Postat de: nicoletasavin | 10/02/2012

Mesajul unei lumânări

Rugăciunea lumânărilor aprinse

M-am tot gândit ce aş putea să vă spun astăzi, când împlinesc o jumătate de secol şi constat cu bucurie că acest lucru nu mă apasă. Cred că „mesajul unei lumânări” vă va spune cel mai bine, dragi veghetori, aproape tot ce aş fi dorit să vă transmit dacă inspiraţia nu mi-ar fi îngheţat. De emoţie, nu de ger… Vă îndemn să ardeţi fără teamă, fără să aşteptaţi nimic în schimb, fără să întrebaţi pentru cine sau de ce. Poate greşesc, poate îndemnul meu e păgubos, dar cred în el. La fel aş trăi – arzând – dacă ar fi să o iau mâine de la capăt. Pentru viii şi morţii mei, prieteni sau neprieteni, sper să rămân o lumânare…

Mesajul unei lumânări

M-aţi aprins şi vă uitaţi gânditori la lumina mea. Simţiţi bucurie în suflet? Eu mă bucur pentru că am un  sens numai când ard. Nu sunt tristă, chiar dacă, arzând, am devenit mai mică.

De fapt eu am doar două posibilităţi:
Prima, e să rămân întreagă. Asta ar însemna să nu fiu aprinsă şi atunci nu mă micşorez, dar nici nu-mi împlinesc rostul.
A doua, ar fi să răspândesc lumină şi căldură şi, prin asta, să mă dăruiesc chiar pe mine însămi. Asta e mult mai frumos decât să rămân rece şi fără rost.

Şi voi, oamenii, sunteţi la fel. Când trăiţi numai pentru voi sunteţi lumânarea neaprinsă, care nu şi-a împlinit rostul. Dar dacă daruiţi lumină şi căldură, atunci aveţi un sens. Pentru asta trebuie să daţi ceva: iubirea, adevărul, bucuria, încrederea şi dorurile pe care le purtaţi în inimă. Să nu vă temeţi că deveniţi mai mici. Asta e o iluzie. Înlăuntrul vostru e mereu Lumină.

Gândiţi-vă, cu pace în suflet, că sunteţi ca o lumânare aprinsă. Eu sunt doar o simplă lumânare aprinsă. Singură, luminez mai puţin. Dar când suntem mai multe împreună, lumina şi căldura sunt mai puternice.
Şi la voi, oamenii, e tot aşa, “împreună luminaţi mai mult”.


Responses

  1. La multi ani!cu sanatate si impliniri! Dumnezeu sa te binecuvanteze cu „lumina divina”! Ps…termina cu:”arsa…topita…mica…”…lasa-le cu jumatea de secol ce tocmai l-ai trecut!!!…mergi,de acum ..mereu, inca juma’ de secol doar in „lumina divina”!!!…(n-ai „luat” nimic din ce ti-am mai strecurat printre randuri…eeeeeee!). Love. Light

