Postat de: nicoletasavin | 26/03/2012

Invitaţie la „Ora de veghe”

Dragi veghetori,

Cu ceva timp în urmă anunţam că pregătesc o surpriză, fără a vă spune despre ce este vorba sau a vă oferi un  pronostic temporal. Nu avea rost să creez un orizont de aşteptare pentru un vis ce nu depindea de mine, ci de mulţi alţii.
N-am renunţat la dorinţa de a realiza o emisiune în spiritul blogului de veghe, deşi ea părea imposibil de pus în practică.
A fost să fie abia acum. Mai bine mai târziu decât niciodată.

Începând de astăzi, 26 martie 2012, zilnic – de luni până vineri – la GiGa TV, de la ora 22.00, vă invit la emisiunea „ORA DE VEGHE”.

Promo-ul emisiunii sună aşa:
„Somnul raţiunii naşte monştri.
Iată de ce vă îndemn la veghe.
Lumea nu e doar albă,
Nici numai neagră,
Aşa cum mulţi vor să vă convingă.
Pentru a descoperi infinite nuanţe
Vă invit
În spaţiul de veghe
La ora de veghe.”

Îmi propun să asigur un dialog onest şi civilizat pe temele politice sau sociale pentru care e necesară o stare de veghe. Poate mai mult decât de lideri adevăraţi, România are nevoie de cetăţeni, nu doar de trăitori între graniţele ei.

Andrei Pleşu spunea nu de mult că starea de lucruri actuală nu se poate redresa  nici cu un guvern bun, nici cu un preşedinte bun, nici cu instituţii eficiente, deşi e nevoie de toate acestea, ci doar cu mari schimbări la nivel individual. Schimbarea indivizilor, a mentalităţilor, necesită timp şi multă muncă a fiecăruia cu sinele. Probabil că mulţi dintre noi, ca şi domnul Pleşu, n-o să mai apucăm să vedem un alt chip al acestei ţări. Cât trăim, însă, avem datoria de conştiinţă de a face ceea ce ne stă în puteri.
Cred că meritocraţia poate salva România. Ea nu poate fi impusă prin decrete, ci trebuie dorită şi asumată de toţi, precum un medicament.

Prima ediţie a emisiunii îl are ca invitat, în seara aceasta, pe Stere Gulea şi se vrea una programatică. Ce virtuţi are conceptul de veghe? Cine trebuie să vegheze? La ce anume? Ce reprezintă veghea politicienilor, demnitarilor şi înalţilor funcţionari din instituţiile statului? Dar veghea celor conduşi, care au mandatat clasa politică să-i reprezinte?

Cel puţin odată pe săptămână, vinerea, Ora de veghe va fi ora Excelenţelor, ora celor care au reuşit, la juneţe sau la senectute, să facă performanţă pentru România în diverse domenii. Sper că Ora de veghe într-un timp relativ scurt să găzduiască opiniile unor personalităţi precum Andrei Pleşu, Neagu Djuvara, Solomon Marcus, Mihail Şora, Olga Tudorache, Radu Beligan, Leon Dănăilă, Mircea Cărtărescu, Dumitru Constantin Dulcan şi mulţi alţii.

Vă promit că acest spaţiu nu va fi unul al urii, ci al argumentului critic, oricât de dureros, al polemicii civilizate, al confruntării de idei, curente şi ideologii, al căutării neobosite de soluţii. Va trebui să vă obişnuiţi cu Nicoleta Savin în calitate de moderator, de gazdă, obligată deontologic la alt comportament decât acela de invitat. Nu vreau să vă arăt ce ştiu eu, ci să pun în valoare invitaţii, să-i storc de informaţii. Nu ce ştiu sau cred eu contează, ci doar ceea ce au ei de spus.

Aştept implicare şi de la voi, veghetorii consacraţi. Propuneri de teme, de invitaţi, întrebări pentru ei. Cine nu doreşte să-mi scrie pe blog poate folosi adresa nnsavin@yahoo.com. GiGa TV are acoperire în toată ţara, este preluată de UPC, RCS & RDS, Dolce (Romtelecom), aşa încât vă urez „Să vegheaţi bine!”.

Desigur că acest proiect nu exclude activitatea mea la „Evenimentul zilei”, în paginile căruia voi scrie, în continuare. „Ora de veghe” este „Evenimentul nopţii”, dacă-mi este permisă licenţa. Şi cum nu am oprelişti de exclusivitate, e posibil să mai merg, pe cât îmi permite timpul, şi la alte televiziuni. Asta când mi se face dor de postura de invitat…


Responses

  1. Baftă, Nicol! Țin aproape.

  2. Succes!

  3. Mult succes Nicol!

  4. Cu placere mai ales ca mi-am facut debutul literar la 66 ani cu Istoria romaneasca a marlaniei,politicos spus a prostiei umane /administrative in Romania difuzata de Sedcom Libris in Iasi.Sper sa o lansez si in Buc, eu find licentiat in cibernetica ec.72.Daca i-mi indicati o adresa postala va trimit caRTEA CA SA VA FACETI O IDEE.In rest astept sa vad emisiunea si va urez succes.

