Publicat de: nicoletasavin | 30/06/2010

Dor de Petre Tutea…

Cine n-are intelepti, nu-i poate cumpara! NIMIC pe lume nu se compara cu un spirit brici…


Răspunsuri

  1. multumim doamna draga .chiar daca nu scriu va citesc tot timpul.

  2. va apreciez fff.mult la fel si pe cititorii dv.imi place tare mult cum va exprimati si ganditi in acelasi timp .mult succes .

  3. „NIMIC pe lume nu se compara cu un spirit brici…”

    Indraznesc sa Va contrazic”( pe principiul-Ce e mai bun decat o bere rece? )

    O confruntare intre doua spirite brici este deasupra.
    Este drept ca este mai greu de urmarit decat un monolog.
    Desigur ca ” o confruntare ” nu inseamna „un dialog”.

  4. In Memoriam
    Ultima discutie avuta cu Dl Petre Tutea pe acest pamant:
    Locul:Drumul facut de dl Tutea insotit(ajutat la traversare) de mine intre fostul sediu Petrom-intrarea in Uniunea Scriiorilor unde dl Tutea isi lua zilnic dejunul cu o cartela data de US.

    Momentul:
    Ora pranzului , luna iulie 1989;
    Dl Tutea destul de slabit fata de felul in care il gasisem cu cca o luna inainte cand statusem ultima oara la o masa cu Domnia sa la US.

    Subiect:
    Starea romanilor, fiind prima oara cand mi-am permis sa-l contrazic pe dl Tutea, pe care de regula doar il ascultam, caci aveam ce auzi.

    Dialogul petrecut:
    Dl Tutea: Romanii sunt un popor formidabil nu degeaba am facut eu puscarie pentru el atatia ani;
    Eu: dle Tutea cu regret va spun ca cei de azi nu mai sunt cei pentru care ati facut dvs puscarie, am fost decimati si desfigurati;
    Dl Tutea: Nu te cred dle este imposibil asa ceva . Cum ar scapa de pistolul pus in spate acest popor isi va arata adevarata masura;
    Eu: sa dea Dumnezeu sa aveti dvs dreptate;
    Dl Tutea: sa fii sigur ca am.

    M-am despartit de Domnia sa caci il ajutasem la traversare si ajunsesem la intrare in casa Monteoru, eu avand insa treaba urgenta in alta parte.
    Cum spuneam a fost pentru ultima oara cand am stat fata in fata si asta din vina mea, a unei cumplite aparente lenevii de fapt un sentiment de inutilitate existentiala, care ma macina aproape permanent si nu este o depresie cum ar spune Liiceanu.

    Desigur ca multe lucruri deosebite am auzit de la dl Tutea in cele cateva convorbiri avute, dar asta mi se pare semnificativa, caci dupa Duminica Orbului, in cele spuse, in dezamagirea cumplita pe care a incercat-o si care cred ca i-a grabit sfarsitul, dl Tutea, fara desigur sa faca vre-o referinta, practic, mi-a dat dreptate .

    Dumnezeu sa-l odfihneasca si sa ramana in memoria noastra si al celor care ne vor urma.

  5. […] This post was mentioned on Twitter by Iulian Comanescu. Iulian Comanescu said: Dor de Petre Tutea… http://ff.im/-mULRl […]

  6. vai de mine mon cher: …si a celor care…

  7. Chiar alti intelepti in afara de legionarul Tutea, Romania nu mai are ? E cam trist…

  8. Sa -l ajutam pe Petre Tutea….Ca asa se cuvine….
    ” Eminescu, despre care Iorga spune că-i expresia integrală a naţiunii române, iar Blaga că reprezintă “ideea platonică de român”, e românul absolut. L-am definit eu: sumă lirică de voievozi.

    Noica a fost o personalitate, dar a spune “epoca Noica” e ca şi cum ai spune “epoca Ghiţă Popescu”. Nu a fost nici măcar o epocă “Nae Ionescu”, cu toate că el într-adevăr, putea face epocă. La fel Eliade, Cioran. Face oare epocă un profesor universitar la Chicago? Iar Cioran a spus: Eu sînt cazul Cioran – şi nu cred că s-a izmenit cînd a afirmat asta, pentru că, e evident, n-aţi auzit de “ciorănism” în România. El este, ca de altfel şi Eliade, o personalitate care s-a limitat la ea însăşi.” -Interviuri P.Tutea

    Avem si alti intelepti!(sa nu ma rezum la epoca „Ghita Popescu”)
    Multumit, Domnule Viktor?

  9. I-am lasat paraschivului o lingura cu fasole fierbinte.

  10. „Lasa-l, ma, Dumitre, zise Moromete blajin. E si el legionar, ce-ai cu el?”.

  11. „Răspicată replică şi conformă total cu realitatea!”

  12. Branduso,
    Cu parul, nu cu patul… Diferenta de o litera…
    Si fugea, nu gluma, ca n-avea tonajul de acum, era zvelt nevoie mare 🙂 🙂 🙂

  13. Lasati Doamna, Don’ Anti e o „victima”! Ca orice baet ! Este „Un om nacajit”!
    Am vazut ca scrie blurat de muuult ! La cata „bataie” incaseaza de la agenturili straini (talibani si talibane, legionari si legionare etc.). a obosit si dumnealui si spuni tat in stilul dumnealui!
    De Intalnirea dintre pamanturi a fujit ce a fujit Don’ Anti, pana a inceput sa realizeze ca bataia …e rupta din RAI si ca e „alergat” de dvs. …cu parul! (mare noroc Don’ Anti, mare noroc- asa e unii norocosi ca Soarili)
    PS1:
    Corect gramatical este INJER !
    PS2:
    Dati-i bataie in continuare amandoi, ca sunteti niste risipitori frumosi!

  14. Si tu, Doamna Brandusa, ai comuna masura, cum ar zice tata Noica, de INJER care ne intelege limba si faptele injeresti.
    Ca multi se impiedica de aparente….Multumim, sa traiesti sa ne mai citesti…

  15. Pentru cei care nu stiu, „prestanta” lui Anti inseamna burtica… 🙂

  16. D-na Savin,
    Aha! Am inteles, resursele bujetare ale injerilor se aloca in investitii pe termen lung !Hm!
    Asta se numeste prudenta bujetara, draga doamna!!!

    Zi cu spor!


Lasă un comentariu

Categorii