Publicat de: nicoletasavin | 02/01/2011

Rugăciune pentru ţara mea

Rugăciune pentru ţara mea
de Cristian Mihai Chiş (ziare.com)
 
Nu eşti patetic, Cristian Mihai Chiş!
Dacă mereu am găsi astfel de editoriale pe site-ul ziare.com, le-am citi cu sufletul la gură şi le-am rostogoli cu drag pe mail şi pe bloguri.
Mă  alătur rugăciunii tale.
Şi-i rog şi pe prietenii mei s-o facă.

„La ceasul cand ni se termina golurile din stomac din 2010 si ne angajam sa umplem locul cu unele noi, si mai pline de framantari, de intrebari si raspunsuri la intrebarile de-acum cinci ani, cand nu ne imaginam ce inseamna sa-I cerem lui Dumnezeu sa nu ne dea cat putem duce, si sa primim, apoi sa ne simtim coplesiti, gandurile imi pleaca in cautarea tarii mele.

Si cu riscul de a fi considerat patetic, slab de minte, voievod peste frustrari si mester in a justifica impostura, am scris o rugaciune.

Inainte, insa, ma inclin in fata tuturor celor care cugeta cu buna-credinta si au convingerea ca Romania nu se afla la capatul drumului, ci la inceputul lui. Ca diversitatea de opinii inseamna democratie, iar convingerea nu poate fi impuscata cu alta convingere. In numele spiritului liber, tuturor celor care nu si-au pierdut speranta, si iubesc acest popor pana la durere, le marturisesc respectul meu profund.

Da-ne, Doamne, inspiratie sa-Ti cerem minte, uitand ca suntem cei mai destepti! Cand nu avem puterea sa ne deschidem gandul, umple-l de lumina si sopteste-ne s-o urmam. Pentru ca numai miscarea este calea spre bine, iar lenea o reteaza.

Da-ne, Doamne, degete sa scriem si in somn numele tarii nostre, pentru a avea dimineata, cand deschidem ochii, dorinta de-a o lua cu noi la serviciu! Asa, tinand-o de mana, ne vom obisnui cu ea si pericolul s-o abandonam va pieri.

Da-ne, Doamne, puterea de-a rosti cu voce tare gandul care ne sperie: acela ca suntem patrioti indiferent de cata lehamite s-a scurs in jurul singurei certitudini a demnitatii noastre.

Da-ne, Doamne, dorinta de iubire pentru cel care ne ocaraste, si forta de-a i-o spune in fiecare zi, pana cand zidul ridicat in fata aparentei va cadea si vom putea sa ne unim gandurile pentru ca incepand de astazi sa fim unul.

Da-ne, Doamne, rabdare sa pricepem ca numai suferind, sacrificandu-ne ambitiile de atatea ori pana vom avea o pasare in piept, vom abandona singuratatea. Asa, intr-o zi, vom descoperi ca suntem multi si puternici, iar solidaritatea nu va mai fi o vorba in vant.

Da-ne, Doamne, forta sa spunem adevarul! Numai daca ne vom deschide mintile, vom gasi solutiile si vom face primul pas spre demnitate.

Da-ne, Doamne, picioare sa gasim drumul spre atat de multa bogatie pe care ai asezat-o langa noi, si bucuria de-a descoperi ca limanul e aici. Poate candva vom uita ca Romania e locuita de noi, si asta reprezinta un handicap.

Da-ne, Doamne, dragoste de neam si elibereaza-ne de ura! Deschide-ne ochii spre a zari dincolo de smecherie, oportunism si chiul, samanta minunata a acestui popor, care nu e mai prejos de altele, dar nu s-a dezmeticit. Dezleaga-ne de incremenirea in a adora Biserica si invata-ne sa folosim acest gand spre a muta muntii din loc. De-abia asa vom pricepe Cuvantul Tau.

Da-ne, Doamne, puterea de-a afla ca munca n-a naruit niciodata visele. Ci le-a asezat intr-o cutiuta pe care o purtam cu noi ca pe-o amuleta.

Da-ne, Doamne, inima!”


Răspunsuri

  1. Imi pare rau doamna ca va lasati pacalita de un individ fara Dumnezeu. Chiar el scrie ca , „convingerea nu poate fi impuscata cu alta convingere”. Aduceti-va aminte cate impuscaturi ati auzit, gandindu-va la dl.Chis. Dl.Chis nu are nici un dumnezeu, asa ca nu are la cine se ruga.

  2. Cristoiu,
    Eu am Dumnezeu, am la cine sa ma rog.
    Si dumneavoastra aveti.
    Apelul la Dumnezeu si ideea de rugaciune pentru tarisoara asta sunt foarte rare.
    Le salut, fara sa masor cata umbra are cel ce cere lumina.
    Sau daca umbra coexista cu lumina.
    Drumul spre orizont incepe cu primul pas, ca teleportarea nu s-a inventat.
    Nu fiti mai catolic decat papa.
    Avem nevoie de inimi, cat mai multe inimi.
    Ca stane de piatra sunt multe tare, de vreo 50 de ani se tot inmultesc… ce se naste din pisica, soareci mananca…


Lasă un comentariu

Categorii