  5. Iti doresc suces!!in ce ti-ai propus!!…. Eu nu prind giga tv! Spune,te rog,al cui este? Cine-i „il capo”?…desi…banuiesc cine-i in spate!… Doamne ajuta!

  6. Succes Nicol! Sugestie pentru o discuţie : Recuperarea pentru România a lui Paul Goma.

  7. Nicol,felicitäri.Asa te vreau !

  8. Succes Doamna Savin !

  9. De vegheat am tot vegheat,
    Si cu singele varsat,
    Si cu visul oprimat,

    Am vegheat neinfricat,
    Sufletul cel ne’ntinat,
    L-am vegheat de necurat,

    L-am pazit neincetat,
    Sa nu creasca vinovat,
    Sa ne fie tot furat …

    Am plecat, ne-am stramutat,
    Neam de neam pin’am uitat …
    Pin’ si de ce ne-au tot vegheat,

    Muntii mei din Retezat,
    Toti stramosii din Banat,
    Ai mei Daci fara pacat,

    Altul de a fi cutezat,
    Sa infringa un imparat,
    Sa ramin neatirnat,

    Poate asta-I de vegheat ….

  10. perseverenta te-a dus unde trebuie! bravo! ma bucur mult pentru tine si-ti urez mult succes!

  11. SUCCES !

  12. Va multumesc tuturor. Am spart ghiata…🙂 Astept impresii.

  13. ZeV,

    Esti incorect. Profund incorect. Cu mine, Nicoleta Savin, şi cu cititorii acestui blog.
    Nu m-am băgat in războaiele altora. Nu sunt ale mele.
    Faptul ca aduci pe Blogul de veche, intr-un astfel de moment, probleme ale altora, de pe alte bloguri, mi se pare inacceptabil.
    Primul impuls a fost să şterg mesajele, care sunt off-topic.
    Dar, la modul cum intelegi să-ţi plăteşti poliţe şi să-ţi prezinţi punctele de vedere, te-ai fi victimizat.
    Ai fi ţipat că eşti cenzurat. Şi, eu una, nu vreau să-ţi ofer această şansă.
    Nu gândesc şi nu acţionez în numele nimanui, nu mă interesează cine cu cine se scuipă, unde şi din ce raţiuni.
    Daca ştiu persoanele aflate în conflict, dupa caz, aplaud sau critic in patru ochi.
    În nici un caz nu-mi fac publice punctele de vedere, nu impun şi nici nu dezavuez practici ori conduite.
    Una peste alta, Blogul de veghe nu are a găzdui polemici din războaiele altora.
    Dacă perseverezi, te anunţ ca le şterg.
    Nu practic cenzura decât în cazuri în care lipseşte fair-play-ul.
    Iar acum lipseşte.

    Nicoleta Savin


    Din acest moment userul ZeV este banat pe acest blog
    admin.

    Readuc aminte Nicoletei Savin că în baza înţelegerii pe care o avem doar adminul are dreptul de a bana un user.
    O zi bună.
    Punct subiect

  14. Ecouri de pe Facebook, unde lumea e mai prezenta…🙂 http://www.facebook.com/profile.php?id=100000215759232#!/profile.php?id=100000215759232

  15. La GIGA TV imi place emisiunea Cristinei Liberis.As vrea sa stiu ,eventual sa ne recomanfati si alte emisiuni de acest nivel. Recunosc ca am fost telespectatoare fidela postului B1 tv,dar incepe sa ma dezamageasca,seamana tot mai mult cu A3.Emisiunile cu Turcescu .nu stiu din ce cauza imi aduc aminte de aceea masa mare cu 5-6 invitati,pregatiti de lupta,victima cum se stie ,cineva dela PDL.Poate venirea lui Oancea la B1 a fost gandita dinainte,ar fi pacat.mai ales ca sustinatorii pedlisti nu prea mai au unde sa se uite. Astept NASUL tv,este ultima speranta.

  16. Nicoleta, imi esti draga.Am descoperit din intamplare(daca poate exista asa ceva :-)) emisiunea cu domnul Dan Puric .Iti multumesc ca existati. Nu mai locuiesc in tara dar a crescut inima in mine sa vad ca speranta nu a murit.
    Cu drag.


Lasă un răspuns

Categorii