  2. La mulţi ani şi mulţi bani!

  3. 50. În fiecare zi Dumnezeu ne dă – o dată cu soarele – o clipă în care ar fi cu putinţă să schimbăm tot ce ne face nefericiţi.
    În fiecare zi încercăm să ne prefacem că nu întrevedem momentul acesta, că el nu există, că ziua de azi esta la fel cu cea de ieri şi va fi la fel cu cea de mîine.
    Dar cine îşi examinează cu atenţie ziua des­coperă şi momentul magic. Acesta poate fi ascuns la ceasul în care vîrîm cheia în uşă, dimineaţa, în clipa de tăcere de după masa de prînz, într‑unul din cele o mie şi unul de lucruri care ni se par aidoma. Acest moment există – un moment în care toată puterea stelelor trece prin noi şi ne îngăduie să facem minuni.
    Fericirea e uneori o binecuvîntare – dar de obicei e o cucerire. Momentul magic dintr‑o zi ne ajută să ne schimbăm, ne face să plecăm în căutarea viselor noas­tre. Avem să suferim, avem să cunoaştem momente dificile, avem să înfruntăm multe deziluzii – totul însă e trecător şi nu lasă urme. Iar în viitor, vom pu­tea privi înapoi cu mîndrie şi credinţă.
    Vai de cine se teme să‑şi asume riscurile. Acesta poate că nu va avea niciodată parte de decepţii, nu va avea deziluzii şi nici nu va suferi precum aceia care au un vis de urmărit. Dar cînd va privi în urmă – pentru că totdeauna privim în urmă – îşi va auzi inima spunîndu‑i: „Ce ai făcut cu minunile pe care Dumnezeu le‑a semănat în zilele tale? Ce‑ai făcut cu talanţii pe careţi i‑a încredinţat Stăpînul tău? I‑ai în­gropat adînc într‑o pivniţă pentru că ţi‑a fost frica să nu‑i pierzi. Atunci asta ţi‑e moştenirea: certitudinea că nu ţi‑ai irosit viaţa inutil.”
    Dumnezeu sa-ti calauzeasca pasii, sa-ti grijeasca sanatatea, sa-ti presare drumul cu bucurii si fericire, cu stelele de care ai nevoie sa-ti calauzesca Drumul.
    Si in tot acest Timp, insotzita de bunul si dragul Eusebiu jr si senior.
    Cu dragoste sincera
    iti dorim un sincer La Multi Ani
    Mircea si Sanda

  4. La mulți ani, Nicol! Îți mulțumesc pentru lumină și căldură.

  5. La multi ani, doamna Savin! Va doresc multa sanatate, noroc si fericire!

  6. Foarte frumos!
    La multi ani frumosi si sanatosi!
    Sa luminati mult timp alaturi de noi! 🙂

  7. La Multi Ani fata inimoasa!
    Sa fiii sanatoasa si sa nu-ti pierzi niciodata avantul, setea de adevar, setea de cunoastere, dragostea de frumos, iubirea de oameni!
    Sa ramai mereu surazatoare, calda si frumoasa la suflet cum te stiu!

    te pup si o zi minunata!

  8. La Multi Ani!!!

  9. La Multi Ani!

  10. […] Nicoleta Savin – Blog de Veghe [Translate] […]

  11. Nicole,
    La multi ani si sanatate si tot ce vrei tu sa ti se implineasca. Chiar iti doresc acest lucru din tot sufletul.

  12. PS. Si la cat mai multa si cu folos ardere. 🙂

  13. la multi ani !

  14. La multi ani, Nicoleta!! Sa ramai acelasi OM, asa cum te-am cunoscut eu, sa fii fericita, sanatoasa si tot ce iti mai doresti alaturi de toti cei dragi tie.
    Cu drag,
    Claudia Stefanescu

  15. Un deosebit LA MULTI ANI cu multa sanatate si combustibil rafinat pentru a lumina mereu alaturi de alte luminite.
    In continuare sa fiti stimata.

  16. La multi ani!

  17. Prieteni dragi,

    Vă mulţumesc pentru urări şi vă doresc tot binele din lume.
    Dumnezeu să vă ocrotească!

  18. Îți sunt…

    de Vasile Ionac

    Îți sunt doar floare de ger
    … Prin timp viscolit de-ntâmplare;
    Târziului meu de te cer:
    Visez mugurind o cărare.
    Îți sunt mai ales ce nu sunt;
    Un șipot scăpat din destine,
    Răscoală vândută-n cuvânt,
    Un gând ce te cată pe tine.
    În mersul vieții prea scurt
    Îți sunt o tăcere prea lungă;
    Eu pașii pe-aiurea mi-i duc
    Dar vreau la iubire s-ajungă.
    Își sunt mai puțin decât mult;
    Mă caut pe drumuri ascunse;
    Nu vreau altă veste s-ascult:
    Doresc doar zăpezile-aprinse
    Ale trupului tău chemător.
    Aș vrea ca să-ți fiu o nedeie;
    Mă stingă-ntr-un geamăt ușor
    Atingerea ta de femeie.

