea Oasa m-a convins că Dumnezeu nu ţine cont de vârstă atunci când alege să lumineze un suflet. E un „îndreptar de iubire” pentru toate vârstele, de o sinceritate năucitoare, rar întâlnită la un intelectual mirean şi cu atât mai preţioasă cu cât vine de la un slujitor al Dumnezeu. 
Aş fi vrut să postez aici interviul, dar regulile instituite de revista doamnei Pop sunt clare, fără echivoc:  „Reproducerea, difuzarea sau folosirea partială sau în întregime a materialelor prezentate este interzisă fără acordul nostru scris. Copyright © 1998-2011 Formula AS. Toate drepturile rezervate.”
Aşa încât nu vă rămâne decât să accesaţi linkul http://www.formula-as.ro/2011/973/asul-de-inima-45/despre-dragoste-cu-parintele-pantelimon-de-la-manastirea-oasa-13840-print pentru a citi o minune de interviu.
Lectura vă va incita să aflaţi mai multe despre acest  monah. Emisiunea realizată de TVR 2 despre comunitatea tinerilor călugări intelectuali de la Oasa vă întregeşte imaginea părintelui Pantelimon.

Sper ca darul meu să vă bucure. De Dumnezeu şi de iubire ar trebui să ne lăsăm învăluiţi zilnic, nu doar la sărbătorile religioase.


Responses

  1. Nicol, draga Nicol, lumina şi căldura unui suflet mare este GENEROZITATEA
    (har cu care ai fost binecuvantata).
    Cel ce este binecuvantat cu acest dar – GENEROZITATEA – dăruieşte mereu, chiar şi atunci cînd nu mai are nimic al lui.
    Si nu putem să mişcăm nicio piatra dacă nu avem credinţa că o putem mişca. Si nicio piatra nu se poate misca fara iubire si….fara Dumnezeu! Si daca Piatra nu este indumnezeita, cu ea nu poti zidi !

  2. de acord …

  3. Poate ca aici se potriveste cel mai bine.

    Un anunt pentru cei interesati de lumea poeziei:

    Anuntam de ieri( 17 Februarie 2012, 05:52 pm) la EU Blog unde am si scris despre el, ca un poet ,Ion Nicolescu, mare poet in opinia mea dar nu numai, a murit ieri in Buzau , stiam circumstantele dar dintro anume discretie nu am scris mai mult.
    Intrucat si obstea poetilor s-a sezizat de eveniment, voi indica aici un link unde se vorbeste de poet si voi posta aici o poezie care de cand am citit-o am considerat-o epitaful pe care ca si alti poeti, Ion Nicolescu l-a scris pentru el.
    I se potriveste perfect:

    Elegia

    mă cunoaşteţi lume
    ăla-s care scrie
    ăla ce-ndulceşte
    lemnul de sicrie
    ăla ca deşertul
    şi ca arabescu
    suflet de cămilă
    ionnicolescu

    fac negoţ cu moartea
    ochii mei sunt hoţii
    care fură fluturi
    din neantul nopţii
    ăla spânzuratul
    teatrul de paiaţe
    de-un simbol de paie
    gata să se-agaţe

    ăla cu iluzii
    trist antropofag
    sunt sătul de oameni
    şi mă cam retrag
    mi-am trăit mumia
    şi cred că-i firesc
    cu o crizantemă
    să vă mulţumesc

    am iubit odată
    marea şi mareea
    m-am ales cu sarea
    şi cu de aceea
    scriu aceste rânduri
    şi vă las cu bine
    nu ştiu ce-o să faceţi
    însă fără mine
    fără ca deşertul
    şi ca arabescu
    suflet de cămilă
    ionnicolescu

    Liviu Ioan Stoiciu la moartea lui:
    · http://www.liviuioanstoiciu.ro/2012/02/ … cat-traim/

    madalina_florea intrun ziar vrancean:
    · http://www.jurnaluldevrancea.ro/cultura … a_poe.html

    PS

    Si in ciuda tuturor necazurilor, pe care trebuie sa recunosc ca le atragea ca un magnet, fiind cel mai liber om cunoscut de mine, era un optimist

    TEORIA CONFLICTULUI MONDIAL PERSONAL:
    “Fiecare are un conflict mondial personal. Vom invinge”

    Si pentru asta de mai jos, formal in joaca , dar absolut serios in spiritul meu, i-am dat titlul de doctor in stiintele logice-matematice:

    Axioma numerelor rationabile:

    “Unul din numere este in mod obligatoriu zero “

    Dumnezeu sa-l odihneasca

    PS Liviu Ioan Stoiciu greseste cand incearca sa transmita din vina pe puterea actuala. De fapt nu exista nicio vina. Ion Nicolescu era un inadaptabil si ca si Eminescu, oricat de multi bani ar fi avut pe mana, i-ar fi facut praf si el tot in mizerie ar fi murit(Acest aspect despre Eminescu, tot de la Ion l-am auzit )

  4. Semnal !


Lasă un răspuns

Categorii

