Publicat de: nicoletasavin | 24/04/2012

Ora de Veghe: Cu Lidia Stăniloae, despre tatăl său, părintele-profesor Dumitru Stăniloae

„Haide, Doamne… Hai… Hai să vorbim…”. Cu aceste cuvinte s-a stins din viaţă părintele profesor Dumitru Stăniloae.  A lăsat în  urmă o operă monumentală, unanim recunoscută în Europa şi America. Cel mai important teolog ortodox al secolului XX este evocat, astăzi,  de către fiica sa, doamna Lidia Stăniloae, invitată la Ora de veghe, la GiGa TV, de la ora 22.00.

Stabilită din 1984 la Freiburg, Lidia Stăniloae e autoarea primei lucrări româneşti despre teoria fisiunii nucleare, în 1955. A fost studenta academicianului Horia Hulubei la Facultatea de Fizică a Universităţii Bucureşti. Fără a abandona activitatea de cercetare în fizică atomică, fiica părintelui Dumitru Stăniloae s-a impus în spaţiul umanist ca scriitoare, eseistă şi traducătoare.

Va împlini în acest an 79 de ani. N-a obosit, din 1993, să dezvăluie lumii creştine, în numeroase conferinţe, personalitatea şi opera tatălui său.

Responses

  1. Desi nu aveam cunostinta despre opera prodigioasa a scriitoarei Lidia Staniloae, in ultimele zile am citit cate ceva, am parcurs unele din conferintele domniei sale, am aflat unele date despre destinul tragic dar demn – oricum grandios – al familei Staniloae. Se pare ca doamna Staniloae a mostenit de la parintii dansei acea amplitudine intelectuala care permite sufletului omenesc sa se miste in sfere inaccesibile in mod obisnuit.

    Am o mare rugaminte sa va adresez: incerc sa obtin consimtamantul doamnei Lidia Staniloae pentru a publica traduceri in limba engleza a operelor marelui teolog Dumitru Staniloae, asa ca va rog sa/mi comunicati date privind modul in care o pot contacta (e-mail, blog, casuta postala, adresa unde primeste trimiterile postale, etc.)

    Va multumesc anticipat!

    Cu respect,

    Marius Golea

    PS: Felicitari pentru blogul dvs. si pentru faptul ca v-ati angajat in aceasta lupta contra necunoasterii, uitarii si nepasarii trandave!

  2. Domnule Golea,
    O sa va trimit un mail in zilele urmatoare, dupa ce iau legatura cu doamna Staniloaie.
    Domnia sa locuieste in Germania si corect este sa-i cer acordul pentru a va oferi datele de contact.
    Cred ca e doar o formalitate, dar trebuie indeplinita.
    Toate cele bune!

  3. Mma inclin in fata memoriei parintelui Staniloaie si a prodigioasei activitati a fiicei acestuia. De asemena felicitari pentru activitate dumneavoastra. Indraznesc sa vin si eu cu aceeasi solicitare pentru ca am nevoie cu disperare de opinia unei minti si inimi lucide cufundate atat in telogie cat si in matematica si fizica. Asa ca daca este posibil va rog sa imi dezvaluiti un mod de a lua legatura cu Dna. Lidia Staniloaie. Va multumesc anticipat!

    Cu Stima, Adrian HURA

  4. O sa-i cer permisiunea de a va oferi numarul de telefon. Scuze pentru intarzierea in raspuns. Am parasit blogul, intru rar… mea culpa

  5. Stimata doamna Savin,
    numele meu este Ciprian Mocanu, teolog ortodox din Iasi, unde am cunoscut-o in anul 2003 pe doamna Lidia Staniloae, personal, ca invitata a conferintelor ASCOR, pe care le organizam. In momentul de fata sunt angajat al Centrului de Cercetare Ecumenica din Sibiu unde dorim sa desfasuram un proiect de retipoarire a Dogmaticii pr. Staniloae in limba germana, o alta editie a traducerii de dnul. H. Peters. In acest context, insa, am avea nevoie de datele de contact ale doamnei Staniloae; in asentimentul domnului Golea, as dori sa va rog: mi-ati putea face cunoscuta o adresa de email sau un numar de telefon de-al doamnei Staniloae?

    Cu multumiri si cu binecuvantate urari de Craciun,
    Ciprian Mocanu


Lasă un răspuns

Categorii