  19. Lasă vrăjeala Savinule, spune candidezi au nu?
    🙂 🙂 🙂

  20. Ghita,
    Candidatură? Never, never, never. Vrei sa-i dau Diliului motiv de divorţ? 🙂

  21. Multe zile frumoase si multi pasi spre inainte !
    Daca nu ai citit,sa citesti”Inima lui Danko”o
    povestire de Maxim Gorki,din volumul”Serile
    de la…?)

  22. Îmi cer scuze, abia acum am văzut asta…
    La mulți ani!
    P.S. Frumos text … 🙂

  23. http://www.demneura.blogspot.com/

  24. Primavara frumoasa, draga Nicol!


  25. cu drag!

  26. … Lucrurile nu sunt ce par a fi…

    Doi ingeri calatori s-au oprit sa-si petreaca noaptea in casa unei familii instarite. Familia a fost rea si a refuzat sa-i lase pe ingeri sa innopteze in camera de oaspeti. In schimb le-au oferit o camaruta in subsol. In timp ce isi faceau paturile, ingerul cel batran a vazut o gaura in perete si a reparat-o imediat. Cand ingerul cel tanar l-a intrebat de ce, celalalt inger i-a raspuns: “Lucrurile nu sunt intotdeauna cum par a fi”.

    In noaptea urmatoare ingerii au ajuns sa se odihneasca in casa unui om foarte sarac, dar foarte ospitalier, taran ce locuia impreuna cu sotia lui. Dupa ce au impartit cu ei putina mancare ce o aveau, ei i-au lasat pe ingeri sa doarma in patul lor, unde se puteau odihni in voie. Cand s-au trezit a doua zi ingeri i-au gasit pe taran si pe sotia lui plangand. Singura lor vaca, al carei lapte era singurul lor venit, murise pe camp.

    Ingerul cel tanar s-a infuriat si l-a intrebat pe cel batran, Cum se poate intampla un asemenea lucru? “Primul om avea tot,si totusi l-ai ajutat”, a spus el. “A doua familie avea atat de putin, dar era in stare sa imparta totul, si tu i-ai lasat vaca sa moara”. “Lucrurile nu sunt intotdeauna cum par a fi”, i-a raspuns ingerul cel batran. “Cand am stat in subsol am observat ca in gaura din perete era depozitat aur. De vreme ce stapanul era obsedat de lacomie si era incapabil sa-si imparta bogatia cu altcineva,am astupat zidul ca sa nu o gaseasca”. “Noaptea trecuta cand am dormit in patul familiei de tarani ingerul mortii a venit dupa sotia lui. I-am dat in schimb vaca. Lucrurile nu sunt intotdeauna cum par a fi”.

    Uneori chiar asa se intampla cand lucrurile nu se desfasoara asa cum ar trebui. Daca ai credinta, e nevoie doar sa crezi ca orice intamplare e intotdeauna in avantajul tau. S-ar putea sa nu stii pana foarte tarziu…
    Unii oameni intra in viata noastra si pleaca repede…
    Unii ne devin prieteni si stau aproape de noi…lasandu-si minunatele amprente asupra inimii noastre… si noi nu mai suntem aceeasi pentru ca ne-am facut un prieten

  27. @ Branduşa şi Ghiţă
    Mulţumesc, dragii mei dragi. Să înfloriţi frumos.

    @ Pribeagul
    Ieşi din anonimat, prietene. Mulţam pentru poezie şi pentru pildă.

  28. Îți doresc o primăvară frumoasă ca sufletul tău!

  29. Cam cu intarziere, dar am dat doar acum de bloguletul tau si nu pot sa nu-ti urez „la multi ani!”
    Si eu mai am cateva luni si ating jumatatea de secol 😉 Mi-a placut tare mult cum ai incondeiat cuvintele. Foarte frumos si adrevarat!


  30. La multi ani!


Lasă un răspuns

Categorii

